برگزاری اولین جلسه کارگروه هماهنگی حقوقی و امور قراردادهای شهرداری ها


برگزاری اولین جلسه کارگروه هماهنگی حقوقی و امور قراردادهای شهرداری ها

نخستین جلسه کارگروه تخصصی هماهنگی حقوقی و امور قراردادهای شهرداری ها با حضور اعضا و نمایندگان منتخب شهرداری‌ ها در این سازمان تشکیل شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ مسعود نصرتی جانشین رییس سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏ها در ابتدای این جلسه طی سخنانی گفت: به منظور همفکری و تعامل با شهرداران سراسر کشور و بررسی کارشناسی مسائل و مشکلات خاص شهرداری ها و با تاکیدات رییس محترم سازمان کارگروه های تخصصی در موضوعات حوزه وظیفه ای شهرداریها تشکیل می شود.

وی افزود: این کارگروهها در موضوعاتی نظیرسرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، بودجه، ساختار و تشکیلات، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و امور حقوقی تشکیل می شود.

نصرتی با بیان اینکه بهره مندی از پیشنهادها و نظرات حقوقی شهرداری ها بمنظور قضازدایی و حمایت حقوقی از شهرداریها و یافتن راه حل هایی برای برطرف نمودن معضلات حقوقی این نهاد از جمله اهداف تشکیل این کارگروه است، بر اهمیت و ضرورت دفاع از حق و حقوق شهرداری ها و دهیاری ها با رعایت حقوق شهروندی در حوزه های مختلف از جمله در حوزه های اجتماعی، اداری، فرهنگی، خدماتی و عمرانی خصوصا رعایت قوانین در تملک املاک واقع درطرحهای عمرانی شهرداری تاکید کرد.

همچنین حسن نوری مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور نیز گزارشی از اهم اقدامات این دفتر در سال جاری را برای حاضران در کارگروه بیان نمود.

در اولین جلسه کارگروه هماهنگی حقوقی و امور قراردادها نمایندگان شهرداری های تهران، گرگان، آمل، بجنورد، ساوه، ایلام، شهرکرد، مشهد، قم، تبریز و اصفهان حضور داشتند و با رای اعضای جلسه مسعود هاشم پور مدیرکل محترم حقوقی شهرداری تبریز بعنوان رییس و مجید جمشیدی مدیرحقوقی و املاک شهرداری بجنورد بعنوان نائب رییس کارگروه هماهنگی حقوقی و امور قراردادها انتخاب شدند.

همچنین مقرر شد چهار کمیته فرعی با نام های « امور قراردادها»، « حقوقی و دعاوی»، « تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات» و « آموزش و آگاه سازی» ذیل این کارگروه تشکیل شود و رضا حقایقی رییس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حقوقی شهرداری تهران به عنوان مسئول کمیته آموزش و آگاه سازی، دوست محمد کوهستانی معاون اداری و مالی شهرداری آمل بعنوان مسئول کمیته حقوقی و امور دعاوی، حسین زمانی مدیرکل حقوقی شهرداری اصفهان بعنوان مسئول کمیته تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات و بیژن سیف پور مدیراداره امور قراردادهای اداره کل حقوقی شهرداری تهران بعنوان مسئول کمیته امور قراردادها از سوی اعضای کارگروه انتخاب شدند.

در ادامه مقررگردید تعداد اعضای کارگروها ۱۰ نفر از میان سایر شهرداریها براساس درجه شهرداری (درجه ۱الی۳ دونفر- ۴الی۵ دونفر – ۶الی۷ دونفر – ۸الی۱۲ چهار نفر) با هماهنگی مسئول کمیته ها و رییس کارگروه ظرف یکماه انتخاب شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!