خطاب پوتین به مردم روسیه: فقط باید به خودمان تکیه کنیم


خطاب پوتین به مردم روسیه: فقط باید به خودمان تکیه کنیم

پوتین در پیام سال نوی میلادی از مردم روسیه خواست «با هم متحد شوند، زیرا روسیه هیچگاه «یار و یاوری» نداشته و نخواهند داشت» که روزنامه دیلی استار این پیام را یک پیام «جسورانه» نامید.

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی «دیلی استار»، مقاله ای تحت عنوان «پوتین در پیام «جسورانه» سال نو، غرب را طرد می کند» منتشر کرده است. در این مقاله پیام پوتین در سال نو میلادی مورد توجه قرار گرفته است.

پوتین در پیام تلویزیونی خود به مناسبت سال نو میلادی از اهمیت سخاوتمندی معنوی، همیاری و کمک به نزدیکان صحبت می کند. وی همچنین از اهالی کشور خواست با هم متحد شوند، زیرا روسیه هیچگاه «یار و یاوری» نداشته و نخواهد داشت. نویسنده مقاله این پیام را «جسورانه» نامید.

در مقاله منتشره در نشریه نامبرده آمده است: «فراخوان جسورانه‌ای در رابطه با وخیم شدن مناسبات روسیه با غرب در سال 2018 ایراد شد». در مقاله به این نکته اشاره شده است که پیام پوتین خطاب به اهالی روسیه به تحریم ها مربوط می شد، اما رئیس جمهور از محدودیت های اقتصادی صحبت نکرد.

گفتنی است، به نظر می‌آید سخن پوتین به این معناست که برای برداشتن تحریم‌ها نباید به فکر مذاکره و سازش با غرب بود و باید به خودمان تکیه کنیم و مشکلات را حل کنیم. این سخن پوتین حقیقتی است که در ایران آزموده شد. دولت ایران با مذاکره با غرب و انعقاد معاهده برجام به غرب و مخصوصا آمریکا فرصت داد تا صداقت خود را نشان دهد ولی آمریکا با خارج شدن از برجام ثابت کرد که نمی‌توان به کشورهای غربی امید بست و باید به توان داخلی و مردم کشور برای حل مشکلات حساب کرد و برنامه ریزی داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عملیات قدس نشان داد که مقاومت همچنان زنده است