اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام حق‌التدریسی ها مشخص شدند


اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام حق‌التدریسی ها مشخص شدند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امروز با رای کمیسیون آموزش، محمد بیرانوندی نماینده خرم آباد و داود محمدی نماینده تهران به عنوان اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی انتخاب شدند.

اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام حق‌التدریسی ها مشخص شدند

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده در تشریح نشست روزیکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بر اساس قانون باید دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش در کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی حضور داشته باشند که بیرانوندی و محمدی برای این منظور انتخاب شدند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دهمرده، فاطمه سعیدی، احمدی لاشکی، میرزاده، زاهدی، عباسی، بیرانوندی و کوچکی‌نژاد به عنوان اعضای کمیته اعمال ماده 234 در مورد تخلفات احتمالی پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد انتخاب شدند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: همچنین در این جلسه، کمیته بودجه و اعضای کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق گزارشی از وضعیت بودجه 98 ارائه دادند.
وی ادامه داد: معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در کمیسیون در مورد برنامه‌های خود در زمینه تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه توضیح دادند؛ طرحی دارند و به دنبال آن هستند که تسهیلاتی به دانشجویان و اساتید ارائه دهند که نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
میرزاده همچنین از اظهار نظر کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون فرعی در 4 طرح نیز خبر داد و گفت: در طرح الحاق دو ماده به قانون مجازات اسلامی؛ ماده‌ای ناظر به فعالیت فرقه‌ها، گروه‌ها و جریان‌های انحرافی بود و اینکه چطور با آنها برخورد شود.
وی ادامه داد: کمیسیون پیشنهاد حذف تبصره 2 ماده 500 مکرر را داشت؛ زیرا در آنجا ذکر شده بود کسانی که در رد این گروه‌ها و فرقه‌ها کلاس بگذارند از این قانون مستثنی شوند؛ کمیسیون معتقد بود این امر اولا بدیهی است و ثانیا امکان سوء استفاده از آن وجود دارد و نیازی به قانونگذاری نیست.
میرزاده بیان کرد: در تبصره 3 ماده 3 طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها مقرر شد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در داخل دانشگاه در اجتماعات و راهپیمایی‌ها تابع قوانین مربوط به خودشان باشند و نیازی به مجوز نداشته باشند.
وی افزود: در طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، درباره شورای عالی فضای مجازی بحث و پیشنهاد شد شورای امنیت ملی هم در کنار این شورا وجود داشته باشد.
میرزاده بیان کرد: در ماده 14 طرح 'مبارزه با تبعیض نژادی و تنفر قومی' درباره دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی همچون صداوسیما، آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت و درمان مقرر شد که این دستگاه‌ها تبلیغ یا تدریس مربوط به تبعیض نژادی و تنفر قومی نداشته باشند زیرا خودش موجد مشکل بین قومیت‌ها خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تاکید شد در آنجا بحث اسلام و ادیان شناخته شده بیاید؛ ضمن آنکه کمیسیون قضایی مجلس ضمانت اجرایی برای آن پیش‌بینی کند تا اگر این دستگاه‌ها تخطی کردند، نحوه برخورد با آن مشخص باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)