بالندگی ایران با کسب رتبه‌های بالای علمی در سطح منطقه


بالندگی ایران با کسب رتبه‌های بالای علمی در سطح منطقه

استاندار تهران گفت: علی‌رغم رفتارهای خصمانه دشمنان طی 40 سال گذشته، در تولید علم رتبه‌های بالا در سطح منطقه را از آن خود کردیم.

بالندگی ایران با کسب رتبه‌های بالای علمی در سطح منطقه

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب که امروز (چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا، رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به بالندگی رسید.

وی افزود: علی‌رغم همه رفتارهای خصمانه دشمنان طی ۴۰ سال گذشته، توفیقات خوبی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره حاصل شد.

محسنی بندپی گفت: دشمن در تلاش و تبلیغ برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته ایران کشوری متعهد به قوانین و حقوق بین الملل بوده است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲۰ ساله امید به زندگی در دوران پس از انقلاب/ سرعت ارتقای سلامت کیفی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

استاندار تهران تصریح کرد: تحریم و فشار اقتصادی همراه با پمپاژ روحیه ناامیدی از جمله نقشه‌های دشمن است.

وی افزود: در ابعاد مختلف تولید علم رتبه‌های بالا در سطح منطقه را از آن خود کردیم.

استاندار تهران گفت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاصی است که البته مورد تأکید رئیس جمهور است.

وی افزود: تدوین اسنادی مانند سند توسعه، آمایش، کاهش آسیب‌های اجتماعی و بودجه‌ریزی عملیاتی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در استان تهران پیگیری می‌کنیم.

استاندار تهران در رابطه با نتیجه گزارش‌ها در مورد بوی نامطبوع شهر تهران گفت: بر اساس گزارش‌های به دست آمده، در منطقه یافت آباد گاز SO۲ بیشتر استشمام شده بود، اما پیش بینی ما همان ماده شیمیایی مرکاپتان بود که بر این اساس منشأ این بو به این ماده شیمیایی نسبت داده شد.

محسنی بند پی گفت: نگرانی و دغدغه اصلی ما در رابطه با بوی اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است که این بو بیشتر در قسمت شمالی اتوبان به دلیل قرار گرفتن کشتارگاه‌ها و فعالیت گاوداری‌ها، کارخانجات لبنی و چرم سازی است که بدون در نظر گرفتن ارزیابی‌های زیست محیطی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: به دلیل دفع نامناسب و فقدان مدیریت پسماند‌ها در سایت آرادکوه در پایین دست فرودگاه امام خمینی (ره)، دولت ۷ میلیارد تومان اعتبار را برای جمع آوری و دفع مناسب پسماند‌های این سایت اختصاص داده که تاکنون ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد فعالیت‌های آموزشی، رسانه‌ای، اقتصادی و فرهنگی در استان تهران انجام می‌شود، گفت: دولت ۶۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های استان تهران اختصاص داده است.

وی افزود: در اطراف استان تهران ۱۷ هزار کارخانه، ۴۰ هزار صنف تولیدی و ۶۰ کارگاه وجود دارد.

استاندار تهران بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه استان تهران کاهش آسیب‌های اجتماعی است، چراکه آسیب‌های اجتماعی در تهران سرازیر می‌شوند از جمله این آسیب‌ها می‌توان به کودکان کار و معتادان متجاهر اشاره کرد که باید برای این آسیب‌ها نیز برنامه‌های راهبردی و اقدامات پیش بینی شده در نظر گرفته شود.

محسنی‌بندپی در رابطه با استقرار سامانه نظارت بر استان تهران افزود: سامانه نظارت بر استان تهران برای پایش و رصد فعالیت‌های استان تهران راه اندازی شده است تا با این کار بتوانیم با توده مردم ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنیم و همچنین برای عملکرد بهتر با کمک از سامانه نظارت برنامه‌ریزی بهتری در زمینه فعالیت‌های استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱۳ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان تهران اجرا شده است، گفت: در استان تهران ۲۲۹ تخت بیمارستان، ۵ هزار و ۷۵۷ واحد مسکن مهر، افتتاح پایانه گل و گیاه در شهرستان ورامین، ۵۲ هزار و ۳۲ مترمربع گلخانه، ۹ واحد هتل و ۱۵ هزار و ۳۵۴ مجتمع فرهنگی و ورزشی افتتاح شده است که در آینده نزدیک نیز پروژه‌های یک هزار میلیاردی در دست اجرا خواهیم داشت.

استاندار تهران در ادامه افزود: ادامه خط متروی ۶ تا اسلامشهر با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

محسنی‌بندپی با اشاره به افتتاح برخی پروژه‌ها در روز‌های آینده تصریح کرد: بالغ بر ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان پردیس، راه اندازی قطار شهری تهران- پردیس و کلنگ زنی فاز ۵ و ۶ واحد‌های مسکونی در شهرک پردیس از جمله اقدامات در دست اجرای استان تهران است.

وی افزود: توسعه خطوط متروی شهری و بین شهری نیز از جمله اقداماتی است که در استان تهران در دست اجرا داریم.

استاندار تهران با بیان اینکه در استان تهران شاهد رشد جمعیت نسبت به سایر استان‌ها هستیم، گفت: ۲۰ درصد جمعیت دانش آ‌موزی نسبت به گذشته افزایش داشته است که باید نسبت به تأمین کلاس‌های آن‌ها نیز برنامه‌ای داشته باشیم.

محسنی‌بندپی ادامه داد: جمعیت برخی شهرستان‌های استان تهران از جمله شهریار و بهارستان نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است که ما نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف در زمینه اقتصادی، آموزش، توسعه منابع آبی در استان تهران هستیم.

