افتتاح پتروشیمی خمین تا اواخر نیمه نخست 98


افتتاح پتروشیمی خمین تا اواخر نیمه نخست 98

کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه پتروشیمی خمین گفت: پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین اواخر نیمه نخست سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدجواد کاظمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص روند اجرایی پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین، اظهار کرد: روند اجرایی این پروژه در وسعتی به مساحت 33 هکتار در سال 96 آغاز شد و بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این بود که تا پایان سال پیش راه‌اندازی شود اما به سبب ایجاد تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و بازار ارز، راه اندازی پروژه به سال 98 موکول شد. این واحد مجوزهای زیست محیطی را در سال 95 دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه این مرکز ۱۷۵ هزار تن پلی‌پروپیلن در گریدهای مختلف است، افزود: مواد اولیه این واحد تولیدی از پتروشیمی شازند تأمین می‌شود و محصول تولید شده در ساخت لوازم و ظروف یکبار مصرف، تجهیزات و لوازم پزشکی، تهیه موکت و فرش، مواد اولیه قطعات خودرو و دیگر محصولات استفاده می‌شود.

کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه پتروشیمی خمین با اشاره به اینکه این واحد به طور مستقیم تا 300 نفر و غیرمستقیم 1000 نفر اشتغال را به همراه خواهد داشت، گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این پروژه کاملا توسط بخش خصوصی و سهامداران تامین شده و از منابع دولت هیچ استفاده‌ای نشده است. تا به امروز حدود 500 میلیارد تومان توسط سهامداران در این پروژه هزینه شده است.

کاظمی در خصوص تامین آب این پروژه بیان کرد: به منظور تامین آب برای این واحد از حلقه چاه‌هایی که در کشاورزی کارآمدی نداشته با تایید منابع آب خریداری شده و یک انشعاب نیز از سد کوچری به این واحد تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: عمده خریدهای این واحد از نروژ انجام می‌شود اما پیمانکاران این واحد همه ایرانی هستند و مخازن کروی شکل این واحد نیز توسط کارگران و مهندسان ماشین سازی اراک ساخته و نصب شده است.

کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه پتروشیمی خمین گفت: پلی پروپیلن در کشور مصرف زیادی در بحث‌های خودروسازی، لوازم آشپزخانه، الیاف، کیسه و گونی بافی، فرش، موکت و تجهیزات پزشکی وغیره دارد .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان