بی‌توجهی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی منجر به خسارت می شود


بی‌توجهی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی منجر به خسارت می شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: خواسته ما این است که ضمن حفظ فضای مجازی که با مدیریت و کنترل دست اندرکاران و مسئولان نظام انجام می‌شود باید قوانین و مصوبات حاکم در شورای عالی فضای مجازی نیز اعمال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از ویژگی‌های جامعه سالم این است که امنیت روانی خوبی بر آن حاکم باشد و هر چیزی که امنیت اقتصادی، روانی، جانی، مالی و ... را در جامعه دچار اختلال کند باید نظام حاکم بر جامعه آن جریان را مدیریت کند.

عضو شورای فرهنگی استان یزد با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند، در خصوص فضای مجازی گفت: فضای مجازی فی نفسه چیز خوبی هست و مردم به رسانه‌ها و شفافیت نیاز دارند و اگر رسانه‌ها و این فضای مجازی نبود طبعا برخی نارسایی‌ها به گوش مسئولان نمی‌رسید و مشکلات حل نمی‌شد.

به خطر افتادن امنیت روانی جامعه به واسطه سوء مدیریت فضای مجازی

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در کنار مزیت‌هایی که فضای مجازی به همراه دارد نباید اجازه داد این فضا امنیت روانی جامعه را به هم بزند و معتقدیم اگر فضای مجازی مدیریت نشود و امنیت روانی جامعه در پرتو آن حفظ نشود مسئولان باید در این زمینه احساس مسئولیت و تقصیر داشته باشند.

بی‌توجهی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی منجر به خسارت می شود

مدرسی تصریح کرد: خواسته ما این است که ضمن حفظ فضای مجازی که با مدیریت و کنترل دست اندرکاران و مسئولان نظام انجام می‌شود باید قوانین حاکم در شورای عالی فضای مجازی نیز اعمال شود.

ضرورت اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی

وی تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که چرا قوانین مصوب در شورای عالی فضای مجازی نباید اجرایی شود و این احساس خسارت را در بردارد از این نظر که امنیت روانی جامعه به واسطه سوء مدیریت این فضا در پرتو ولنگاری، دروغ پراکنی، تخریب نهادهای قانونی کشور و همچنین عداوت دشمن که از این ناحیه به نظام وارد می‌شود به خطر می‌افتد.

آیت الله مدرسی همچنیین عنوان کرد: هر چیزی از جمله فضای مجازی اگر استفاده صحیحی از آن نشود می‌تواند خطر آفرین باشد وقتی کنترلی از جانب خانواده و یا مسئولان بر فضای مجازی نباشد این فضا به فضای حقیقی تبدیل می‌شود و در واقع فضای حقیقی متاثر از فضای مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها اگر بخواهند فضای حقیقی زندگیشان سالم باشد حتما باید فضای مجازی خو را فضایی سالم کند و لازیه آن مدیریت خوب در زمینه اطلاعاتی است که در این فضای منتشر می‌شود و هر فردی باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