گزارش: سال 2019، سال درخشش نمایشگرهای با وضوح عالی 8K است


گزارش: سال 2019، سال درخشش نمایشگرهای با وضوح عالی 8K است

سایت DigiTimes امروز در گزارشی اعلام کرد که از سوی منابع خبری مطمئن اطلاعاتی را کسب کرده که نشان می‌دهد بزرگترین تولیدکنندگان صفحات نمایش قصد دارند در سال آینده میلادی نمایشگرهای با وضوح فوق العاده 8K را تولید و عرضه نمایند.

سایت DigiTimes امروز در گزارشی اعلام کرد که از سوی منابع خبری مطمئن اطلاعاتی را کسب کرده که نشان می‌دهد بزرگترین تولیدکنندگان صفحات نمایش قصد دارند در سال آینده میلادی نمایشگرهای با وضوح فوق العاده 8K را تولید و عرضه نمایند.

با گسترش نمایشگرهای 4K در یکی دو سال اخیر و حضور پرشمار آن‌ها در محصولات قابل حمل نظیر لپ‌تاپ‌ ها انتظار داریم که در سال آینده رده جدیدی از این محصولات که دارای وضوح بالاتری است روانه بازار شوند. اما طبق گزارش منتشر شده از سوی سایت DigiTimes، پیشگامان صنعت نمایشگرهای LCD قصد دارند سال 2019 را به عنوان نقطه‌ای شروع برای نمایشگرهای با وضوح 8K معرفی کنند. این سایت به نقل از منابع خبری موثق و ناشناس اعلام کرده است که هدف این تولید کنندگان، کسب حدود 0.1 درصد از بازار نمایشگرها تا پایان سال آینده میلادی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که 9 تولید کننده مختلف در نظر دارند محصولات دارای وضوح 8K خود را در سال آینده میلادی روانه بازارهای جهانی کنند. سامسونگ که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات به شمار می‌رود عریض‌ترین محصولات در این رده را تولید خواهد کرد. طبق اطلاعات موجود در این گزارش، این نمایشگرهای سامسونگ دارای ابعاد 65، 75، 82 و 98 اینچی خواهند بود. کمپانی ال‌جی نیز در نظر دارد در این سال، سه نمایشگر وسیع با ابعاد 65، 75 و 98 اینچی روانه بازار کند. پس از این دو کمپانی نوبت به کمپانی شارپ می‌رسد که او هم قصد دارد دو نمایشگر عریض با ابعاد 70 و 80 پیکسلی را به مرحله تولید برساند.

دیگر کمپانی‌های بزرگ نیز که فعلاً قصد ندارند هزینه زیادی بر روی بخش توسعه این نمایشگرهای 8K صرف کنند علاقه‌مند به تولید نمایشگرهای با ابعاد بزرگ هستند. در این گزارش آمده است که دو کمپانی BOE Technology و CEC قصد دارند به صورت اختصاصی در سال آینده نمایشگرهای 98 اینچی را تولید کنند. در این گزارش نامی از کمپانی CSOT نیز مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد به تولید نمایشگرهای 85 اینچی گرایش دارد. AU Optronics که یکی از بزرگترین شرکای تجاری کمپانی‌های تولید نمایشگر محسوب می‌شود و نمایشگرهای تولید شده توسط او به صورت عمده توسط دو کمپانی ایسر و BenQ مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز قصد دارد در سال 2020 میلادی 10 درصد از توان تولیدی خود را بر روی نمایشگرهای 65 اینچی با وضوح 8K متمرکز کند. انتظار می‌رود این کمپانی در سال آینده نمایشگرهای 65، 75 و 85 اینچی را تولید و روانه بازار کند.

براساس اطلاعات در دسترس، در سال آینده بخش اعظمی از تلویزیون‌های با وضوح 8K از نمایشگرهای LCD بهره خواهند برد و ال‌جی نیز در سال 2019، تولید کننده اختصاصی نمایشگرهای OLED با وضوح 4K خواهد بود. گزارش سایت DigiTimes همچنین اعلام کرده است که بخش اعظمی از این تلویزیون‌های با وضوح 8K از فناوری‌های پیشرفته در حوزه تولید نمایشگرهای LCD بهره خواهند برد که موجب می‌شود بتوان در آن‌ها از تعداد قابل توجهی از پیکسل‌ها استفاده کرد. این موضوع سبب می‌شود که این نمایشگرها دارای Dynamic Range یا محدوده اشباع بهتری باشند.

تولیدکنندگان نمایشگرهای با وضوح 8K انتظار دارند که میزان درآمد آن‌ها از عرضه این محصولات مقدار کمی باشد. چرا که تولید این محصولات به صورت محدود صورت می‌گیرد و کار طراحی و ساخت آن‌ها نیز به مواد اولیه بسیار زیادی نیاز دارد. DigiTimes اعلام کرده است که این تولیدکنندگان در این کار با مشکلاتی از قبیل تقاضای کم از سوی کاربران، هزینه تولید بالا و همچنین محدودیت در تامین تجهیزات و قطعات موردنیاز نظیر پردازنده‌ها، روبرو خواهند بود.

انتظار می‌رود در سال آینده قیمت یک تلویزیون بهره‌مند از وضوح 8K، چیزی در حدود 15 هزار دلار باشد که در قیاس با اولین محصول تولید شده در این رده، مقدار بسیار خوبی به نظر می‌رسد. ماه پیش بود که کمپانی با عنوان NHK اولین تلویزیون با وضوح 8K را در معرض دید همگان قرار داد. چند سالی است که YouTube پشتیبانی از ویدیوهای با وضوح 8K را فراهم کرده است. نکته قابل توجه این است که از انتشار و تولید اولین استریم ویدیویی و تلویزیون 4K، تنها چیزی در حدود 5 سال می‌گذرد. این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است گسترش عمومی نمایشگرهای 8K تا سال 2025 میلادی به طول بی‌انجامد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طراحی تبلت منعطف سامسونگ را در این رندرها ببینید