فوتبالیست ایرانی که یک‌ تنه به جنگ کارشناسان عرب می‌رود


فوتبالیست ایرانی که یک‌ تنه به جنگ کارشناسان عرب می‌رود

در فضای تلگرام ازدواج مجدد همسر شهید حججی، بیشتر دیده شد و همزمان آماده شدن تیم‌ملی ایران برای بازی مهم فردا مقابل عراق بازخورد زیادی داشت.

محمدحسین نجاتی: شبکه‌های اجتماعی امروز روز آرام تری در مقایسه با دیگر روزهای هفته داشت. همین مساله باعث شد سوژه‌ای را از داخل اینستاگرام شکار کنیم که هنوز خیلی به چشم مخاطبان فارسی نیامده. از آن طرف عملیات نا موفق ارسال ماهواره به مدار زمین در توییتر بسیار دست و به دست و خیلی‌ها با بازنشر توییت وزیر ارتباطات با این سوژه بازی کردند.
در فضای تلگرام ازدواج مجدد همسر شهید حججی، بیشتر دیده شد و همزمان آماده شدن تیم‌ملی ایران برای بازی مهم فردا مقابل عراق بازخورد زیادی داشت.
شبکه‌های اجتماعی اما این هفته روی تاثیرگذار تر خود را هم نشان دادند. تا جایی که امروز یک پیام در تلگرام بیش از روزهای قبل دست و به دست می‌شد. «اگر بی‌خانمان و بی‌سرپناهی در خیابان دیدید، می‌توانید او را در این شب‌های سرد به یکی از این گرمخانه‌ها معرفی کنید»

اینستاگرام: لیث نوبری و نبرد با کارشناسان عرب در شبکه الکاس قطر

تب جام ملت‌های آسیا تقریبا بخش زیادی از کاربران آسیایی اینستاگرام را گرفته و کشورهای خاورمیانه و عرب زبان نیز برنامه‌های تلویزیونی متنوعی از این جام دارند. یکی از برنامه‌های پرطرفدار و پر بیننده در شبکه‌های عرب‌زبان مربوط به شبکه الکاس قطر است که با شگرد خاصی جذب مخاطب می‌کند. این شبکه در ویژه‌برنامه جام ملت‌های خود، نمایندگانی از کشورهای مختلف دارد. برای مثال یونس محمود مهاجم سابق تیم ملی عراق و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این کشور به عنوان نماینده عراق حضور دارد و به تحلیل‌هایی از این مسابقات می‌پردازد. لیث نوبری بازیکن سابق تیم پاس و پرسپولیس در دهه ۷۰ و ابتدای ۸۰ هم در این برنامه از ایران نمایندگی می‌کند. علت انتخاب لیث نوبری اما شاید، تسلط او بر زبان عربی است. او که سابقه بازی در بانک ملی، پاس تهران، پرسپولیس تهران و سهام را دارد، در و مادری ایرانی دارد که در عراق زندگی می کردند و خود او هم در این کشور به دنیا آمد اما با شروع جنگ ایران و عراق به ایران آمدند. لیث نوبری حتی سابقه ۳ بازی با پیراهن تیم ملی ایران را هم دارد. اما در یکی از شب‌های این برنامه، بشار رشن هافبک پرسپولیسی تیم ملی عراق روی خط تلفن آمد و پس از گپ و گفتی با یونس محمود در معرض سوال‌های لیث نوبری قرار گرفت. این مواجهه و ویدئوی آن در واقع مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار گرفت و یکی از پربازدیدهای اینستاگرام شد.
علاوه بر این، لیث نوبری در سایر برنامه‌ها نیز تحلیل‌های خاصی از شرایط تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا داشت و می‌توان گفت یک تنه به جنگ کارشناسان این شبکه رفته و در تحلیل‌های خود ایران را جدی‌ترین گزینه قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیا معرفی کرده است.

