بررسی طرح ارائه تخفیف به حمل‌و‌نقل عمومی در ایام تعطیل


بررسی طرح ارائه تخفیف به حمل‌و‌نقل عمومی در ایام تعطیل

طرح پیشنهادی برخی اعضای شورای شهر درباره ارائه تخفیف به حمل‌و‌نقل عمومی در ایام تعطیل، روز گذشته در دستورکار بررسی چهل‌و‌هفتمین جلسه علنی شورای پنجم قرار گرفت.


شهرآرا آنلاین - با‌وجود بررسی و تصویب کلیات این طرح در جلسه علنی شورا، با پیشنهاد ۵‌عضو شورای شهر، طرح مذکور به‌دلیل داشتن بار مالی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

در این لایحه مقرر شده بود که شهرداری مشهد در‌راستای افزایش مطلوبیت حمل‌و‌نقل عمومی و مزیت‌بخشی به سفرهای با حمل‌و‌نقل عمومی، بهای خدمات خط یک و دو قطارشهری و اتوبوس‌رانی را برای خطوطی که ابتدا یا انتهای آن‌ها پایانه وکیل‌آباد است، در روزهای تعطیل با تخفیف ۵٠‌درصد نسبت‌به بهای مصوب دریافت کند.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با این طرح گفت: اکنون در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی ٧٠درصد یارانه پرداخت می‌شود و اگر قرار باشد دوباره ۵٠‌درصد تخفیف ارائه شود، چندان توجیحی ندارد.

محمدحسین ودیعی ادامه داد: این طرح سالانه حدود یک‌میلیارد و ٨٠٠‌میلیون تومان هزینه در بردارد، درحالی‌که با هزینه‌های به‌مراتب کمتر می‌توان پروژه‌های متعددی را در حوزه حمل‌و‌نقل مانند اصلاح هندسی معابر اجرایی کرد.

اما عضو هیئت‌رئیسه شورا در موافقت با طرح پیشنهادی گفت که اگر دست طراحان باز بود، پیشنهاد رایگان‌کردن حمل‌و‌‌نقل عمومی در روزهای تعطیل را ارائه می‌‌کردند.

شهناز رمارم خطاب به اعضای شورا تأکید کرد: این هزینه را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در حوزه رفتار ترافیکی تلقی کنید و به آن رأی دهید.

﷯مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل،و‌نقل شورا، هم این‌طور از طرح پیشنهادی دفاع کرد: شورای پنجم به تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه شخصی متهم است و در‌صورت تصویب این طرح، نشان داده خواهد شد که شورای شهر به موضوع حمل‌و‌نقل عمومی توجه جدی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم