نمایشگاه «سیزده سال فعالیت فرهنگی در قاب تصویر» در فردوس گشایش یافت


نمایشگاه «سیزده سال فعالیت فرهنگی در قاب تصویر» در فردوس گشایش یافت

نمایشگاه «سیزده سال فعالیت کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) در قاب تصویر» با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد جامع فردوس گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عصر امروز (۲۱ دی) با حضور در شهرستان فردوس از نمایشگاه «سیزده سال فعالیت فرهنگی در قاب تصویر» در محل مسجد جامع این شهر بازدید کرد.

در این نمایشگاه که توسط برادر شهید اله وردی افتتاح شد تصاویری از فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری 13 ساله کانون مهدی موعود(عج)، تصاویری از شهدای شهر فردوس و همچنین فعالیت های سه ساله موکب موعود (عج) در اربعین حسینی در شهر کاظمین به نمایش گذاشته شده است.

مهدی آبیار مدیر کانون تخصصی مهدویت مسجد جامع فردوس در این بازدید با اشاره به اینکه مسجد جامع فردوس یک مسجد دو ایوانی سبک خراسانی بوده و بنای آن مربوط به قرن پنجم و ششم هجری قمری است، ادامه داد: این مسجد مربوط به دوره سلجوقیان است و بخش قابل توجه مسجد در زلزله‌ اوایل دوران صفوی تخریب و مسجد به دست صفویان دوباره مورد بازسازی قرار گرفته است.

دکتر ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه از کتابخانه 5 هزار جلدی کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود(عج) فردوس بازدید کرد. مدیرکانون تخصصی مهدویت در این بازدید درخواست تجهیز کتابخانه به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و همچنین امکانات کتابخوانی را داشت.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با حضور امام جمعه شهرستان فردوس، معاون فرماندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان نماز جماعت را در مسجد جامع فردوس اقامه کرد.

گفتنی است، شهر فردوس مرکز شهرستان فردوس، در استان خراسان جنوبی است. این شهر در فاصله 345 کیلومتری جنوب مشهد و 195 کیلومتری شمال غربی بیرجند و در مسیر محور اصلی ارتباطی استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، بوشهر، هرمزگان و فارس به مشهد واقع است. فردوس که تا 1308، تون نامیده می‌شده، امروزه به خاطر انار و زعفران مرغوبش شناخته شده‌ است.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی