٢ هزار پروژه به نفع محرومان


٢ هزار پروژه به نفع محرومان

پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا(ع) در جلسه شورای اداری استان به بهره‌برداری رسید


شهرآرا آنلاین - امیرعلی‌ قاسمی‌مقدم - هم‌زمان با دومین روز دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، در جلسه شورای اداری خراسان رضوی، از ٢٠٠٠پروژه محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا(ع) بهره‌برداری و عملیات اجرایی ٣۶۵٠پروژه دیگر آغاز شد. آن‌طور که فرمانده سپاه امام رضا(ع) دیروز در جلسه شورای اداری اعلام کرد، این پروژه‌ها از سوی بسیج مستضعفین و دو قرارگاه شهید برونسی و «پیشرفت و آبادانی» سپاه در طول سال جاری اجرایی شده است که حالا به مناسبت دهه فجر به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته سردار یعقوب‌علی نظری، این پروژه‌ها در ٣سطح ساخت، تکمیل و ترمیم با مشارکت دستگاه‌های دولتی اجرایی شده است و شامل فعالیت‌های عمرانی زودبازده مانند خانه محروم، خانه عالم و بند خاکی می‌شود.

او به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای اجرای ٣۶۵٠ پروژه زودبازده از طرف بسیج و سپاه در سال ٩٨ هم اشاره‌ای کرد و گفت: از این تعداد، ٣٠٠٠پروژه مربوط به ساخت خانه برای محرومان است که توافق اولیه آن را با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد کرده‌ایم.

بعد از افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه، استاندار خراسان رضوی پشت تریبون رفت تا نخستین جلسه شورای اداری استان را در دوره مدیریتی‌اش آغاز کند. علیرضا رزم‌حسینی در سخنان ۴٠ دقیقه‌ای خود به برخی کاستی‌ها در عرصه مدیریتی اذعان کرد و علت اصلی آن را بروکراسی «نحس» اداری برشمرد که دامن مسئولان را گرفته است.

او در ادامه، بر لزوم ارزیابی نقاط ضعف و قوت عملکرد دستگاه‌های دولتی در دهه فجر تأکید کرد و گفت که برخلاف همه پیشرفت‌ها در عرصه‌های سیاسی و عمرانی باید اذعان کنیم که کشور عقب‌افتاده‌ای هستیم و عبور از این شرایط فقط با کار، تلاش و فعالیت شبانه‌روزی امکان‌پذیر است.

استاندار خراسان رضوی از اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی بر پایه مشارکت مردم یاد کرد و افزود: ما تا امروز کشور را با تکیه بر ظرفیت‌های دولت اداره کردیم اما به نظر می‌رسد که در دهه پنجم انقلاب باید به شکل دیگری کشور را بسازیم.

وی غفلت از اقتصاد خانوار روستایی را علت اصلی برخی عقب‌ماندگی‌ها و توسعه حاشیه‌نشینی برشمرد و تأکید کرد: بروکراسی نحس اداری مدیران ما را خسته و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را از ایجاد اشتغال در کشور بیزار کرده است. در چنین شرایطی باید دست روی دست بگذاریم و همین روند را ادامه دهیم؟

رزم‌حسینی افزود: دانش اقتصاد را به مردم آموزش نداده‌ایم، در این شرایط چرا انتظار داریم که راندمان در بخش کشاورزی افزایش یابد؟ تفکر دولتی کشور را نجات نخواهد داد بلکه تفکر بخش خصوصی است که می‌تواند به توسعه کشور بینجامد.

او در بخش پایانی حرف‌هایش، به مدل توسعه اقتصادی بر مبنای سه ضلع دولت، مجلس و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند که با مشارکت دادن نمایندگان مجلس در تحقق سیاست‌های توسعه‌ای، ذوب در ولایت و اصول‌گرایی‌ام درحالی که به دنبال توسعه اقتصادی هستم نه توسعه سیاسی و به دسته‌بندی‌های سیاسی هیچ اعتقادی ندارم.

استاندار خراسان رضوی افزود: اگر با مردم صادقانه حرف نزنیم، معلوم نیست وفاداری‌شان ادامه داشته باشد، خدا هم با ما عهد اخوت نبسته است که همیشه حامی ما باشد.

امام جمعه موقت مشهد هم که در جلسه شورای اداری حضور پیدا کرده بود، با تأکید بر اینکه نظام اسلامی با اشرافیت ناسازگار است، گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، به اندازه ٣٠ سال کار شده است اما ظرفیت برای ٣٠٠ سال کار وجود داشت.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی زمانی به رفع مشکلات می‌انجامد که گلوگاه‌های تولید فقر مانند اختلاس‌ها، رانت‌خواری‌ها و فسادها بسته شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم در بخش پایانی جلسه شورای اداری، به برخی از مشکلات مهم استان اشاره کرد و گفت که چالش‌های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن باید هرچه سریع‌تر مدیریت شود.

﷯حمید بنایی افزود: بر خلاف آنکه با مصوبه مجلس، ٣٢٠٠میلیارد تومان از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها بازگشت اما هنوز هم مدیریت‌های شهری با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و نیازمند حمایت استانداری هستند. او با تأکید بر اینکه حوزه اشتغال دغدغه اصلی مردم است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در خراسان رضوی افزایش یافته است و انتظار می‌رود که با تدبیر و برنامه‌ریزی، ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی، شرایط مدیریت شود. آن‌طور که وحید قربانی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی در این جلسه گزارش داد، هم‌زمان با دهه فجر امسال ١٨٠٣پروژه با اعتباری بالغ بر ٢۵۴٧می‌رسد. میلیارد تومان به بهره‌برداری


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی :مرحوم صباغی مرد دلسوخته هنر خراسان رضوی بود