ویژهبرنامههای هفته پژوهش مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با شعار«مسیر زندگی، پژوهش- مقصد و یافتن» برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژهبرنامهها با هدف نهادینهسازی فرهنگ پژوهش در جامعه، عمقبخشی به نگاه پرسشگر نسل کودک و نوجوان و همراهسازی خانوادهها با فعالیتهای پژوهشی کانون پرورش فکری برنامهریزی و به مرحله اجراگذاشتهشد.
مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه نیز به مناسبت هفته پژوهش، کارگاه فعالیتهای پژوهشمحور را با حضور اعضای دختر و پسر این کانون برگزارکرد.
طی برگزاری این کارگاههای آموزشی، کودکان و نوجوانان با اهمیت پژوهش در زندگی و همچنین مراحل انجام یک فعالیت پژوهشی بیش از پیشآشناشدند.
کانون پرورش فکری شهرستان رودسر هم با دعوت از اعضا و دانشآموزان مدارس، نسبت به برپایی نمایشگاه دستآوردهای پژوهشی اعضا و برگزاری کارگاههای پژوهشی اقدامکرد.
فراهمسازی فرصت بازدید کودکان و نوجوانان از نمایشگاه پرندگان تاکسیدرمی شده و همچنین، برپایی کارگاه آموزشهای زیستمحیطی، ازدیگر برنامههای مرکز فرهنگی هنری رودسر در هفته پژوهش بود.
به همین مناسبت، مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت ویژه برنامههایی را با شعار « زندگی، پژوهش- مقصد و یافتن» و به منظور علاقهمند سازی کودکان و نوجوانان به پژوهش و آموزش شیوههای انجام فعالیتهای تحقیقی برنامهریزی و به مرحله اجراگذاشت.
برپایه این گزارش، مربیان این کانون علاوه بر فضاسازی و برپایی نمایشگاه آثار پژوهشی اعضا و مربیان، به آموزش مراحل انجام فعالیت پژوهشی به زبانی ساده و قابل فهم برای کودکان و نوجوانان پرداختند.
اجرای فعالیتهای هدفمند پژوهشی، نقد و بررسی آثار تحقیقی، معرفی کتاب، برگزاری کارگاه ادبی«اگر من یک مخترع بودم» و همچنین اجرای فعالیت پژوهشی با محوریت واژههای قرآنی ازدیگر برنامههای مرکز فرهنگی هنری مجتمع بود که با همراهی کودکان، نوجوانان و خانوادهها صورتگرفت.
مرکز فرهنگی هنری لاهیجان نیز با هدف پاسخگویی به پرسشهای کودکان در میدان زندگی و آموختن شیوههای دستیابی آیندهسازان به این پرسشها، اجرای فعالیتهای هدفمند و مبتنی بر نگرش و تفکر پژوهشی را در دستورکارقرارداد.
بر همین اساس، آشنایی با مراحل انجام یک فعالیت تحقیقی و برگزاری کارگاههای هدفمند مورد توجه واقعشد و در این میان نیز مربیان اهمیت تقویت حس پرسشگری و توجه عمیق به محیط پیرامون را به کودکان و نوجوانان توصیهکردند.
مرکز فرهنگی هنری منجیل به مناسبت هفته پژوهش، ضمن برپایی نمایشگاه آثارپژوهشی اعضا و مربیان، میزبان اعضای کانون و دانشآموزان مدارس شد.
طی اجرای این فعالیتها، کودکان و نوجوانان با روند انجام یک فعالیت تحقیقی آشناشدند و درهمین حال اعضای کارگاههای رباتیک این مرکز با ارایهی طرحهای پژوهشی، حاضران را به شرکت در فعالیتهای علمی و پژوهشی تشویقکردند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود به بهانهی هفته پژوهش، میزبان نمایشگاه کتاب دستآوردهای پژوهشی بود.
مربیان این مرکز فرهنگی هنری نیز در سایهی دعوت از اعضا و دانشآموزان مدارس، نسبت به برگزاری کارگاه پژوهشمحور اقدام و بهتشریح نحوه انتخاب موضوع پژوهشی با در نظر گرفتن عنوان مناسب، طرح سوال و فرضیهسازی، جمع آوری اطلاعات، تشکیل گروههایکنترل و آزمایش، تهیه پرسشنامه و مصاحبه از افراد آگاه برای آزمودن فرضیات، نتیجهگیری، مأخذنویسی اصولی و صحیح و همچنین، شیوههای ارایهی نتیجههای حاصل از پژوهش به علاقهمندان پرداختند.
