مدیر مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد اخراج می‌شود!


رسانه کلیک – بر اساس تازه‌ترین سوابق شغلی، ساعاتی پیش شرکت اکتیویژن بلیزارد رسما اعلام کرد که به دنبال اخراج مدیر مالی خود، آقای اسپنسر نیومن (Spencer Neumann)، است. با وجود اینکه در سال میلادی 2018 شاهد عرضه بازی‌های ویدیویی بزرگ و مورد انتظاری بودیم و گزارش‌ها از رشد چشمگیر درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی حکایت […] نوشته مدیر مالی شرکت اکتیویژن...

رسانه کلیک – بر اساس تازه‌ترین سوابق شغلی، ساعاتی پیش شرکت اکتیویژن بلیزارد رسما اعلام کرد که به دنبال اخراج مدیر مالی خود، آقای اسپنسر نیومن (Spencer Neumann)، است.

با وجود اینکه در سال میلادی 2018 شاهد عرضه بازی‌های ویدیویی بزرگ و مورد انتظاری بودیم و گزارش‌ها از رشد چشمگیر درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی حکایت دارد، اما شرایط اکتیویژن بلیزارد آن طور که باید و شاید نیست و این شرکت بزرگ و پرآوازه جدا از تحمیل ضررهای مالی، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

به عبارتی، شرکت اکتیویژن بلیزارد در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته چیزی در حدود 7 میلیون کاربر فعال ماهانه خود را از دست داد و تعداد بازیکنان این شرکت به 345 میلیون نفر رسید. رقمی که در مقایسه با کاربران قبلی این شرکت بسیار پایین بوده و کاهش محبوبیت عناوین ویدیویی و صدالبته خدمات اکتیویژن را نشان می‌دهد.

در طرف دیگر، عنوان Destiny 2 بر خلاف عملکرد عالی نسخه اول خود، انتظارات سازندگان و شرکت ناشر اکتیویژن بلیزارد از حیث تعداد کاربران و همچنین میزان درآمد را برآورده نکرد و با وجود صرف هزینه و وقت زیاد برای ساخت و توسعه آن توسط استودیوی بانجی، به نوعی در رده بازی‌های میان رده این شرکت قرار گرفت و تقریبا شکست نامطلوبی را در کارنامه اکتیویژن به ثبت رساند.

در پی همین موضوع، چندی پیش شرکت اکتیویژن بلیزارد رسما اعلام کرد که به‎زودی قراداد خود با آقای اسپنسر نیومن (Spencer Neumann)، مدیر مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد، را فسخ کرده و این شرکت به دنبال اخراج وی است. البته، اکتیویژن به طور مختصر در تازه‌ترین بیانیه خود خاطرنشان کرده که اخراج اسپنسر نیومن ارتباطی با گزارش‌های مالی و افشای پروسه ساخت و کنترل ندارد. با این حال، این شرکت تا به این لحظه به صراحت علت این تصمیم غیرمنتظره خود را بیان نکرده است.

مدیر مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد اخراج می‌شود!

البته، گفتنی است که اسپنسر نیومن هنوز به طور کامل از اکتیویژن بلیزارد اخراج نشده و با وجود اینکه چند روزی از فعالیت در این شرکت امتناع کرده است، اما کماکان حقوق مرخصی خود را دریافت می‌کند. به نظر می‌رسد، اکتیویژن یک نفر را به عنوان مسئول بررسی نیاز این شرکت به اسپنسر نیومن انتخاب کرده تا دلایل حضور و یا عدم حضور وی در این شرکت مشخص شود.

گفته شده در صورت اخراج کامل اسپنسر نیومن، آقای دنیس دورکن (Dennis Durkin)، رئیس دفتر اکتیویژن، به عنوان مدیر مالی جدید شرکت اکتیویژن بلیزارد انتخاب می‎شود. ناگفته نماند که دنیس دورکن پیش‌تر نیز در این سمت مشغول به کار بوده و تا ماه می سال میلادی 2017، به عنوان مدیر مالی اکتیویژن بلیزارد در این شرکت فعالیت می‌کرد.

در طرف دیگر، شواهد امر گویای این موضوع است که اسپنسر نیومن چندان هم نگران اخراج خود نیست و شرکت بزرگ نتفیلیکس در پی استخدام او است. هرچند، این گزارش هنوز به صورت کامل توسط نیومن و نتفیلیکس تایید و حتی تکذیب نشده و در حد یک شایعه باقی مانده است. در هر صورت، اسپنسر نیومن در گذشته نیز فعالیت‌هایی در زمینه مدیریت مالی شرکت‌های بزرگی همچون والت دیزنی داشته و موفقیت‌های زیادی هم برای چنین شرکت‌هایی به همراه آورده است. بدین ترتیب، در صورت اخراج کامل وی از اکتیویژن، نیومن پس از 14 سال فعالیت در حوزه بازی‌های ویدیویی، با این صنعت بزرگ خداحافظی می‌کند.

حال، دیدگاه شما در رابطه با اخراج آقای اسپنسر نیومن از شرکت اکتیویژن بلیزارد چیست؟ چه دلیلی پشت پرده این ماجرا است؟ به نظر شما، آیا دنیس دورکن می‌تواند به این بحران و ضررهای مالی اکتیویژن پایان دهد؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

Source: Game Informer

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: آیین گل غلتان