شهر باستانی آنی (Ani) کجاست؟


شهری که روزگاری پایتخت ارمنستان بود و امروزه به ثبت جهانی رسیده، حتما جایی است تماشایی. به نظر شما راز این شهر باستانی چه می تواند باشد که سالانه گردشگران بی شماری را به تماشای خود جذب می کند؟

شهری که روزگاری پایتخت ارمنستان بود و امروزه به ثبت جهانی رسیده، حتما جایی است تماشایی. به نظر شما راز این شهر باستانی چه می‌تواند باشد که سالانه گردشگران بی‌شماری را به تماشای خود جذب می‌کند؟

شهر باستانی آنی (ani) کجاست؟

شهر باستانی آنی در مرز میان ترکیه و ارمنستان واقع شده است. برای بازدید از این شهر باید ابتدا خودتان را به شهر کارس در شمال شرقی ترکیه برسانید و از آنجا راهی شهر آنی شوید. محل دقیق این شهر باستانی در استان آرارات و منطقه شیراک واقع شده است.

شهر باستانی آنی (Ani)  کجاست؟

شهر باستانی آنی چرا خاص است؟

مناظر طبیعی و تاریخ طولانی در شهر آنی دست به دست هم داده‌اند و شاهکاری واقعی ساخته‌اند. در این شهر تا چشم کار می‌کند مراتع سرسبزی دیده می‌شود که میان کوه‌ها و رودخانه‌ها احاطه شده‌اند. می‌توانید ساعت‌ها در این شهر بمانید و مسحور این همه زیبایی شوید. کلیساها و معمارهای به یادمانده از دوران ارامنه از دلایل دیگری هستند که این نقطه از زمین را منحصر به فرد کرده‌اند. در زمان حکومت ارامنه این شهر از بناها، آثار فرهنگی و کتاب‌های ارمنی پر شد و آوازه آن همه جا پیچید. رفته رفته بناها و کلیساهای متعددی با معماری متنوع از سنگ دوف در این شهر ساخته شد؛ چنانچه این شهر به شهر هزار و یک کلیسا شهرت یافت. این شهر باستانی در اثر حمله مغول و وقوع زلزله آسیب‌های جدی دید؛ اما با این وجود هنوز تماشایی و منحصر به فرد است.

شهر باستانی آنی (Ani)  کجاست؟

کی به شهر باستانی آنی برویم؟

آنی زمستان‌های سرد و سختی دارد. اما در دیگر فصول سال، می‌توانید از تنفس آب و هوای معتدل و قدم زدن در فضای چشم‌نواز این شهر لذت ببرید.

شهر باستانی آنی (Ani)  کجاست؟

در سفر به شهر باستانی آنی با خود چه چیزهایی ببریم؟

برای بازدید از شهر باستانی تجهیزات چندانی نیاز ندارید؛ لباس گرم، کفش راحتی و دوربین عکاسی از مهم‌ترین وسایلی هستند که باید به همراه داشته باشید.


1397/09/24 | کد مطلب: 4323
شهر باستانی آنی (Ani)  کجاست؟
شهر باستانی آنی (Ani)  کجاست؟ سیما رفیعی
شهر باستانی آنی (Ani)  کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403