جشن‌های میلاد حضرت عبدالظیم(ع) در مساجد شهر ری برگزار می‌شود


جشن‌های میلاد حضرت عبدالظیم(ع) در مساجد شهر ری برگزار می‌شود

جوادی گفت: جشن‌های میلاد حضرت عبدالظیم حسنی(ع) امشب و فردا در تعدادی از مساجد شهر ری برگزار می‌شود.

«محسن جوادی» کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ضمن اعلام خبر افتتاح اولین مسجد به نام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری، امشب و همزمان با شب ولادت مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: رویکرد ما افتتاح مساجد هم‌نام با چهارده معصوم(ع) و سایر پیشوایان و بزرگان دین، در ایام ولادت یا سایر ایام منصوب به این بزرگان است.

وی در همین ارتباط ادامه داد: برای نمونه تلاش داریم اگر قرار است مسجدی به نام پیامبر اسلام افتتاح شود زمان این اقدام با هفدهم ربیع الاول (سالروز میلاد حضرت محمد) یا عید مبعث همزمان شود، انجام چنین کاری موجب همراهی بیشتر مردم با ارکان و فعالان آن مسجد می‌شود.

این کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: همکاری میان دستگاه های متولی و پشتیبان مساجد از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شهرداری ها می تواند موجب ساخت مساجد در مناطقی از کشورمان شود که مسجدی در آنجا وجود ندارد.

وی ادامه داد: هرچقدر همکاری و هماهنگی میان دستگاه های متولی و پشتیبان مساجد بیشتر شود ضریب نفوذ و کارآمدی مساجد نیز در کشور بیشتر می شود، از اینرو تشکیل جلسات مشترک میان این دستگاه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

جشن‌های میلاد حضرت عبدالظیم(ع) در مساجد شهر ری برگزار می‌شود

جوادی در ادامه با بیان اینکه مساجد مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همه مناسبت های دینی و انقلابی، ویژه برنامه هایی برگزار می کنند، خاطرنشان کرد: جشن های میلاد حضرت عبدالظیم حسنی(ع) از امشب در مساجد شهر ری برگزار می شود.

وی افزود: برخی از مساجد محوری شهر ری مانند مسجد ارشاد واقع در میدان نماز، مسجد المهدی(عج) واقع در فلکه اول دولت آباد و مسجد آیت الله فیروزآبادی واقع در انتهای خیابان فدائیان اسلام، چندین برنامه در شب، روز و شام سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می کنند.

این کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: توصیه نواحی 18 گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد از جمله ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ائمه جماعات، اعضای هیات امنا و سایر فعالان مسجدی در برپایی مجالس دینی و انقلابی، ارتقای دانش و بصیریت دینی افراد است.

جشن‌های میلاد حضرت عبدالظیم(ع) در مساجد شهر ری برگزار می‌شود

وی اظهار کرد: ائمه جماعات، اعضای هیات امنا و سایر فعالان مسجدی در برگزاری برنامه های مختلف نباید به برپایی مجلس روضه یا جشن بسنده کنند بلکه باید تقویت معرفت دینی مردم را مدنظر قرار دهند.

یادآور می‌شود، شهر ری که به قبله تهران معروف است و میزبان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، در کمال تعجب، هیچ مسجدی به نام این فقیه و محدث بزرگوار ندارد؛ البته درست‌تر این است که بگوئیم «نداشته است» زیرا طبق اعلام نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، نخستین مسجد به نام این شخصیت برجسته، امشب (20 آذرماه) با حضور تعدادی از مسئولان نظامی و سیاسی کشور در شهرک‌‌های گلستان، ارغوان و مفتح شهر ری، افتتاح می‌شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج