مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا- تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حراست از دستاورد هشت ساله دفاع مقدس، تصریح شهردار تهران بر حمایت از تولیدات داخلی در شرایط تحریم به منظور تبدیل تهدید به فرصت، بیانیه هیات امنا دانشگاه آزاد در برخورد با مسببان واژگونی اتوبوس، تاکید وزیر خارجه ترکیه به ادامه همکاری نزدیک آنکارا با تهران درباره سوریه، تصریح نماینده دایمی روسیه در...

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در یکی از شبکه های اجتماعی با اشاره به فراز و فرودهای دفاع مقدس تاکید کرد که در اوج عزت منطقه ای، دستاورد هشت ساله دفاع را به حراج نسپاریم.
* تهران- ایرنا- شهردار تهران حمایت از تولید کالاها و محصولات داخلی در شرایط تحریمی فعلی کشور را تبدیل تهدید به فرصت دانست.
* تهران- ایرنا- هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه فوق‌العاده عصر شنبه مقرر کرد با متخلفان و خاطیان حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس برخورد قاطعانه و بدون مسامحه‌ای انجام گیرد.
* بندرعباس- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: زلزله 4 و یک دهم بامداد یکشنبه در شهرستان حاجی آباد از توابع این استان خسارت جانی و مالی در بر نداشته است.
* تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس گفت: استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که بنا بود یکشنبه در مجلس برگزار شد، منتفی شد.
* شهرری- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هدف دشمنان براندازی نظام است، گفت: فتنه گران داخلی خود را خودی فرض می کنند، ولی در ضربه زدن به نظام همسو با دشمنان خارجی هستند.
* تهران- ایرنا- «اسدالله بادامچیان» در جلسه عصر شنبه اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اکثریت آراء به سمت رئیس شورای مرکزی این حزب انتخاب شد.
* تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزاری جشنواره ایران ساخت را مطلع توجه و ترویج کالاها و محصولات ساخت داخل در کشورمان دانست.
* تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به دیوان محاسبات، خواستار پیگیری و نظارت این نهاد نظارتی بر اجرای درست «حسابداری تعهدی» براساس «استانداردهای حسابداری بخش عمومی» و دستورالعمل های وزارت امور اقتصادی و دارایی شد.
* تهران- ایرنا- وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اخبار منتشر شده در ارتباط با لغو ممنوعیت ورود کالای مستعمل، تاکید کرد که در بخشنامه اخیر دفتر مقررات صادرات و واردات، مجوزی برای واردات کالای مستعمل صادر نشده است.

اخبار خارجی
**********
* مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش به همکاری نزدیک با ایران و روسیه در مساله سوریه ادامه می دهد.
* مسکو- ایرنا- نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل با اشاره به مقاصد ضدایرانی آمریکا و برحق دانستن ایران در خصوص توسعه دفاع موشکی، اعلام کرد: از سیاست ترساندن، تهدید و فشار به ایران باید به گفت وگو و مشارکت روی آورد.
* نیویورک- ایرنا- مرگ کودک 2 ساله یمنی که به دلیل عارضه مغزی ژنتیکی جمعه شب اتفاق افتاد، به دلیل قانون منع مهاجرت از کشورهای عمدتا اسلامی مورد توجه قرار گرفت و دروغ آمریکا در دفاع از حقوق بشر را افشا کرد.
* تهران- ایرنا- ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفت که اروپا در پی حفظ انگلستان در اتحادیه به هر وسیله ممکن نیست و این اتحادیه به نتیجه رفراندوم انگلیسی ها احترام می گذارد.
* تهران- ایرنا- ارتش سوریه کنترل سد راهبردی «تشرین» را که بر رودخانه فرات در شمال استان حلب واقع است را بر اساس توافق صورت گرفته با نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) در دست گرفت.
* تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: ادامه محاصره مردم یمن با توجه به حضور سازمان ملل در بندر الحدیده، جنایت به شمار می رود.
* بغداد- ایرنا- ادامه جنجال بر سر جواز یا عدم جواز تبریک عید سال نوی مسیحی (کریسمس) در عراق به مسیحیان، موجب استفتاء از آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق نیز شد.
* تهران- ایرنا- خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین طرح موسوم به 'معامله قرن را بزرگترین ضربه اعراب بر پیکره فلسطین توصیف کرد و گفت: از اشتیاق برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متعجب هستم.
* تهران- ایرنا- سخنگوی دولت نجات ملی یمن در اعتراض به نقض آتش بس توسط مزدوران سعودی اعلام کرد که جاده «صنعا-الحدیده» به دلیل خارج نشدن نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و ائتلاف سعودی از آن همچنان بسته می ماند.
* تهران- ایرنا- هفته‌نامه آمریکایی تایم گزارش داد که 'ویکتور بویارکین' افسر اطلاعاتی سابق روس که نام وی به علت انجام فعالیت هایی به نمایندگی الیگارشی قدرتمند روسیه در فهرست تحریم های جدید آمریکا قرار دارد، با کمپین انتخاباتی 'ترامپ' در سال 2016 ارتباط داشته است.
* نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام تبریک سال جدید میلادی، تغییرات آب و هوایی را همچنان اولویت کاری این سازمان در سال 2019 اعلام کرد و از مردم جهان خواست در این زمینه همکاری کنند.
شبد**1953**1379



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ویدیویی پربازدید از شیوه انگلیسی صحبت کردن نماینده ایران در سازمان ملل!