خبرگزاری شبستان از امتیازات کانون های مساجد است


خبرگزاری شبستان از امتیازات کانون های مساجد است

حجت الاسلام علیخانی از خبرگزاری شبستان به عنوان یکی از امتیازات کانون های فرهنگی و هنری مساجد یاد کرد و گفت: خبرنگار در مساجد باید متعهد و متخصص باشد و به امیدآفرینی در جامعه، توجه ویژه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حجت الاسلام محمود علیخانی»، امروز (4 بهمن) در اولین دوره آموزشی طرح «هر مسجد یک خبرنگار» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سال 1371 بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با پشتوانه چندین نهاد فرهنگی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سپاه پاسدران و اداره ورزش تاسیس شد.

خبرگزاری شبستان از امتیازات کانون های مساجد است

سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ابتدا در مساجدی که نماز جماعت برپا می شد، تشکیل شد و سپس در حال حاضر در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و تمامی مساجد، تاسیس می شود.

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: 25 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور، وجود دارند که از این تعداد هزار و 132 کانون در مازندران، قرار دارند که با توجه به وجود بیش از چهار هزار مسجد در این استان، یک چهارم مساجد، کانون فرهنگی و هنری دارند و مابقی ندارند و باید در تمام مساجد، کانون تشکیل شود.

خبرگزاری شبستان از امتیازات کانون های مساجد است

وی بیان کرد: خبرگزاری شبستان یکی از امتیازات کانون های فرهنگی و هنری مساجد محسوب می شود که اخبار دین، فرهنگ و اندیشه را منعکس می کند و فعال است.

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: امتیاز خوب خبرگزاری شبستان در میان خبرگزاری های دیگر، وجود فعالیت خبرنگاران متعهد و با دغدغه دینی است.

وی گفت: اساسنامه جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سوی هیئت دولت، تصویب شد و رییس جمهور آن را در دی ماه سال جاری، ابلاغ کرد.

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: گسترش خبرگزاری شبستان با شعار «هر مسجد یک خبرنگار» یکی از رویکردهای جدید است تا خبرنگار در حوزه مساجد، تربیت کند.

وی بیان کرد: مسجد، منبع خبر بوده و است و خبرنگاران مسجدی به عنوان بلندگوی مسجد، هستند که خبر در مسجد به نوعی تبلیغ و رسالت الهی به شمار می آید.

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: خبرنگار در مساجد باید متعهد و متخصص باشد و مسئولیت والای خبرنگاران و قلم بر کسی پوشیده نیست چرا که خدا در یک سوره قرآن به قلم، سوگند یاد کرد و در روایات و منابع دینی، قلم مهم تر از ارزش خون شهید، عنوان شده که تمام این موارد، اهمیت خبرنگاران و قلم را می رساند.

وی، صداقت، امانت داری و امیدآفرینی را از مهم ترین وظایف خبرنگاران دانست و گفت: دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی در دورترین نقاط به ویژه در عرصه فرهنگی در حوزه داخلی، خارجی و بین المللی، ورود پیدا کرده که این امر بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ، بسیار موفق بود.

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: دشمنان درصدد کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هستند و باید امیدآفرینی در جامعه، گسترش یابد.

وی بیان کرد: خبرنگار باید خبر معتبر و حقیقت را نشر و انعکاس دهد و صداقت، سرلوحه فعالیت خبرنگاران قرار گیرد و امیدآفرینی را ترویج دهند.

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: متواتر بودن به معنای آنکه درستی خبر از افراد مختلف، باشد باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و آموختن آموزش ها و تخصص های لازم خبرنگاری از سوی خبرنگاران، ضرورت دارد.

وی گفت: صورت و محتوای خبر باید جذاب باشد تا مخاطب و خواننده خبر، خسته نشود و به دفعات متعدد از خبرگزاری شبستان، بازدید کند.

پایان پیام/86

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری عزاداری نوجوانان کانون «الزهرا (س)» در رثای بزرگ بانوی جهان اسلام