دانشنامه استان مرکزی با تایید بنیاد ایرانشناسی کشور به چاپ می‌رسد


دانشنامه استان مرکزی با تایید بنیاد ایرانشناسی کشور به چاپ می‌رسد

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان مرکزی گفت: تدوین دانشنامه استان مرکزی در مراحل پایانی است و با تایید بنیاد ایرانشناسی کشور به چاپ می رسد.

علی اصغر میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کار تدوین دانشنامه استان مرکزی به عنوان یک پروژه بزرگ که از سوی بنیاد ایرانشناسی کشور در دستور کار قرار گرفته است از 5 سال پیش آغاز شد، افزود: طی 5 سال اخیر روند تدوین این دانشنامه در دستور کا مجموعه بنیاد ایرانشناسی استان قرار گرفته است و با تلاش‌های 5 ساله پژوهشگران بنیاد و استان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه این دانشنامه در 11 جلد و در تمامی موضوعات مختلف استان در حال تدوین است، موضوعات این دانشنامه را شامل موضوعاتی همچون پیش از تاریخ استان مرکزی، دوران باستان، ایرانشناسی، موقعیت جغرافیایی، جمعیت، پوشش گیاهی و جانوری، آب و هوا، وضعیت دما و رطوبت، حوزه بهداشتی و پزشکی، بازار، اصناف، راه و حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی، معماری، بناها، کاروانسراها، آتشکده‌ها، مساجد، مفاخر، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، فرهنگ عامه عنوان کرد.

میرزایی با تاکید بر اینکه این دانشنامه به صورت گسترده و جامع و مانع تمامی مباحث استان را مدنظر قرار داده است، افزود: بخش‌های تهیه شده این دانشنامه به بنیاد ایرانشناسی کشور ارائه شده است، در حدود 10 تا 15 مبحث دارای نواقصی بود که به استان ارجاع شد و بخشی از موضوعات هم با توجه به تغییرات مانند تغییرات اقلیمی، جمعیتی و ... باید به روز رسانی و بازنگری شود که توسط پژوهشگران بنیاد و استان در حال انجام است.

رییس بنیاد ایرانشناسی استان مرکزی با بیان اینکه با تایید نهایی بنیاد ایرانشناسی کشور دانشنامه استان مرکزی به چاپ خواهد رسید، گفت: تدوین این دانشنامه در اولویت کاری بنیاد ایرانشناسی استان قرار دارد و تلاش می‌شود که مجموعه‌ای ماندگار برای استان تدوین و به دانشنامه‌ای مرجع و بی‌نقص تبدیل شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ استایل بازیگر چادری بچه مهندس را در استانبول مشاهده کنید!