اختلافات خانوادگی بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی است


اختلافات خانوادگی بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی است

قزوین- معاون امور اجتماعی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین در خصوص مشکلات خانوادگی بوده است.

هدی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بیشترین آمار ثبت شده در ۹ ماهه امسال نشان می دهد بیشترین تماس های گرفته شده با اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) به موضوع اختلافات حاد خانوادگی زوجین اختصاص داشته و کودک آزاری و همسر آزاری در رده های بعدی قرار دارد.

وی افزود: این در حالی است که از فروردین تا پایان دی ماه امسال بیش از ۵ هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان گرفته و ثبت شده است.

حقیقی تصریح کرد: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن ۱۲۳ از ساعت ۷.۳۰ صبح لغایت ۲۱.۳۰ دقیقه آماده پاسخگویی به عموم مردم و مداخله در بحران بوده و برای آگاهی بیشتر به عموم مردم به ویژه گروههای هدف به ارائه خدمات مناسب خواهد پرداخت.

وی یادآورشد: اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین به مواردی از قبیل: کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، مشکلات زنان آسیب دیده اجتماعی و دختران و پسران فراری یا در معرض آسیب، اقدام به خودکشی و کودکان کار ارائه خدمات می کند.

اختلافات خانوادگی بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی است

حقیقی افزود: مبتلایان به اختلال هویت جنسی، مشاوره های خانوادگی، حل اختلافات خانوادگی، مشاوره های فردی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، از دیگر گروههای هدف در ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: کارشناسان مستقر در خطوط ۱۲۳اجتماعی نسبت به ارائه راهنمایی و مشاوره های لازم به گروههای هدف اقدام کرده و در صورت نیاز به مداخله، تیم خدمات سیار با خودروهای مخصوص به محل مورد نظر اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: تیم سیار اورژانس اجتماعی متشکل از مددکار و روانشناس است و با عزیمت به محل مورد نظر، خدمات مورد نیاز را به فرد آسیب دیده ارائه می کند.

حقیقی تصریح کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی استان قزوین، در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر شامل: قزوین، اقبالیه، آبیک، محمدیه، الوند، تاکستان، بوئین زهرا و آوج فعال شده و آماده ارائه خدمات است.

اختلافات خانوادگی بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی است

وی اظهارداشت: در صورت نیاز به مداخلات تخصصی بیشتر، فرد آسیب دیده، با حکم مراجع قضایی، جهت دریافت خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده می شود که در صورت نیاز، فرد آسیب دیده اجتماعی اعم از زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب، پس از پذیرش در مراکز تحت پوشش بهزیستی تا زمان تثبیت وضعیت نگهداری می شوند.

حقیقی تصریح کرد:سیاست سازمان بهزیستی، بازگشت فرد آسیب دیده به کانون گرم خانواده است که این مهم از طریق ارائه خدمات مددکاری، روان شناختی و حقوقی انجام می شود.


هدی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بیشترین آمار ثبت شده در ۹ ماهه امسال نشان می دهد بیشترین تماس های گرفته شده با اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) به موضوع اختلافات حاد خانوادگی زوجین اختصاص داشته و کودک آزاری و همسر آزاری در رده های بعدی قرار دارد.

وی افزود: این در حالی است که از فروردین تا پایان دی ماه امسال بیش از ۵ هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان گرفته و ثبت شده است.

حقیقی تصریح کرد: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن ۱۲۳ از ساعت ۷.۳۰ صبح لغایت ۲۱.۳۰ دقیقه آماده پاسخگویی به عموم مردم و مداخله در بحران بوده و برای آگاهی بیشتر به عموم مردم به ویژه گروههای هدف به ارائه خدمات مناسب خواهد پرداخت.

وی یادآورشد: اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین به مواردی از قبیل: کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، مشکلات زنان آسیب دیده اجتماعی و دختران و پسران فراری یا در معرض آسیب، اقدام به خودکشی و کودکان کار ارائه خدمات می کند.

اختلافات خانوادگی بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی است

حقیقی افزود: مبتلایان به اختلال هویت جنسی، مشاوره های خانوادگی، حل اختلافات خانوادگی، مشاوره های فردی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، از دیگر گروههای هدف در ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: کارشناسان مستقر در خطوط ۱۲۳اجتماعی نسبت به ارائه راهنمایی و مشاوره های لازم به گروههای هدف اقدام کرده و در صورت نیاز به مداخله، تیم خدمات سیار با خودروهای مخصوص به محل مورد نظر اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: تیم سیار اورژانس اجتماعی متشکل از مددکار و روانشناس است و با عزیمت به محل مورد نظر، خدمات مورد نیاز را به فرد آسیب دیده ارائه می کند.

حقیقی تصریح کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی استان قزوین، در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر شامل: قزوین، اقبالیه، آبیک، محمدیه، الوند، تاکستان، بوئین زهرا و آوج فعال شده و آماده ارائه خدمات است.

اختلافات خانوادگی بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی است

وی اظهارداشت: در صورت نیاز به مداخلات تخصصی بیشتر، فرد آسیب دیده، با حکم مراجع قضایی، جهت دریافت خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده می شود که در صورت نیاز، فرد آسیب دیده اجتماعی اعم از زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب، پس از پذیرش در مراکز تحت پوشش بهزیستی تا زمان تثبیت وضعیت نگهداری می شوند.

حقیقی تصریح کرد:سیاست سازمان بهزیستی، بازگشت فرد آسیب دیده به کانون گرم خانواده است که این مهم از طریق ارائه خدمات مددکاری، روان شناختی و حقوقی انجام می شود.

کد خبر 4527455

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