بازسازی ایل راه های سمنان نیازمند اعتبار است


بازسازی ایل راه های سمنان نیازمند اعتبار است

سمنان- ایرنا- مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: بازسازی بیش از چهار هزار کیلومتر ایل راه برای تردد عشایر و دام های سبک استان نیازمند اعتبار است.

حمیدرضا حسینی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال برای بخش عشایری استان سمنان برای سال 97 مصوب بود که این رقم در مقایسه با سال 96 بیش از 40 درصد کاهش داشت.
وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری بیش از 12 میلیارد ریال برای بازسازی ایل راه های سمنان در نظر گرفته شده است که با توجه به وسعت قابل توجه مناطق ییلاقی و قشلاقی استان این اعتبار جوابگوی رفع مشکلات 100 درصدی در این بخش نیست.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان آبان 97 بیش از پنج میلیارد ریال برای لکه گیری و بازگشایی ایل راه های مسدود ناشی از بارش باران و جاری شدن سیل هزینه شد.
حسینی تصریح کرد: افزایش اعتبار در بخش عشایری استان سمنان برای رفع مشکلات زیرساختی اجتناب ناپذیر است و با تخصیص به موقع اعتبارها و همچنین افزایش آن می توان خدمات مطلوب تری به عشایر استان ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری از محل اعتبارات ملی، اعتبار بسیار خوبی برای رفع چالش کم آبی در بخش عشایری استان سمنان مصوب شده است، گفت: در گام اول بیش از پنج میلیارد ریال از این اعتبار برای تامین آب عشایر و دام های سبک استان تخصیص یافت.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان افزود: با تخصیص این اعتبار در 2 هزار و 400 سامانه عرفی مناطق شرقی و غربی استان برای رفع چالش کم آبی عشایر اقدام شد.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان