دانشگاه علوم پزشکی کرمان در یک قدمی تولید واکسن سالک/فعالیت 14 استارت آپ در مرکز نو آوری استان


دانشگاه علوم پزشکی کرمان در یک قدمی تولید واکسن سالک/فعالیت 14 استارت آپ در مرکز نو آوری استان

پرداختی گفت: 14 استارت آپ در مرکز نوآوری کرمان در حال حاضر فعالیت می کنند؛مرکز نو آوری مورد حمایت تمامی دانشگاه های استان است و در این مرکز بنیاد ملی نخبگان، اتاق بازرگانی، استانداری نماینده دارند.

کد خبر: 87844 ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۹:۵۱:۲۵

در گفتگو با رییس مرکز نوآوری استان کرمان عنوان شد؛

پرداختی گفت: ۱۴ استارت آپ در مرکز نوآوری کرمان در حال حاضر فعالیت می کنند؛مرکز نو آوری مورد حمایت تمامی دانشگاه های استان است و در این مرکز بنیاد ملی نخبگان، اتاق بازرگانی، استانداری نماینده دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ، عباس پرداختی رییس مرکز نوآوری استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در رابطه با فعالیت های این مرکز با بیان اینکه اقدامات این مجموعه بر اساس مسائل دانش بنیان پیش می رود،گفت: به این معنی که ابتدا خلاقیت و نو آوری موضوع مطرح می گردد، سپس پژوهش و تحقیق در راستای موضوع انجام می شود و در پایان آن ایده و نو آوری به یک محصول فناورانه تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات یاد شده منجر به ایجاد شغل و کسب درآمد می گردد که آن را به عنوان اقتصاد دانش بنیان مطرح می کنند؛ کارآفرینی نیز جزو مولفه های مهم زیست بوم تلقی می شود که امیدواریم در کل کشور این مسئله به خوبی پیش رود و بخش زیادی از وابستگی که به اقتصاد نفت داریم را به اقتصاد دانش بنیان تبدیل کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری دو اتفاق مهم بسیار خوب رخ داد، عنوان کرد: در المپیاد دانشجویان پزشکی کل کشور که با محوریت کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم برگزار شد؛ تیم کرمان از دانشجویان مختلف علوم پزشکی اعزام شده بودند که توانستند رتبه اول و سوم تیمی را به خود اختصاص دهند.

پرداختی با اشاره به مطلب فوق افزود: در این المپیاد دانشجویان کرمانی توانستند مدال طلا و برنز کسب کردند و در قسمت انفرادی نیز دو مدال برنز و همچنین هفت دیپلم افتخار بدست آوردیم که همه این موارد نشان دهنده آن است که پتناسیل کارآفرینی وجود دارد.

این مقام مسئول ابراز کرد:دانشجویان با توجه به آموزش هایی که دیده بودند توانستند که در این رویداد کشوری شرکت کنند؛ اعضای شرکت کننده مجموعه منسجمی بودند که اغلب در رویدادهای استارت آپی تحت عنوان رویداد کارآفرینی شرکت داشته اند.

پرداختی افزود: خوشبختانه نود نفری که به مرحله نهایی راه یافتند؛ ده نفرشان از استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودند که این مسئله افتخار بزرگی است؛ همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پزشکی و دارویی که در دبی و در امارات برگزار شد؛ تیم کرمان توانست با بیش از ۲۴ طرح مختلف به عنوان دانشگاه کارآفرین رتبه و جایزه اول را کسب کند.

