خداوند امتی را که بر مدار ایمان و عمل صالح باشد یاری می‌کند


خداوند امتی را که بر مدار ایمان و عمل صالح باشد یاری می‌کند

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند در قرآن وعده داده که هر امتی که بر مدار ایمان و عمل صالح حرکت کنند آنها را یاری می‌کند. ما این مساله را به کرات در جمهوری اسلامی تجربه کردیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران که صبح جمعه (۷دی) در مهدیه تهران برگزار شد،‌ به سخنرانی پرداخت و گفت: از جمله علت‌های مهم غیبت امام زمان(عج) عدم درک درست نسبت به جایگاه امام و اطاعت از ایشان است.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه زمین را صالحان به ارث خواهند برد، عنوان کرد: ما به عنوان در تحقق این وعده الهی وظیفه داریم که همچون 40 سال گذشته بر آرمان‌های انقلاب اسلامی در راستای حاکمیت مستضعفان و صالحان بر زمین مقاومت و ایستادگی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه درباره یوم‌الله 9 دی، اظهار کرد: دشمنان با جنگ، ایجاد نفوذ برای جریان‌های لیبرال، و فتنه 88 با انواع فتنه‌انگیزی و شرارت تلاش کردند انقلاب اسلامی را نابود کنند اما مردم ولایت‌مدار و انقلابی کشورمان با التزام و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دادن شهدای فراوان تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند و اجازه ندادند جریان نفاق و تروریست به اهداف شوم خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین ثمری با اشاره به علت عدم اثر فتنه‌های دشمنان بر انقلاب، بیان کرد: آرمان انقلاب حاکمیت عبد صالح خدا است که مردم ایران برای آن ایستادگی می‌کنند و همین سبب عدم اثرگذاری فتنه دشمنان است.

وی افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب دشمن احساس خطر بیشتری دارد بنابراین تلاش بیشتری هم برای ضربه زدن به انقلاب دارد مراقب باشیم که فتنه‌ها و جریان‌های نفاق و لیبرالی که مزدور آنان هستند نتوانند کاری از پیش ببرند.

استاد حوزه علمیه با استناد مجدد به آیه 55 سوره نور مبنی بر اینکه صالحان بر وارثان زمین خواهند بود، اظهار کرد: این وعده الهی در صورت انجام اعمال صالح، همدلی، رفاقت و انس افراد صالح تحقق پیدا خواهد کرد، بنابراین مردم کشورمان باید بیش از گذشته دنبال مودت و همدلی با یکدیگر باشند زیرا دشمنان با افکار پست و به کمک مزدوران لیبرالی خود دنبال نابودی همدلی و همبستگی شما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ثمری ادامه داد: خداوند در قرآن وعده داده که هر امتی که بر مدار ایمان و عمل صالح حرکت کنند آنها را یاری کرده و وارث زمین قرار دهد که نمونه‌های زیادی از آن در تاریخ بشریت وجود داشته است. ما در مقابل دشمن یاری خداوند را به کرات در جمهوری اسلامی تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه قدرت جهانی در مقابل قدرت الهی زبون و ناچیز است، گفت: امروز مسئولان نظام جمهوری اسلامی نباید از تهدید، فتنه، تحریم یا آزار دشمنان بترسند، اگر کم‌کاری برخی نباشد وعده الهی تحقق پیدا می‌کند بنابراین مسئولان در کارهای خود دنبال کسب رضای الهی باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مصایب زمانی به ما روی می‌آورد که برخی از نگاه توحیدی فاصله گرفته و دشمن را سبب امنیت و آرامش بداند، ابراز کرد: مشکلات معیشتی امروز مردم نتیجه وادادگی کسانی است که به جای خدا به کدخدا دل بستند. مشکلات کشور ما در سوئیس و لوزان حل نمی‌شود بلکه در داخل همین کشور باید برطرف شود.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسابقات بین المللی قرآن کریم به صورت غیر حضوری برگزار می شود