معرفی نامزدهای بخش نوجوان هجدهمین جشنواره شهید غنی پور


معرفی نامزدهای بخش نوجوان هجدهمین جشنواره شهید غنی پور

نامزدهای بخش نوجوان دبیر هجدهمین جشنواره ادبی «شهید حبیب غنی‌پور» اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد ناصری»، دبیر هجدهمین جشنواره ادبی «شهید حبیب غنی‌پور» نامزدهای بخش نوجوانان این جشنواره را معرفی کرد.40 اثر از مجموعه 563 اثر به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

داوران بخش نوجوان دبیر هجدهمین جشنواره ادبی «شهید حبیب غنی‌پور» خسرو باباخانی، علی‌اصغر جعفریان و حبیب یوسف‌زاده هستند که این افراد از اعضای شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه(ع) هستند.

داوران بخش نوجوان پنج اثر زیر را به عنوان نامزدهای بخش نوجوان معرفی کردند:

«روایتی ساده از ماجرای پیچیده»، نویسنده ابراهیم بیگی، انتشارات سوره مهر

«روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» رمانی برای نوجوانان، از ابراهیم حسن بیگی(-۱۳۳۶) نویسنده اهل بندرترکمن ایران است که بیشتر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و دفاع مقدس فعالیت می‌کند. در این اثر نویسنده واقعیات تاریخی اواخر دهه پنجاه و شصت را با خاطرات نوجوانی خود تلفیق کرده‌است.

«شب‌های بی‌ستاره»، نویسنده مرضیه نفری، انتشارات شهرستان ادب

«شب‌های بی‌ستاره» که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده، دومین کتاب مستقل خانم نفری پس از «شاید عشق باشد، شاید عادت» منتشر شده در سال 92 است که توسط انجمن قلم ایران به چاپ رسیده است. پیش از آن داستان‌هایی از خانم مرضیه نفری، در کتاب های متعددِ مجموعه‌داستان، منتشر شده بود.

«مترسک»، نویسنده معصومه عیوضی، انتشارات سوره مهر

معصومه عیوضی در مترسک تلاش کرده است تا خود را جای دختری 13 چهارده ساله بگذارد و از منظر او به جامعه ای که در سراشیبی انحطاط است نگاه کند. جامعه ای که از یک سو سنت آن را وادار می کند تا چادر به سر کند و جنبه های زندگی سنت شکنانه او را به مسابقه دختر شایسته دعوت می کند.

«زمستان بی‌شازده»، نویسنده فاطمه نفری، انتشارات سوره مهر

در رمان «زمستان بی‌شازده»، قهرمان داستان، از یک انقلاب بیرونی به یک انقلاب درونی می‌رسد و انقلاب اسلامی و وقایع مرتبط با این رویداد تاریخی منجر به ایجاد تحول در شخصیت اصلی داستان می‌شود.

«نجات الاغ»، نویسنده فاطمه دهقان، انتشارات محراب قلم

فاطمه دهقان نیری در کتاب «نجات الاغ» داستان نوجوانی به نام «محمد» را بیان می‌کند که به جبهه اعزام شده است. در پیاده‌روی‌های گردان، روی تخته‌سنگی در دیواره‌ دره، الاغی زخمی می‌بیند. او تصمیم به نجات و مداوای حیوان می‌گیرد. با کمک دوستانش و با زحمت فراوان، الاغ را به مقر می‌برد.

گفتنی است، کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور یک جایزه ادبی است که به همت امیرحسین فردی بنیان‌گذاری شده و از سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرده است. همه‌ساله مراسم اختتامیه این جشنواره مقارن با ایام شهادت حبیب غنی‌پور در اسفندماه و در شبستان مسجد جوادالائمه برگزار می‌شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه