5 بهمن؛ ­رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی


5 بهمن؛ ­رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی

طراح پیشکسوت و برتر لباس کشور از آیین رونمایی مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته با شعار «نقش‌های سنتی، طراحی مدرن» در قالب نمایشگاه لباس خبر داد

5 بهمن؛ ­رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدیقه پاک بین با بیان اینکه این نمایشگاه با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: تغییر ذائقه مردم ایران نسبت به پوشاک داخلی، مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: بیش از ۸۰ دست لباس سنتی برگرفته از سوزن دوزی‌های زنان بلوچ، پته دوزی کرمان، گلیم‌ها و پارچه‌های دست بافت و شعر بافی کاشان و کرمانشاه و گلیم‌های سیرجان، مجموعه‌ای از تلفیق لباس‌های سنتی ایل قشقایی، بختیاری، کردی با مدرنیته در قالب مانتوی اجتماع، کت و شلوار، کت و دامن و لباس مجلسی در دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

پاک بین گفت: کاری که برای نخستین بار صورت گرفته است، از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته عرضه شده در هتل اسپیناس پالاس، لباس‌هایی از تکه پارچه‌های سنتی قومیت‌های مختلف ایران ویژه مراسم عقدکنان، طراحی شده است.

وی افزود: دختران و پسرانی که علاقه‌مند به لباس‌های سنتی، اما مدرن هستند، می‌توانند از لباس‌های سنتی مدرن ایرانی اسلامی در مراسم نامزدی و عقد کنندگان استفاده کنند.

پاک بین گفت: همچنین لباس‌هایی با تلفیق سنت و مدرنیته و برگرفته از لباس‌های سنتی قومیت‌های مختلف، با هدف معرفی لباس ملی و با هویت ایرانی، ویژه سلبریتی‌ها و اشخاص مهم مانند سفرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و اشخاص معروف در هنر، سیاست، فرهنگ طراحی شده است که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

آیین رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته در قالب نمایشگاه لباس، روز جمعه ۵ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۷ در هتل اسپیناس پالاس واقع در سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان ۳۳، شماره ۲۱، برگزار می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای چهره آدم و حوا با هوش مصنوعی در جهان/ شباهت حوا به تیلور سوئیفت ! + عکس ها