رییس مرکز نوآوری استان کرمان با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: یکی از دانشجویان فعال دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال ۲۰۱۶ در آمریکا و در سال ۲۰۱۷ در سوئیس حائز رتبه برتر نوآوری و اختراع شده است که طرح های این فرد در جشنواره یاد شده مورد استقبال بسیار سرمایه گذاران علاقمند به فناوری های نوین قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون دانشجو یاد شده و دانشگاه در حال مذاکره هستند که بخش هایی از این ایده های خلاقانه به ثروت تبدیل شود؛ طرح دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر روی محصولات شیر و لبنیات که غنی از کلسیم و پروتئین می باشند؛ انجام شده است و آنها را به شکل شکلات های کلسیم و پروتین که سرشار از کلسیم می باشد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کسب رتبه ششم فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان در کشور

پرداختی تأکید کرد: با راه اندازی این فناوری های نو در مرکز رشد و تحقیقاتی ما پس از رسیدن به مرحله کمال این فناوری های می توانند در کارخانه، کارگاه های کوچک و بزرگ اشتغال زایی بالایی را ایجاد کنند؛گفتنی است که دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه فناوری در میان ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در سال ۹۷ رتبه ششم را کسب کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این مسئله نشان می دهد این دانشگاه در کنار فعالیت های معمولی که در حوزه سلامت، غذا، بهداشت و درمان موشوعات فناوری، اشتغال آفرینی و تولید ثروت از محل طرح های دانش بنیان مد نظر قرار داده است.

رییس مرکز نوآوری استان کرمان با اشاره به اینکه اقداماتی که ما آغاز کرده ایم، خوب است اما اصلا قانع کننده نیست،عنوان کرد: چرا که ما باید گام های بلندتری را بر داریم و در این راستا زحمت بکشیم.

فعالیت ۱۴ استارت آپ در مرکز نو آوری کرمان

وی با ابیان اینکه ۱۴ استارت آپ در مرکز نوآوری کرمان در حال حاضر فعالیت می کنند، ابراز کرد: مرکز نو آوری مورد حمایت تمامی دانشگاه های استان است و در این مرکز بنیاد ملی نخبگان، اتاق بازرگانی، استانداری نماینده دارند؛ بنابراین این مرکز خاص داشنگاه علوم پزشکی نیست و در حوزه سلامت سه استارت آپ با عنوان روبداد کارآفرینی سلامت یک، دو و سه فعالیت می کنند.

پرداختی افزود: هر رویدادی که برگزار می شود ما سعی می کنیم که سه ایده برتر آن را با افراد صاحب سرمایه در میان بگذاریم تا این طرح ها به یک کارگاه، کارخانه تبدیل شوند و تعدادی از جوانان در آنجا مشغول به کار گردند.

این مقام مسئول تصریح کرد:مرکز نو آوری استان استارت آپ پسته را در رفسنجان با همکاری دانشگاه ولی عصر(عج)، استارت آپ کشاورزی را در جیرفت با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و استارت آپ دامپزشکی را با همکاری داشنگاه شهید باهنر کرمان برگزار کرده است.

مهمترین مانع کارآفرینی فاصله بین ایده و ورود به بازار است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن ابراز تأسف از اینکه برای بسیاری از رشته ها فضای کسب و کار وجود ندارد، اظهار کرد: مهمترین مانعی که در مسیر کارآفرینی وجود دارد؛ فاصله و گپی است که بین ایده های خلاقانه و ورود به بازار پدید می آید.

پرداختی افزود:بیشترین مانعی که در این بین وجود دارد خود ایده است؛ چرا که اگر ایده به اندازه کافی پخته شده باشد و اصول تجاری سازی در آن رعایت شده باشد؛سرمایه گذارها دنبال آن خواهند بود؛ در این مسیر قرار نیست که صاحب ایده صفر تا صد کارها را خود به تنهایی انجام دهد؛ چرا که هر مسیر اصول مبنایی و تخصصی خود را دارد.

رییس مرکز نوآوری استان کرمان عنوان کرد: در سطح استان تولید انیمیشن ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و در این زمینه ۸۰ نفر به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و با پتانسیلی که وجود دارد می تواند در داخل و خارج از کشور این تعداد را به هزار نفر رساند.

برگزاری اولین استارت آپ ویکند فرش

وی با بیان اینکه اقتصاد استان کرمان مبتنی بر معدن، کشاورزی . گردشگری بوده است که امیدواریم اقتصاد دانش بنیان در سطح استان جا بیافتد، ابراز کرد: ما باید بتوانیم حلقه ها را به یکدیگر وصل کنیم و به ویژه حلقه ای که بین ایده خلاقانه و سرمایه گذار تا سرمایه گذار راغب و جاذب برای انجام کار باشد.

پرداختی اظهار کرد:در زمینه نوآوری در بخش های مختلف علمی سرمایه گذار وجود دارد؛ بر همین اساس هر رویداد کارآفرینی و استارت آپی که می خواهد انجام شود باید با استفاده از مشورت تیمی و خرد جمعی صورت بگیرد تا بیشترین نتیجه را داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: به زودی اولین استارت آپ ویکند فرش برگزار خواهد شد؛ چرا که فرش کرمان افتخار ایران و استان است و بسیار باید به این مقوله توجه شود.

شکل گیری پالایشگاه پلاسما در کرمان طرح کلان ملی

پرداختی تأکید کرد: از زمانی که سعی بر ساخت دارو داریم تا زمانی که این دارو وارد بازار می شود؛ حتی اگر قبلا این دارو ساخته شده باشد و ما بخواهیم شبیه سازی کنیم؛ فرآیند طولانی را می طلبد و استانداردهای سخت گیرانه ای در این خصوص وجود دارد که باید به طور کامل رعایت شود.

رییس مرکز نوآوری استان کرمان با اشاره به اینکه کارخانه دارو سازی در رفسنجان به نامه رفسنجان دارو در استان کرمان آماده بهره برداری است، ابراز کرد: همچنین در شهر کرمان دو پروژه استحصال مواد مخدر و ایجاد پالایشگاه پلاسما در حال پیگیری و شکل گیری است؛ گفتنی است پالایشگاه پلاسما جزو طرح های کلان ملی است و از آنجایی که به واردات ۱۰۰ درصدی محصولات خونی وابسته هستیم؛ اگر این مسئله به مرحله نهایی و کمال برسد؛ اعتبار بزرگی برای کرمان و صنعت دارویی کشور به وجود خواهد آمد.

پرداختی با اشاره به تحریم های صورت گرفته علیه کشور گفت: در زمینه تأمین دارو با شرایط تحریم ، مهمترین فرمول و محصولی که تقریبا به مرحله نهایی خود را طی می کند واکسن در زمینه سالک پوستی است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان در یک قدمی تولید واکسن سالک

وی ادامه داد: ۱۷ استان و از جمله کرمان در کشور درگیر موضوع سالک هستند؛ همچنین ۹۸ کشور در دنیا آلوده به این موضوع می باشند که ۴۰ کشور به این دلیل که در منطقه خط استوا قرار دارند موجب انتقال این انگل می شوند؛ بنابراین امیدواریم در سال آینده مجوزهای نهایی واکسن سالک گرفته و این واکسن به بازار عرضه شود.

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق افزود: تولید واکسن سالک نه تنها مسائل تحریم را از بین می برد بلکه این تولید نوآوری کامل است؛ لذا امیدواریم با توجه به اینکه وزارت بهداشت در این خصوص نظارت کامل دارد؛ بتوانیم مجوز صادرات این محصول را نیز بگیریم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد:مراحل کسب مجوز ازسازمان غذا و دارو برای محصولات دیگری در زمینه درمان ریزش مو، آکنه و ضایعات پوستی نیز در حال انجام است؛ بنابراین خیلی امیدواریم که در مصاحبه بعدی برخی از محصولات وارد بازار شده را با افتخار نام ببریم.

پرداختی در پایان خاطر نشان کرد: بسیار امیدوار هستیم که چهره اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد مبتنی بر فن آوری و به ویژه حوزه سلامت پیش برود.

انتهای پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام نتایج انتخابات مجلس دور دوم در تهران و شبستر