هم افزایی نخبگان هنر کشور برای ارتقای هنر شهری


هم افزایی نخبگان هنر کشور برای ارتقای هنر شهری

دبیران تخصصی و هیات داوران بخش‌های مختلف جشنواره «خانه بهار» درحالی معرفی شدند که نگاهی به لیست آنها نشان از عزم جدید هنرمندان برجسته کشور برای ارتقای هنر شهری دارد.


به گزارش شهرآراآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره خانه بهار، حضور نامهای بزرگی همچون محمود کلاری، مهدی شفیعی، گلاب آدینه، مجتبی آقایی و عباس مجیدی و دهها نام دیگر در فهرست دبیران و داوران بزرگترین جشنواره هنر شهری کشور موید عزمی بزرگ در شهر مشهد برای ارتقای جلوه های بصری شهری است که نام امام رضا(ع) سفره گستر خوان انبوه زائران میهمان آن است.

چند ماه پیش بود که مدیران شهری مشهد برای برگزاری نوروز 98 با شکل و شمایلی متفاوت و فاخر دست به کار شدند و با دعوت از کارشناسان هنری جوان و پیشکسوت و شنیدن نظرات آنان، برای اجرای جشنواره «خانه بهار» کمر همت بستند.

حالا پس از فراخوان شهردار جوان مشهد از همه هنرمندان کشور برای ساخت شهری زیبا و تلاش مجموعه مدیریت شهری برای برپایی جشنواره ای فاخر و در خور نام مشهد، نگاهی به لیست افرادی که به دعوت شهردار مشهد لبیک گفته اند و برای هیات داوران و دبیران تخصصی این جشنواره تلاش خواهند کرد، امید برای برپایی جشنواره‌ای در خور توجه پررنگ‌تر شده است.

دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد درحالی از 25 اسفند تا 25 اردیبهشت در سطح شهر برگزار می‌شود که نگاه مشهدی‌ها، زائران و گردشگران با آثاری در قالب عکس، آذین‌بندی، دیوارنگاری، هنرهای نمایشی، هنرهای چندرسانه‌ای، یادمان‌های ثابت و یادمان‌های موقت به استقبال از بهار خواهد رفت.

در این میان و در پشت صحنه این جشنواره بزرگ، جنب‌وجوش مدیران شهری و استانی و هنرمندان از سراسر کشور اتفاقی است که این روزها به اوج خود رسیده است تا برای مشهدی تماشایی در روزهای سال نو تمام تدارکات لازم را پیش‌بینی و آماده کنند.

اعلام فراخوان، دعوت از هنرمندان و کارشناسان بین‌المللی و برگزاری جلسه‌های به منظور هماهنگی هرچه بیشتر همچنان ادامه دارد.

در بخش عکس، مهدی زابل‌عباسی، کارشناس‌ارشد هنرهای اسلامی، عکاس و مدرس دانشگاه به عنوان دبیر تخصصی معرفی شده و کیارنگ علایی، مجید بندار‌مقدم و علیرضا عطاریانی هر سه از عکاسان و مدرسان سرشناس دانشگاه هیات داوران این بخش را برعهده دارند.

مهدی شفیعی با تحصیلات کارشناسی‌ارشد هنرهای نمایشی، نویسنده و بازیگر برای دبیری تخصصی هنرهای نمایشی جشنواره «خانه بهار» انتخاب شده و گلاب آدینه، حمدیرضا نعیمی و شهرام نوشیر از فعالان عرضه نمایش، هیات داوران این بخش از جشنواره هستند.

دبیر تخصصی بخش «آذین‌بندی» نیز علیرضا شیخی معرفی شده که عضو هیات علمی دانشگاه هنر است. احمد نادعلیان، علیرضا طاهری و مهدی مکی‌نژاد از مدرسان دانشگاه این بخش را داوری می‌کنند.

هنرهای چند رسانه‌ای با دبیری تخصصی سروش محمدزاده کارگزدان سینما و تلویزیون هدایت خواهد شد و محمود کلاری در کنار رویا تیموریان و رضا عابدینی از پیشکسوتان حوزه نمایش آثار هنرمندان را داوری می‌کنند.

اما هنرهای تجسمی نیز در دو بخش مجزا و با عناوین یادمان‌های موقت و ثابت در جشنواره «خانه بهار» به نمایش گذاشته می‌شوند. مجتبی آقایی و عباس مجیدی به ترتیب برای دبیری تخصصی یادمان‌های موقت و ثابت اعلام شده‌اند. مجتبی موسوی، طاهر شیخ‌الحکمایی و مجید ملانوروزی از داوران بخش یادمان‌های موقت هستند.

روح‌الله شمسی‌زاده، کامبیز صبری، اصغر کفشچیان‌مقدم، امیر منصوری و کوروش گلناری از کارشناسان‌ارشد نقاشی، گرافیک و پژوهش هنر برای داوری آثار رسیده به جشنواره «خانه بهار» گردهم می‌آیند.

لادن اورنگی نیز که کارشناس‌ارشد نقاشی، عضو انجمن نقاشان ایرانی و انجمن بین‌المللی آبرنگ است به عنوان دبیر تخصصی بخش دیوارنگاری انتخاب شده و در کنار او محمدرضا فیروزه‌ای، خسرو خسروی و اردشیر میرمنگره از کارشناسان‌ارشد نقاشی، پژوهش هنر و تصویرسازی آثار هنرمندان را داوری می‌کنند.

هنرمندان سراسر کشور در صورت تمایل می‌توانند آثار خود را تا 16 دی ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت جشنواره هنری مشهد مراجعه کنند. آثار برگزیده از سوی مدیریت شهری مشهد در آستانه بهار 98 به مدت 2 ماه در معابر و خیابان‌های شهر به نمایش گذاشته خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان