دولت الکترونیک و شهر هوشمند از مهم‌ترین اهداف توسعه مدیریت


دولت الکترونیک و شهر هوشمند از مهم‌ترین اهداف توسعه مدیریت

استاندار کرمان گفت:توسعه دولت الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند یکی از اهداف راهبردی و مهم برای توسعه مدیریت استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: 87840 ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۹:۳۲:۲۸

استاندار کرمان گفت:توسعه دولت الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند یکی از اهداف راهبردی و مهم برای توسعه مدیریت استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ؛ محمدجواد فدایی در جلسه شورای توسعه راهبردی مدیریت استان کرمان با تاکید بر لزوم اصلاح سیستم اداری گفت: توسعه مدیریت استان فقط از طریق اصلاح تداوم اداری موجود امکان پذیر است.

وی افزود: باید با ایجاد دولت الکترونیک ضمن جلوگیری از مراجعه حضوری مردم به ادارات، زمینه تسریع در امور و کاهش هزینه‌ها را فراهم کنیم.

فدایی به ارائه خدمات شناسه دار و الکترونیکی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان با ۷۹ دستگاه اجرایی در مجموع ۲۰۱۷ خدمت شناسه دار درسطح استان وجود دارد که باید راه کار‌های بهینه برای ارائه این خدمات را با رویکرد الکترونیکی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار احترامی که برای مصوبه هیئت دولت در خصوص دولت الکترونیک قائل هستیم، افزود: اگر بخواهیم به روش آنان عمل کنیم به هیچ جایی نمیرسیم همان طور که دوسال است هیچ اقدامی در این زمینه انجام ََنشده است.

فدایی گفت: برای رسیدن به هدف خود باید ابتدا دولت الکترونیک و شهر هوشمند را بشناسیم و برای خود تعریفی داشته باشیم و از نزدیک شهر‌هایی که در کشور‌های مختلف دنیا که در این زمینه پیشرو هستند را ببینیم.

در ادامه جلسه رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با حذف دفترچه‌های بیمه سلامت گفت: این طرح در استان گلستان دربخش حذف اسناد بستری و در اصفهان با محوریت حذف اسناد بیمه ای ودر کرمان به عنوان پایلوت حذف دفتر اجرا شد.

وی افزود: در حال حاضر در بردسیر ۳۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی سخت افزار مربوطه برای حذف دفترچه بیمه را در اختیار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: این طرح در شهرستان بردسیر آغاز شده و در شهرستان‌های راور، زرند، کوهبنان و بعد از آن بافت و شهربابک نیز اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه این طرح برای اجرا در کل استان ۲ سال زمان نیاز دارد، افزود: تا پایان سال امیدواریم بتوانیم این طرح را در شمال استان اجرا کنیم.

استاندار کرمان در پایان به مصوبه این جلسه اشاره کرد و گفت: تا ۱۵ اسفند سال جاری ۷۹ دستگاه اجرایی در سطح استان تمام خدمات شناسه داری که مشخص شده است را اطلاع رسانی کنند همچنین مصوب شد برای حذف دفترچه‌های بیمه سلامت دستگاه‌هایی که مرتبط و ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند در نشستی مشترک با رییس دانشگاه هماهنگی‌ها و پشتیبانی‌های لازم را برای این کار انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ همسر اول و دوم فرامرز قریبیان در یک قاب