پرداخت چهار میلیون و 50 هزار فقره وام از سوی بانک مهر ایران


پرداخت چهار میلیون و 50 هزار فقره وام از سوی بانک مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد فعالیت خود را آغاز کرده است و این بانک به عنوان تنها بانکی که هیچ قرارداد تسهیلاتی به جز تسهیلات قرض الحسنه تاکنون چهار میلیون و 50 هزار فقره وام پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانکهای دولتی توسط ریاست جمهوری وقت در 22 آذر 86 افتتاح و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار کرده است.

بانک قرض الحسنه مهرایران باصدور مجوز رسمی بانک مرکزی در 6 شهریور 87 و براساس برنامه های تدوین شده، ضمن انجام امور مربوطه به اعطای تسهیلات قرض الحسنه در ارتباط با فعالیتهای حساب قرض الحسنه جاری و بانکداری الکترونیکی اقدام می نماید .

بانک قرض الحسنه مهر ایران در بدو امر با 2 هزار واحد بانکی متشکل از ۳۰۰ شعبه واگذاری از بانکهای سهامدار و ۱۷۰۰ واحد بانکی ( باجه) مستقر در شعب بانکهای سهامدار شروع به کار کرد که پس از تشکیل ساختار و سازمان این بانک به دلیل توسعه کیفیت شعب بانکی کلیه شعب آن بانک به صورت مستقل شروع به کار نمود که هم اکنون با بیش از ۵۲۷شعبه فعال به صورت Online در حال فعالیت هستند.

افتتاح انواع حسابهای قرض الحسنه پس انداز جاری و نگهداری وجوه مربوطه (ریالی و ارزی ) برای اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی و ‌صدور انواع کارت های بانکی قرض الحسنه، تصدی عاملیت وجوه اداره شده امانی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه به اشخاص واجد شرایط، قبول انواع سپرده های قرض الحسنه و صدور گواهی قبوض مربوطه، تحصیل قرض الحسنه از داخل یا خارج از کشور با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از وظایف این بانک است.

از دیگر وظایف این بانک می توان به ارائه انواع خدمات قرض الحسنه بانکی در چهار چوب قوانین و مقررات مربوطه، افتتاح انواع حساب های بانکی قرض الحسنه به نام خود نزد بانک‌ها و مؤسسات در داخل و خارج از کشور، قبول سپرده قرض الحسنه مسکوکات طلا و اعطای وام قرض الحسنه مسکوک با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، قبول و انجام وظایف مربوط به قبول وکالت، ‌نظارت،‌ تولیت،‌ نمایندگی، ‌اداره امور مربوط به اموال اشخاص، قبول نمایندگی مؤسسات پولی و یا بانکی که به موجب قانون تشکیل شده یا بشوند اشاره کرد.

حالا در ادامه فعالیت هایش رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داده است که چهار میلیون و 50 هزار فقره تسهیلات از ابتدای فعالیت این بانک تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

«محسن پدرام» در حاشیه همایش مهر و سلامت در اراک این خبر را داده واعلام کرده است: «همه این تسهیلات در قالب قرض الحسنه به متقاضیان و اقشار کم درآمد و مستمند پرداخت شده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران از زمان راه اندازی تاکنون هیچ قرارداد تسهیلاتی به جز تسهیلات قرض الحسنه با متقاضیان نداشته است.»

رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: «با توجه به اینکه جامعه هدف این بانک بیشتر افراد نیازمند جامعه است میزان مطالبات معوق آن نسبت به منابع یک درصد بوده در صورتی که این رقم در سامانه بانکی کشور به بیش از 20 درصد رسیده است.»

پدرام گفت: «بانک قرض الحسنه مهر ایران اکنون با 530 شعبه و سه هزار کارمند به ارایه خدمات بانک داری اسلامی در کشور مشغول است. بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی با دارا بودن 6 هزار میلیارد ریال منابع بانکی، استان ششم کشور است.»

این گزارش می افزاید: بانک قرض الحسنه مهر ایران با قصد خیر و با نیت تأمین نقدینگی و رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی که در امور خیریه فعالیت دارند ایجاد و یکی از نهادهای پولی و مالی کشور است که در راستای حرکت به سوی عملیات بانکداری اسلامی تشکیل شده است

بهبود شاخص های عملکردی مالی کشور در زمینه عقد قرض الحسنه، فرهنگ سازی سنت قرض الحسنه، استفاده از فن آوری اطلاعات و پیاده سازی بانکداری الکترونیکی، استقرار سیستم مدیریت دانش و تبدیل بانک به یک سازمان پیشرو، مدیریت بهینه منابع انسانی شامل بکارگیری نیروی کارآمد ، متخصص و ماهر و آموزش و ارتقاء دانش و مهارت کارکنان، تنوع در ارائه خدمات بانکی از اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران