احتمال رکود اقتصادی آمریکا به بالاترین سطح در دوره ریاست جمهوری ترامپ رسید


احتمال رکود اقتصادی آمریکا به بالاترین سطح در دوره ریاست جمهوری ترامپ رسید

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی سی ان بی سی نشان می دهد که احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا به بالاترین سطح خود در دوره ریاست جمهوری ترامپ رسیده است.

به گزارش سی ان بی سی، تازه ترین نظرسنجی حاکی است که احتمال رکود اقتصادی در آمریکا به بالاترین حد در دوره ریاست جمهوری ترامپ افزایش یافته است. میزان رضایت عمومی از عملکرد اقتصادی دولت ترامپ به شدت کاهش داشته و کارشناسان پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داده اند.

بر اساس این گزارش نظرسنجی نشان می دهد که احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا طی 12 ماه آینده به 23 درصد افزایش یافته است. این رقم در نظرسنجی قبلی 19 درصد اعلام شده بود. این بالاترین رکورد در دوره ریاست جمهوری ترامپ به شمار می رود.

12 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر، نرخ بهره را تا اکتبر سال آینده مجددا کاهش خواهد داد.

52 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از عملکرد اقتصادی دولت ترامپ ابراز رضایت کرده اند که این رقم 14 درصد کمتر از نظرسنجی قبلی است.

67 درصد پاسخگویان در این نظرسنجی نیز پیش بینی می کنند که مذاکرات تجاری فعلی بین آمریکا و چین تا اول مارس آینده به پایان خواهد رسید.

برآوردها نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2019 میلادی به 2.3 درصد و در سال 2020 نیز به کمتر از 1.8 درصد خواهد رسید. این رقم امسال احتمالا به بالاتر از 3 درصد می رسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظه ترور مامور موساد در مصر؛ شلیک‌های مرگبار از فاصله کم کنار خودرو