بازداشت ده ها تن به اتهام ارتباط با شبکه فتح الله گولن


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#bottom) به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی،...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی، پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه از ادامه بازداشت افراد مظنون به ارتباط با شبکه فتح الله گولن خبر داد.

دادستانی آدانا در چارچوب تحقیقات درباره شبکه مخفی طرفداران فتح الله گولن در ارتش ترکیه حکم بازداشت 26 نظامی را صادر کرد.
پلیس ترکیه از ساعاتی پیش عملیاتی را برای بازداشت این افراد که 22 نفر از آنان همچنان در ارتش ترکیه شاغل هستند، آغاز کرده است.
این عملیات که به صورت همزمان در 18 استان ترکیه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و شماری از نظامیانی که حکم بازداشت آنان صادر شده است، بازداشت شده اند.
دادستانی آنکارا نیز روز سه شنبه دستور بازداشت 12 تن را صادر کرد. این افراد متهم به استفاده از نرم افزار بایلوک در تلفن های همراهشان هستند.
گفته می شود، طرفداران گولن از این برنامه نرم افزاری برای تماس با یکدیگر استفاده می کنند. خبر دیگر حاکیست دادستانی استانبول نیز در چارچوب تحقیقات درباره طرفداران فتح الله گولن در تشکیلات پلیس ترکیه حکم بازداشت 51 تن را صادر کرد. بر اساس آخرین خبرها عملیات همزمان برای دستگیری این افراد در 26 استان از جمله استانبول ادامه دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

متحدان ترامپ حکم دادگاه را محکوم کردند؛ سرنوشت او چه خواهد شد؟