افزایش فضای سبز با ایجاد باغچه‌های اشتراکی/ مدیریت پسماند ساماندهی می شود


افزایش فضای سبز با ایجاد باغچه‌های اشتراکی/  مدیریت پسماند ساماندهی می شود

اعطا با اشاره به روند بررسی برنامه سوم توسعه، گفت: در جریان بررسی برنامه سوم توسعه پیشنهاد شد تا باغچه های اشتراکی برای افزایش فضای سبز تهران ایجاد شود و شهروندان از آنها استفاده و نگهداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «علی اعطا» در حاشیه صد و شانزدهمین جلسه علنی شورا و در جریان بررسی برنامه سوم توسعه تهران، در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون اعضای شورا ۶۲ ماده از ۹۵ ماده برنامه سوم توسعه را بررسی کرده اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مواد بررسی شده در صحن شوار، گفت: احکام برنامه مربوط به حوزه محیط زیست و پسماندها در جلسه امروز بررسی شد و شهرداری نیز ملزم به اقداماتی شده است تا شاهد کاهش آلودگی هوا و توسعه مترو و حمل و نقل عمومی باشیم.

وی با اشاره به بررسی مواد لایجه برنامه سوم مربوط به هوای پاک و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آب موضوع مهمی بود که در جلسه امروز بررسی شد و شهرداری موظف شده در طول این برنامه بهره‌برداری از آب خام را انجام دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران، مدیریت پسماند را از دیگر مواد مطرح شده در جلسه امروز شورا عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های غیررسمی و غیرمجاز در حوزه پسماند وجود دارد که باید کاهش یابد و به سمت مدیریت بهینه پسماند پیش برویم و از کانون‌های غیرمجاز و غیررسمی جلوگیری کنیم.

اعطا با اشاره به بررسی موضوع تفکیک زباله از مبدا در جلسه امروز، گفت: در جریان بررسی برنامه سوم توسعه پیشنهاد شد تا باغچه های اشتراکی برای افزایش فضای سبز تهران ایجاد شود و شهروندان از آنها استفاده و نگهداری کنند.

وی یادآور شد: شبکه فاضلاب شهر تهران باید طی ۵ سال آینده تقویت شود و آخرین مطالعه درخصوص طرح جامع فضای سبز تهران نیز که در این دوره مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