بازگشت 144 واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید


بازگشت 144 واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: هم‌زمان با گرامیداشت دهه فجر 23 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان با اعتبار123 میلیارد و621 میلیون ریال افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مرتضی نیرومند اسکویی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرک‌های صنعتی شبستر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بعثت، ورزقان، زرنق هریس، سرامیکی مرند، میانه1، بستان آباد2، شهید سلیمی، عجب شیر، شورگل، ولیعصر ملکان، آخولار و اسپیران بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان این‌که برای اجرای این طرح‌ها 123 میلیارد و 621 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است، اضافه کرد: چهار طرح گازرسانی، هفت طرح مخابراتی، سه طرح ساختمان اداری، اتصال شبکه پساب تصفیه خانه سهند به شبکه توزیع آب فضای سبز، برق رسانی و احداث ساختمان آتش نشانی از جمله طرح‌های قابل افتتاح است.

وی گفت: تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی ناحیه صنعتی ملکان و عالی‌نسب نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

نیرومند متذکر شد: هم‌چنین ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان در 100 هکتار، توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی در سطح 480 هکتار، شهرک آیت الله هاشمی در سطح 80 هکتار، عالی نسب در سطح 283 هکتار، سایت‌ اشتغال صنایع دستی در بستان‌آباد در 6 هکتار با اشتغال 600 نفر و ناحیه صنعتی علیشاه در 16 هکتار در شبستر کلنگ‌زنی خواهند شد.

وی هم‌چنین از توسعه ناحیه صنعتی صنایع دستی و گردشگری در قالب تبریز 2018 خبر داد و گفت: توسعه این طرح در سطح شش هکتار آغاز شده و برای 152 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به بهره‌برداری از 53 واحد صنعتی در دهه فجر در سطح استان تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری برای این واحدها چهار میلیارد و 123 میلیون ریال و میزان اشتغالزایی آن حدود 1540 نفر است.

وی با اشاره به وجود 56 شهرک و ناحیه صنعتی در استان، اظهار کرد: دو هزار و 366 واحد در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد یک هزار و 849واحد فعال یعنی 72 درصد واحدها در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که 517 واحد صنعتی در استان غیرفعال هستند، ادامه داد: 279 واحد غیرفعال استان به علت کمبود نقدینگی، 115 واحد به دلیل فقدان بازار و هم‌چنین مابقی به علت عدم تامین مواد اولیه غیرفعال هستند.

وی اضافه کرد: از واحدهای فعال شرکت‌های صنعتی استان 767 واحد زیر 50 درصد، 708 واحد با 50 تا 70 درصد و 374 واحد نیز بالای 70 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

نیرومند خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان شهرک‌ و واحدهای صنعتی وجود داشته و زیرساخت‌های لازم را آماده کرده‌ایم؛ به طوری‌که همزمان با گرامیداشت دهه فجر دو طرح بزرگ فولادی در شهرستان هشترود و میانه فعالیت‌های خود را شروع خواهند کرد.

وی عنوان کرد: هم‌چنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سطح استان 144 واحد صنعتی به چرخه تولید برگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در 9 ماهه سال جاری 96 هکتار زمین برای سرمایه گذاران واگذار شده و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 88 درصدی از لحاظ مسافت واگذاری شده هستیم، گفت: از لحاظ مسافت واگذار شده رتبه یک کشور و از نظر واحدهای بهره برداری شده رتبه شش کشوری را داریم.

وی با اشاره به وجود هشت شهرک صنعتی خصوصی در استان گفت: پرونده بهره‌برداری شش شهرک صنعتی خصوصی صادر شده و هم‌چنین 9 پرونده در دست اقدام است.

نیرومند بیان کرد: شهرک‌های صنعتی چرم‌سازان چرمشهر تبریز، صنعت اسکان تبریز، غرب تبریز، توسعه عمران میانه، سهند آذران، چالیش صنعت سالاری، کارآفرینان آذربایجان خاوری و مطلب زاده شبستر شهرک‌های صنعتی خصوصی آذربایجان‌شرقی هستند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


شیمیل ها چه افرادی هستند؟