عواقب بی مهری های بودجه ای به فعالیت های مهدوی


عواقب بی مهری های بودجه ای به فعالیت های مهدوی

حجت الاسلام ساجدی فر با تاکید بر لزوم حمایت مالی از نگاه امام و رهبری نسبت به مهدویت در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب، گفت: تا نگاه مسئولان به مهدویت رویکرد حاکمیت بر جریان های مهدوی نباشد، در بودجه هم جایی برایش دیده نمی شود.

حجت الاسلام «ناصر ساجدی فر» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به ضرورت حمایت بودجه ای از فعالیت های مهدوی، اظهار کرد: اگر رویکرد نظام و انقلاب همسو با دکترین مهدویت باشد و نقش و جایگاه تفکر مهدوی در سیاست گذاری کلان نظام دیده شود، خروجی آن را در حرکت روبه جلوی کشور شاهد خواهیم بود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم تاکید کرد: در این مسیر باید از نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به مهدویت در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب حمایت مالی شود، لذا ضرورت دارد مجلس در فراکسیون های تخصصی و نیز دولت به تامین بودجه مکفی و مناسب به ظرفیت و کارکردهای مهدویت اهتمام داشته باشند، در غیر این صورت نمی توان آن دستاوردی را که مدنظر است، شاهد بود.

وی با بیان اینکه توجه به مهدویت و سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای ترویج و تعمیق آن راهگشای بسیاری از مشکلات و کمبودهای جامعه است، تصریح کرد: اگر مهدویت به روح حاکم بر جامعه، تفکر و فعالیت ها تبدیل شود ما حتی در مسائلی همچون نماز ارتقای جامعه را شاهد خواهیم بود که همین امر برکات بسیاری دارد.

حجت الاسلام ساجدی فر اضافه کرد: اما متاسفانه اکنون نه فقط در حوزه حمایت مادی بلکه در بخش حمایت معنوی نیز فعالان مهدوی با مشکلات و کمبودهای بسیار مواجه هستند. که برای رفع این وضعیت لازم است از مسئولان مهدویت را روح حاکم بر همه مسائل دینی فرهنگی ببینند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نیز با همین نگاه شکل گرفت و پیروز شد، ابراز کرد: مشروعیت انقلاب اسلامی به زمینه سازی برای ظهور است، اساساً مهدویت و آینده روشنی که در مقابل جهان ترسیم می کند ایثار جان توسط شهدا و جانبازان در راه نظام و انقلاب، را معنی دار می کند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که انتظار یعنی عدم رضایت از وضع موجود؛ این مهم و نیز ضرورت زمینه سازی برای اتصال به ظهور در سایه انتظار واقعی اهمیت حمایت مالی و تخصیص بودجه به فعالیت های مهدوی را بیش از پیش آشکار می کند.

وی با بیان اینکه گسترش و اثرگذاری فرهنگ مهدوی به حمایت معنوی نیز نیاز دارد، گفت: اگرچه فعالیت های مهدوی به صورت خودجوش و مردمی به ویژه در مناسبت هایی همچون نیمه شعبان یا حضور هفتگی 300 هزار نفر در مسجد مقدس جمکران و ... حیات و تداوم یافته اما اگر حمایت معنوی و برنامه ریزی صحیح برای همین رفتارهای خودجوش هم نشود ممکن است این حرکات یا توسط دشمن به انحراف کشانده شود یا با ریزش مواجه شود.

حجت الاسلام ساجدی فر تاکید کرد: از این رو، تا نگاه مسئولان به مهدویت رویکرد حاکمیت بر جریان های مهدوی نباشد، در بودجه هم جایی برایش دیده نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ها و سیاستگذاری های ما در این حوزه باید خروجی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش و دانشگاه و متاسفانه حتی در حوزه علمیه شناختی که باید، نسبت به امام زمان(عج) و مهدویت و کارکردهایش وجود ندارد چراکه ما مهدویت را در عرض دیگر مباحث می بینیم در حالی که تا به عنوان جزء اصول نگریسته نشود، نتیجه مدنظر را رقم نمی زند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: جشنواره کوچ عشایر مغان