وی افزود: با افزایش جمعیت، نیاز برای اشتغالزایی نیز افزایش پیدا می‌کند که بر همین اساس امسال حدود ۳ هزار و ۶۰۰ پروژه اشتغالزایی را برای ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جویای کار در دست اجرا داریم.

استاندار تهران در رابطه با موضوع حمل و نقل عمومی نیز تصریح کرد: استانداری تهران با کمک شهرداری برای ارتقاء و توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین کاهش خودرو‌های آلاینده اقدامات خوبی انجام داده است که ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در شهر تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال‌های اخیر اضافه شده است.

محسنی‌بندپی ادامه داد: استانداری تهران برنامه‌ زمان بندی ۵ ساله‌ای در جهت جایگزینی خودرو در دست اجرا دارد.

وی در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی بین شهری افزود: توسعه خط 6 مترو تهران تا اسلامشهر، ورامین و قرچک تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اگر بتوانیم از فضای سطح زمین برای این خطوط استفاده کنیم، می‌توانیم تا سال آ‌ینده این پروژه را به اتمام برسانیم تا این مناطق از خطوط قطار شهری نیز بهره‌مند شوند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ای را برای خطوط قطار شهرک‌های پردیس، شهریار و قدس داریم، گفت: قطار‌های بین شهری شهر‌های ذکر شده در دست مطالعه است که در سال ۹۸ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

محسنی‌بندپی با اشاره به اجرای عملیات مسکن مهر گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر رکود مسکن مهر را شاهد بودیم که این نیز به دلیل پایین بودن انگیزه برای اتمام این پروژه‌ها بود که هم اکنون حدود ۹۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان پرند در دست مطالعه داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم هرچه سریع‌تر این واحد‌های مسکونی را تحویل دهیم باید در قیمت آن‌ها نیز تجدیدنظر داشته باشیم.

استاندار تهران گفت: سرانه تخت بیمارستان در استان تهران ۱۶ درصد میانگین کشور است که این عدد در شهرستان‌های استان تهران حدود ۶ دهم درصد است.

محسنی‌بندپی ادامه داد: در شرق و غرب استان تهران حدود یک هزار بیمارستان در دست احداث داریم که تا پایان سال ۹۸، ۲ هزار تخت نیز به آن‌ها افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مناسب سازی پروانه‌های ساخت با مشکل روبرو بودیم، تصریح کرد: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درخواست داریم که در صدور پروانه‌ها برای مناسب سازی محیط‌های عمومی، دولتی و فرهنگی تجدید نظر و مطالعه بیشتری داشته باشند.

استاندار تهران در رابطه با جمع آوری کودکان کار در استان تهران نیز افزود: استان تهران به دلیل سرازیر بودن آسیب‌های اجتماعی یکی از آسیب پذیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و استانداری نیز در دو مرحله جمع آوری کودکان کار را در دستور کار قرار داده است.

محسنی‌بندپی بیان کرد: متأسفانه بر اساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است، حداقل ۶۵ درصد کودکان کار اتباع هستند و تنها ۴۵ درصد آن‌ها در شهر تهران مستقر هستند که باید برای پذیرش آن‌ها نیز تدابیری بیندیشیم.

وی در رابطه با اینکه با کمیته امداد و سازمان بهزیستی نسبت به پذیرش کودکان کار هماهنگی‌هایی شده است، گفت: از دو دستگاه ذکر شده برای جمع آوری و همچنین مراقبت و صیانت از آن‌ها کمک گرفته‌ایم که اگر کودکی برای سومین بار متوالی به این مراکز مراجعه کند، سازمان بهزیستی و کمیته امداد نسبت به صیانت از آن‌ها باید اقدام کند.

استاندار تهران در رابطه با بیمه جمعیت حاشیه نشین استان تهران نیز بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر تهران مستقر هستند که برای آن‌ها بیمه خدمات درمانی رایگان در نظر گرفته شده است.

محسنی‌بندپی در رابطه با عرضه مواد غذایی برای پایان سال نیز افزود: خوشبختانه در این رابطه هیچ مشکلی نداریم و ذخیره آخر سال صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به واردات گوشت مرغ گفت: به دلیل جمعیت زیاد استان تهران و به منظور اینکه این جمعیت با کمبود گوشت مواجه نباشند، واردات مرغ را آغاز کرده‌ایم که ستاد تنظیم بازار استان تهران وظیفه واردات را بر عهده گرفته است و توزیع این گوشت زیر نظر استانداری در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

محسنی بندپی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار از تولیت مستقیم استانداری خارج است و باید زیر نظر استانداری قرار گیرد، با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و محیط های عمومی و اداری در استان تهران قرار دارد، گوشت قرمز برای آن‌ها به صورت جدا در نظر گرفته شده است تا برای شهروندان و در زمینه تهیه گوشت قرمز مشکلی پیش نیاید.

استاندار تهران همچنین با اشاره به عوارض طرح ترافیک در شهر تهران نیز گفت: این طرح در دیدگاه شورای شهر تهران قرار دارد که برخی از اعضای شورای شهر نیز با این موضوع مخالفت کرده‌اند که تصمیم نهایی باید در فرمانداری شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد و ما با هر افزایش قیمتی که برای مردم بار مالی داشته باشد، مخالف هستیم.

محسنی‌بندپی با اشاره به پارک‌های گفتگو گفت: مردم نیازمند یک فضای فرهنگی، ورزشی و نشاط آور هستند. ما باید فضا‌های امیدآفرین برای مردم فراهم کنیم و پارک‌های گفتگو می‌تواند یکی از طرح‌های اثرگذار در استان تهران باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)