گزارش نقض حقوق بشر عربستان در المهره یمن


گزارش نقض حقوق بشر عربستان در المهره یمن

گزارش رسمی دفتر وزارت حقوق بشر یمن در شهر المهره از نقض حقوق بشر نیروهای سعودی در این استان شرقی یمن پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، وزارت حقوق بشر یمن در شهر المهره در گزارشی فاش کرد که عربستان در المهره از نیروهای با تابعیت های غیر یمنی استفاده می کند و سلاح های سبک، نیمه سنگین وسنگین را در این شهر وارد کرده و بین گروههای مشکوک توزیع کرده است.

در این گزارش آمده است که نیروهای سعودی از گروههای تندرو برای مدیریت قشن در استان المهره استفاده می کند و با پول و سلاح این افراد را جذب می کند.

براساس این گزارش، سعودی ها، فرودگاه را به الغیضه تبدیل کرده است و بندر نشطون در این استان به پایگاه نظامی تبدیل شده است.

عربستان همچنین مقادیر زیادی سلاح در فرودگاه الغیضه و بندر نشطون ریخته است و ساکنان این منطقه از استفاده آن محروم شدند.

آل سعود از پایگاه های خود در فرودگاه الغیضه به بازداشت یمنی ها و بازجویی و اخراج آنها به ریاض اقدام می کند.

نیروهای سعودی همچنین با مجوز دادستان کل یا هر مقام رسمی مبنی بر ملاقات با بازداشت شدگان یمنی در فرودگاه الغیضه مخالفت کردند.

رژیم عربستان به ساخت تعدادی پایگاه نظامی در المهره در نزدیکی منازل یمنی ها اقدام کرده است. در نتیجه این اقدام ساکنان این منطقه کوچ کردند.

گفتنی است، ساکنان المهره، بیش از یک بار ضد سیاست های عربستان در این استان تظاهرات کردند و در دسامبر 2018 میلادی نیز به اقدامات ریاض در امور گمرک، محدود کردن تجار و مصادره کالاهایشان بدون هیچ دلیلی اعتراض کردند.

این استان از آوریل گذشته شاهد تحصن های مسالمت آمیز برای خروج نیروهای سعودی و اماراتی از مهره و تحویل گذرگاه مرزی «شحن» و «صرفیت»، بندر نشطون و فرودگاه بین المللی الغیضه است.

نیروهای عربستان پایان 2017 به استان المهره رسیدند و از فعالیت ملوانان و صیادان در بندر نشطون جلوگیری کردند. همچنین فرودگام الغیضه را به پایگاه نظامی تبدیل کردند و از پروازها جلوگیری کردند.

المهره دومین شهر بزرگ یمن پس از حضرموت از نظر مساحت است و دو گذرگاه مرزی با عمان به نام «صرفیت» و «شحن» در این شهر وجود دارد.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عزاداری واقامه نمازظهر عاشورا درآستان مقدس امامزاده صالح(ع)