توییتر: شوخی‌های ۱۸+ با وزیر ارتباطات

شب گذشته وزیر ارتباطات در توییتی نوشت: «خبرهای خوبی براتون دارم. حدس بزنید چی شده؟» . این فراخوان از سوی وزیر جوان حسابی مخاطبان شبکه اجتماعی توییتر را به خود مشغول کرد و فضای فانی پای پست آقای وزیر شکل گرفت. حدس‌های مخاطبان اغلب کامنت‌های طنز آلود بود و بخش زیادی از آنها غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی!
اما ماجرا از این قرار بود ایران با ارسال ماهواره‌ای به مدار زمین، سعی داشت در زمره کشورهای پرتاب‌کننده ماهواره به مدار زمین قرار گیرد اما این پروژه در مرحله سوم شکست خود و نتوانست موفق به مقصد برسد و خبر خوب آقای وزیر ناتمام ماند. این ماهواره با مشارکت چهار دانشکده مهندسی هوافضا، برق کامپیوتر و مکانیک و ۱۶ نفر از استادان دانشکده های دانشگاه امیر کبیر ساخته شده و علاوه بر آن بخش عمده فعالیت بر عهده دانشجویان ارشد و دکتری بوده است.

فوتبالیست ایرانی که یک‌ تنه به جنگ کارشناسان عرب می‌رود

پس از این اتفاق اما واکنش‌های کاربران در شبکه اجتماعی توییتر متفاوت بود. برخی از واکنش‌ها مثبت بود و برخی منفی. تا جایی که پوریا آسترکی یکی از کاربران توییتر نوشت: روسیه قدرت اول موشکی دنیاست نخستین ماهواره را نیز به فضا فرستاده اما یوتیوب پر است از ویدیوی انفجار موشک‌ها تلاش‌های ناموفق روسیه. آمریکا نخستین شاتل را فرستاد اما تراژدی‌های بزرگ و تلفات فراوان انسانی ثبت کرده، هنوز همه تلاش ناموفق فراوان دارند. خداقوت به ایرانی‌ها، ما می‌توانیم.
از آن طرف هم برخی کاربران توییت‌هایی با این مضمون داشتند که ارسال ماهواره پیشکش، دنبال حل دیگر مسایل و مشکلاتمان باشیم. تا جایی که یکی از کاربران نوشت:« ولی کاش بجای ماهواره، بخاری نفتی های مدارس زاهدان رو میفرستادید فضا تا دیگه هیچ بچه ای سر کلاس درس نسوزه»

روی تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی

تهران و دیگر شهرهای ایران روزهای سردی را تجربه می‌کنند و طبق اعلام هواشناسی در سردترین روزهای سال به سر می‌بریم. معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها، افراد بی‌سرپناه و… در این شب‌های سرد جای خواب ندارند و همزمان شهرداری تهران لیستی از گرمخانه‌های تهران در مناطق ۲۲ گانه منتشر کرده است. همین مساله باعث شده پیام‌های زیادی در کانال‌های تلگرامی دست به دست شود که اگر افراد بی‌سرپناهی در این روزهای سال دیدید، آنها به گرمخانه‌های تهران به این آدرس‌ها معرفی کنید. اتفاقی که نشان دهنده روی دغدغه مند و تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی است.

در تلگرام اما خبر ازدواج مجدد همسر شهید حججی بازخورد زیادی داشت. یکی از کاربران توییتر به نام سید راضیه حسینی دراین باره نوشت:« اتفاق خیلی خوبیه که همسر شهید حججی ازدواج کرده و ازون قشنگ‌تر، رسانه‌ای شدن موضوع با نامه تبریک پدر و مادر شهیده.این کار حتما یه فرهنگ‌سازی مثبت برای اصلاح نگاه اشتباهیه که همیشه در مورد ازدواج همسران شهید وجود داشته.»
ماجرا از این قرار است که امروز خبری را رسانه‌ها مخابره کردند که خانواده شهید حججی در پیامی ازدواج مجدد همسر سابق او را تبریک گفته‌اند برای او آرزوی خوشبختی کرده‌اند. پس از انتشار این پیام تبریک، بسیاری از فعالان حوزه اجتماعی، نسبت به این اقدام خانواده شهید حججی و ادواج مجدد همسر این شهید، با کامنت های مثبت، واکنش نشان دادند.

پست طلایی روز

فوتبالیست ایرانی که یک‌ تنه به جنگ کارشناسان عرب می‌رود

۴۲۴۲

کد خبر 1222889

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان