افزایش شاخص تورم ماهانه خانوارها


افزایش شاخص تورم ماهانه خانوارها

­بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور در دی ماه مربوط به آذربایجان شرقی با 2،9 درصد افزایش است

افزایش شاخص تورم ماهانه خانوارهابه گزارش خبرگزاری صداوسیما از مرکز آمار ایران؛ ­بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور در ماه دی مربوط به استان آذربایجان شرقی با ۲,۹ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان با ۰.۶ درصد افزایش است.
در دی ۱۳۹۷ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۵۴،۷ رسید که نسبت به ماه قبل۲.۰ درصد افزایش نشان می­ دهد.
در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان آذربایجان شرقی با ۲.۹ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان با ۰.۶ درصد افزایش است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ۳۹.۶ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (۴۹.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۳۱.۹ درصد) است. یعنی خانوار‌های ساکن استان کردستان به طور متوسط ۹.۶ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان قم به طور متوسط ۷.۷ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به دی ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ۱۳۹۷ برای خانوار‌های کشور به عدد ۲۰.۶ درصد رسید.
بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (۲۴.۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (۱۶.۳ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان‌ها در دی ماه ۸.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۸ واحد درصد افزایش نشان می ­دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها