ریابکوف: آمریکا نتوانسته مدرکی برای اثبات ادعای نقض پیمان هسته‌ای 1987 ارائه کند


ریابکوف: آمریکا نتوانسته مدرکی برای اثبات ادعای نقض پیمان هسته‌ای 1987 ارائه کند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا مدرکی را برای اثبات ادعای نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از سوی مسکو ارائه نکرده است.

ریابکوف: آمریکا نتوانسته مدرکی برای اثبات ادعای نقض پیمان هسته‌ای 1987 ارائه کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد آمریکا هیچ مدرکی خاصی را برای اثبات ادعا‌های خود مبنی بر اینکه موشک کروز ۹M۷۲۹ نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است، به مسکو ارائه نکرده است.

این مقام وزارت خارجه روسیه گفت: ما به طور کامل، بدون معافیت، بدون استثناء، بدون انحراف از الزامات، این پیمان را اجرا می‌کنیم. سامانه ۹M۷۲۹ ما در بُردی که در این پیمان ممنوع است، مورد آزمایش قرار نگرفت. دلیل دیگری نمی‌بینیم که چرا آمریکا درباره این پیمان و به طور خاص این سامانه چنین ادعا‌های را مطرح می‌کند. آمریکا نتوانسته دلایل خاصی را به ما ارائه کند که چرا این سامانه موشکی الزامات پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را برآورده نمی‌کند.

ریابکوف ادعا‌های آمریکا علیه روسیه درباره نقض پیمان منع موشکی را بهانه‌‌ای برای یک موضع‌گیری پوچ و بی اعتبار دانست.

این دیپلمات روس افزود: همچنان تاکید می‌کنیم که چیزی در پس این ادعا‌ها نیست. همه این‌ها جعلی هستند. آن‌ها (مقامات آمریکایی) در حوزه سیاست‌های کنترل تسلیحاتی خیال‌باف هستند و تلاش می‌کنند تا متحدان عضو ناتوی خود و به طور کل جامعه بین المللی را گمراه کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آمریکا باید به تعهدات خود تحت این پیمان پایبند باشد تا از بقای آن اطمینان حاصل شود. درصورتیکه واشنگتن آمادگی مذاکره در این خصوص را نداشته باشد تمام مسئولیت به خطر افتادن پیمان منع موشکی متوجه این کشور خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: نمی‌توانیم درک کنیم که پایه و اساس موضع فعلی آمریکا چیست. آیا آن‌ها به دنبال حفظ این پیمان هستند یا در نهایت به دنبال تعلیق آن هستند.

او همچنین بیانیه‌های روسیه درباره استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در اروپا را یادآور شد و تاکید کرد ظرفیت پرتاب موشک این سامانه فراتر از حدود مشخص شده در این پیمان است.

مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض پیمان هسته‌ای ۱۹۸۷ متهم کرد‌ه‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اکتبر گذشته اعلام کرد به دلیل نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از سوی مسکو، واشنگتن از این پیمان خارج می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران