نیازمند مدل زیست‌بوم علمی در دانشگاه‌ها هستیم


نیازمند مدل زیست‌بوم علمی در دانشگاه‌ها هستیم

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: ما نیازمند ایجاد یک مدل اکوسیستم و زیست‌بوم علمی در دانشگاه‌های کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری صبح امروز ۱۰ دی ماه در نشست مشترک با مسؤولان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد که در حاشیه بازدید از مراکز پژوهشی و فناروی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها بهترین مکان برای تولد و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها هستند و وظیفه ما این است که به آن‌ها کمک کنیم که اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

وی افزود: ما نیازمند یک مدل اکوسیستم و زیست‌بوم علمی در دانشگاه‌های کشور هستیم و مهمترین عامل برای تحقق این زیست بوم عزم و اراده جدی است.

‌ معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید مدل توسعه شهری بر اساس فناوری و هوشمندسازی، استارت‌آپ‌ها و بخش خصوصی را مدنظر قرار دهند، به خصوص در شهر مشهد که دارای بخش‌های خصوصی ویژه‌ای است.

ستاری بیان کرد: مدل‌هایی که امروز در دانشگاه فردوسی مشهد شاهد آن بودیم، نشان می‌دهد که این دانشگاه جهت‌گیری خود را برای گفتمان‌سازی علم و فناوری ایجاد کرده است. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آزمایشگاه‌های این دانشگاه دیدنی است.

وی خاطرنشان کرد: دو مدل دیگر که در دانشگاه‌های تهران در زمینه توسعه شهری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صنایع غذایی ایجاد شده، باید در دانشگاه فردوسی نیز پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون