«حجت‌الاسلام علوی» نمونه برجسته امام جماعتی در طراز اسلامی بود


«حجت‌الاسلام علوی» نمونه برجسته امام جماعتی در طراز اسلامی بود

آیت الله حمیدی گفت: حجت‌الاسلام سیدابوتراب علوی از زمانی که در مسجد صفا حضور یافتند رونق صدچندانی به فعالیت های این مسجد بخشیدند و نمونه برجسته امام جماعتی در طراز اسلامی بود.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون‌های مساجد: تکریم پیشکسوتان نشر آموزه‌های دینی، جهاد، خدمات رسانی اجتماعی به مردم و انقلابی گری دستور دین است « وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ»(سوره واقعه، آیات 10 و 11).

شبستان در همین راستا طی سلسه گزارش‌ها و گفت‌و‌گوهایی با شخصیت‌های دینی و فرهنگی کشور به معرفی برخی از پیشگامان مدیریت مساجد پرداخته است که در این نوبت، در پی درگذشت «حجت‌الاسلام سیدابوتراب علوی» امام جماعت مسجد جامع صفا منطقه امام حسین(ع) تهران، به بیان شخصیت وی پرداخته است.

«آیت الله سیدهاشم حمیدی» نماینده دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی، اولین مدیر حوزه علمیه استان تهران، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، امام جماعت مسجد انصارالحسین(ع) و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوتراب علوی یکی از شخصیت های انقلابی شرق تهران بود، گفت: ایشان در دوران مبارزه با رژیم وابسته طاغوت از هیچ گونه فعالیتی برای رسانده اعلامیه ها و پیام های حضرت امام خمینی(ره) به مردم دریغ نمی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه حجت الاسلام سیدابوتراب علوی از زمانی که در مسجد جامع صفا حضور یافتند رونق صدچندانی به فعالیت های این مسجد بخشیدند، خاطرنشان کرد: ایشان نمونه امام جماعتی موفق در طراز اسلامی بودند.

«حجت‌الاسلام علوی» نمونه برجسته امام جماعتی در طراز اسلامی بود

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام علوی در روز دوشنبه (17 دی ماه) درگذشت و پیکر وی روز سه شنبه از محل مسجد جامع صفا تا میدان امام حسین(ع) تشییع شد و آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این میدان آیینی، بر پیکر وی نماز اقامه کردند.

به گزارش شبستان، پیکر حجت الاسلام علوی پس از تشییع باشکوه توسط نمازگزاران مسجد جامع صفا و اهالی منطقه امام حسین(ع) تهران، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) (قبله تهران) به خاک سپرده شد.

«حجت‌الاسلام علوی» نمونه برجسته امام جماعتی در طراز اسلامی بود397


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان