نسل جدید سوزوکی جیمنی کاملاً بین طرفداران گل کرده چراکه میزان سفارشها برای خرید این آفرودر کوچک هر روز بیشتر از دیروز است. در واقع استقبال از این خودرو به حدی زیاد است که زمان انتظار برای دریافت آن به یک سال رسیده است.
علیرغم اینکه 1200 دستگاه از این خودرو سال آینده در بازار بریتانیا عرضه خواهند شد اما برخی نمایندگیها مجبور شدهاند به خاطر تقاضای فوقالعاده از جیمنی که بیشتر از میزان تولید است دریافت سفارشها و سپرده را متوقف کنند. اتوکار گفته نمایندگیها بجای دریافت سفارشها اقدام به ثبت علاقهی خریداران به جیمنی جدید میکند.
سوزوکی بریتانیا میگوید دلیل عدم توانایی نمایندگیها برای پاسخدهی به تقاضای زیاد مشتریان در این لحظه تنگناهای مربوط به تولید در ژاپن است. تقاضای این خودرو در ژاپن نیز بسیار بالا بوده و بخشی از آن به خاطر قرار گرفتن جیمنی در کلاس خودروهای kei است که مالیات کمتری دارند.
البته این همهی ماجرا نیست. ظاهراً سوزوکی فروش جیمنی در اروپا را نیز محدود کرده زیرا نمیخواهد متوسط دیاکسید کربن آزاد شده را افزایش دهد. جیمنی در این بخش عملکرد ضعیفی داشته و با استانداردهای آلایندگی WLTP حدود 178 گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر آزاد میکند.
به این ترتیب اگر سوزوکی بجای مدلهای کممصرفتر و پاکتر ایگنیس یا سوئیفت تعداد زیادی جیمنی بفروشد میزان متوسط دیاکسید کربن تولیدی توسط خودروهای این شرکت افزایش یافته و در صورت عبور کردن از حد مجاز منجر به اعمال جریمههایی از طرف اتحادیه اروپا خواهد شد.
سوزوکی قول داده عرضهی جیمنی جدید در بریتانیا را افزایش خواهد داد. شاید این موضوع نشانهای از احتمال عرضهی جیمنی با پیشرانهای پاکتر باشد و یا هم جیمنی در یک کارخانه دیگر ساخته شود تا پاسخگوی نیازهای بالای مشتریان باشد.