انجام فعالیتهای پژوهشیگروهی توسط کودکان و نوجوانان نیز ازدیگر برنامههای مربیان این کانون بود و در این میان حاضران علاوه بر بازدید ازمرکز نجوم، با شخصیتهای برجستهی عرصهی پژوهش نیز آشناشدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژهبرنامهها با هدف نهادینهسازی فرهنگ پژوهش در جامعه، عمقبخشی به نگاه پرسشگر نسل کودک و نوجوان و همراهسازی خانوادهها با فعالیتهای پژوهشی کانون پرورش فکری برنامهریزی و به مرحله اجراگذاشتهشد.
مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه نیز به مناسبت هفته پژوهش، کارگاه فعالیتهای پژوهشمحور را با حضور اعضای دختر و پسر این کانون برگزارکرد.
طی برگزاری این کارگاههای آموزشی، کودکان و نوجوانان با اهمیت پژوهش در زندگی و همچنین مراحل انجام یک فعالیت پژوهشی بیش از پیشآشناشدند.
کانون پرورش فکری شهرستان رودسر هم با دعوت از اعضا و دانشآموزان مدارس، نسبت به برپایی نمایشگاه دستآوردهای پژوهشی اعضا و برگزاری کارگاههای پژوهشی اقدامکرد.
فراهمسازی فرصت بازدید کودکان و نوجوانان از نمایشگاه پرندگان تاکسیدرمی شده و همچنین، برپایی کارگاه آموزشهای زیستمحیطی، ازدیگر برنامههای مرکز فرهنگی هنری رودسر در هفته پژوهش بود.
به همین مناسبت، مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت ویژه برنامههایی را با شعار « زندگی، پژوهش- مقصد و یافتن» و به منظور علاقهمند سازی کودکان و نوجوانان به پژوهش و آموزش شیوههای انجام فعالیتهای تحقیقی برنامهریزی و به مرحله اجراگذاشت.
برپایه این گزارش، مربیان این کانون علاوه بر فضاسازی و برپایی نمایشگاه آثار پژوهشی اعضا و مربیان، به آموزش مراحل انجام فعالیت پژوهشی به زبانی ساده و قابل فهم برای کودکان و نوجوانان پرداختند.
اجرای فعالیتهای هدفمند پژوهشی، نقد و بررسی آثار تحقیقی، معرفی کتاب، برگزاری کارگاه ادبی«اگر من یک مخترع بودم» و همچنین اجرای فعالیت پژوهشی با محوریت واژههای قرآنی ازدیگر برنامههای مرکز فرهنگی هنری مجتمع بود که با همراهی کودکان، نوجوانان و خانوادهها صورتگرفت.
مرکز فرهنگی هنری لاهیجان نیز با هدف پاسخگویی به پرسشهای کودکان در میدان زندگی و آموختن شیوههای دستیابی آیندهسازان به این پرسشها، اجرای فعالیتهای هدفمند و مبتنی بر نگرش و تفکر پژوهشی را در دستورکارقرارداد.
بر همین اساس، آشنایی با مراحل انجام یک فعالیت تحقیقی و برگزاری کارگاههای هدفمند مورد توجه واقعشد و در این میان نیز مربیان اهمیت تقویت حس پرسشگری و توجه عمیق به محیط پیرامون را به کودکان و نوجوانان توصیهکردند.
مرکز فرهنگی هنری منجیل به مناسبت هفته پژوهش، ضمن برپایی نمایشگاه آثارپژوهشی اعضا و مربیان، میزبان اعضای کانون و دانشآموزان مدارس شد.
طی اجرای این فعالیتها، کودکان و نوجوانان با روند انجام یک فعالیت تحقیقی آشناشدند و درهمین حال اعضای کارگاههای رباتیک این مرکز با ارایهی طرحهای پژوهشی، حاضران را به شرکت در فعالیتهای علمی و پژوهشی تشویقکردند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود به بهانهی هفته پژوهش، میزبان نمایشگاه کتاب دستآوردهای پژوهشی بود.
مربیان این مرکز فرهنگی هنری نیز در سایهی دعوت از اعضا و دانشآموزان مدارس، نسبت به برگزاری کارگاه پژوهشمحور اقدام و بهتشریح نحوه انتخاب موضوع پژوهشی با در نظر گرفتن عنوان مناسب، طرح سوال و فرضیهسازی، جمع آوری اطلاعات، تشکیل گروههایکنترل و آزمایش، تهیه پرسشنامه و مصاحبه از افراد آگاه برای آزمودن فرضیات، نتیجهگیری، مأخذنویسی اصولی و صحیح و همچنین، شیوههای ارایهی نتیجههای حاصل از پژوهش به علاقهمندان پرداختند.
انجام فعالیتهای پژوهشیگروهی توسط کودکان و نوجوانان نیز ازدیگر برنامههای مربیان این کانون بود و در این میان حاضران علاوه بر بازدید ازمرکز نجوم، با شخصیتهای برجستهی عرصهی پژوهش نیز آشناشدند.