نگاهی به عملکرد دورتموند در بوندس‌لیگا


نگاهی به عملکرد دورتموند در بوندس‌لیگا

زردپوشان وستفالن در نیم‌فصل دوم هم به روند خوب خود در بوندس‌لیگا ادامه دادند و موفق شدند با ارائه نمایشی توفانی در نیمه دوم، با ۵ گل‌ هانوفر را مغلوب کرده و اقتدار خود در صدر جدول را حفظ کند. دورتموند که در ماه‌های اخیر روند فوق‌العاده‌ای طی کرده‌، شنبه شب نیز کار سختی برای غلبه بر‌ هانوفر نداشت و با توفان ۷ دقیقه‌ای در نیمه دوم و زدن ۳ گل در این فاصله و پیروزی ۵- یک، با یک بازی بیشتر فاصله خود با بایرن‌مونیخ را به ۹ امتیاز رساند.

بازی با برتری دورتموند آغاز شد و در‌نهایت بعد از چند حمله، اشرف حکیمی در دقیقه ۲۴ با یک ضربه محکم از درون محوطه موفق شد تیمش را پیش اندازد و نیمه نخست با برتری این تیم به پایان رسید. اما شدت حملات تیم فاوره در نیمه‌دوم افزایش یافت و در دقیقه‌۶۰ مارکو رویس روی اشتباه مدافعان حریف موفق به باز کردن دروازه خالی و زدن گل سوم شد. ۳ دقیقه بعد‌ ماریو گوتزه با یک ضربه دقیق از گوشه محوطه دروازه ‌هانوفر را گشود و در دقیقه ۶۷ این بار رافائل گریرو در موقعیتی تک به‌تک از گوشه محوطه، زننده گل چهارم لقب گرفت. در دقایق پایانی‌ هانوفر با زدن یک گل توسط ‌هادزیچ سنگینی شکست را کمتر کرد اما اکسل ویتس در اوقات اضافی یک گل دیگر نیز به ثمر رساند تا در‌نهایت دورتموند با برتری ۵- یک رقیب نگون‌بخت خود را مغلوب کند.

درخشش رویس و گوتزه

برای اولین بار بعد از ۶ سال و در بازی با‌ هانوفر مارکو رویس و ماریو گوتزه توانستند هر ۲ در یک دیدار گل بزنند و روزهای اوجشان را یادآوری کنند. از سال ۲۰۱۳ به بعد مارکو رویس و ماریو گوتزه، ۲ ستاره تیم فوتبال دورتموند نتوانسته بودند در یک بازی هر ۲ گل بزنند.

اما این اتفاق در دیدار عصر شنبه رخ داد. ‌هانوفر آخرین تیمی بود که مقابل تیم فاوره طعم شکست را چشید، آن هم با نتیجه پرگل ۵‌- یک. آخرین بار که رویس و گوتزه هر ۲ در یک دیدار گل زده بودند، ۱۹ ژانویه سال ۲۰۱۳ بود، یعنی ۶ سال و ۷ روز پیش. همچنین مارکو رویس با این گل موفق شد روبرت لواندوفسکی، هم‌تیمی سابقش در دورتموند که حالا در بایرن‌مونیخ بازی می‌کند را پشت سر بگذارد و تعداد گل‌های زده‌اش در لیگ آلمان را به عدد ۷۵ رساند.

چنانچه زنبورهای زرد با همین فرمان به پیش بروند و اختلاف امتیازشان در لیگ آلمان را با سایر رقبا حفظ کنند، احتمال دارد بتوانند در حالی قهرمانی این فصل را به دست آورند که رکورد هم بزنند. برای اولین بار در تاریخ است که دورتموند توانسته ۴۸ امتیاز از ۱۹ بازی اولش در لیگ به دست آورد.

خط حمله آتشین زنبورها

نگاهی به آمار خط حمله دورتموندی‌ها نشان می‌دهد که چه میزان هماهنگی میان مهاجمان این تیم وجود دارد. مارکو رویس تاکنون در رقابت‌های این فصل از بوندس‌لیگا ۱۲ گل و ۸ پاس گل ثبت کرده. پاکو آلکاسر که پیش از این در بارسا توپ می‌زد و چندان در تیم کاتالانی به کار گرفته نمی‌شد، در ترکیب دورتموند بسیار خوب کار کرده و تا به اینجای فصل ۱۲ گل برای تیمش زده است. جیدون سانچو، ضلع دیگر خط حمله زنبورها هم تا به اینجای فصل ۶ گل و‌۱۰ پاس گل ثبت کرده است. زنبورها در ۱۹‌بازی این فصل ۱۵ برد، ۳ مساوی و تنها یک باخت داشته‌اند.

برد پرگل برابر ‌هانوفر تعداد گل زده آن‌ها را به عدد‌۵۰ رساند که اختلاف فاحش ۱۱گله آن‌ها با تیم دوم جدول یعنی گلادباخ بازهم نشان از زهرآگین بودن حملات زردها دارد.

khorasa​nnews.‎​com

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تماس عجیب راموس با رونالدو؛ تقاضای بخشش! (عکس)