خلق حماسه بی‎بدیل استمرار تولید و صدور نفت


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیزجنوب ضمن گرامیداشت دهه فجر و چهلمین سالروز...
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیزجنوب ضمن گرامیداشت دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از عهده‎داری مدیریت و راهبری میدان‌ها و از‌سرگیری عملیات تولید، خلق حماسه بی‌بدیل استمرار تولید و صدور نفت و پایداری و استقامت جانانه در برابر راهبرد تحریم‎ها به عنوان دستاوردهای انقلاب در چهار دهه گذشته یاد کرد.

به گزارش شانا، در پیام احمد محمدی آمده است:

«ملت بزرگ ایران در اواخر سده بیستم پس از یک قرن مبارزه برای برچیدن بساط استبداد، نهال نهضت خویش را به ثمر نشاند تا همچون گذشته، پیشگام تحولات اساسی در درون و منشأ الهام ملت‎های آزادیخواه جهان در برون باشد. پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) در بهمن 57 سرآغاز دگرگونی همه‌جانبه در نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اداری کشور بود و آثار و پیامدهای آن تمامی ارکان اجتماع و اجزای جامعه را تحت تأثیر قرار داد. در این میان صنعت نفت به عنوان مهم‎ترین منبع ارزی و اصلی‎ترین مزیت تجاری، به علت سابقه، پیشینه و اثرگذاری کم نظیر در جامعه و به‌خصوص در جریان انقلاب، پیشگام حرکت خوداتکایی در کشور شد و نقشی مهم در تحقق استقلال اقتصادی و بی نیازی از بیگانگان ایفا کرد؛ نقشی که به جرأت می‎توان گفت عهده‎داری و انجام آن به‎ مثابه عبور از صعب‌العبورترین گردنه‎های جنگ، تحریم و توطئه بوده است.

در یک بررسی کلی، صنعت نفت و مناطق نفت‎خیز جنوب در چهار دهه گذشته، سه مقطع پرفراز و نشیب را پشت سر نهاده است: نخست در جریان اخراج بیگانگان از کشور در نخستین سال انقلاب، که با «عهده‌داری مدیریت و راهبری میدان‌ها و از‌ سرگیری عملیات تولید»، عملا به سیطره 70 ساله کمپانی‎های چندملیتی و از آن مهم‌تر تحقیر تاریخی ناشی از برتری و بالانشینی غربی‎ها در ایران پایان داده است .

دوم «خلق حماسه بی‎بدیل استمرار تولید و صدور نفت» در جریان طولانی‎ترین جنگ تاریخ کشور و تحت مهیب‌ترین و وحشیانه‌ترین بمباران‎های تاسیسات که سبب شد در طول 2888 روز بحران و 2800 حمله هوایی به مبادی تولید، تلمبه‌خانه‎ها، بندرگاه‎ها و کشتی‎های نفتکش، تولید و صادرات نفت ایران حتی به مدت یک روز هم متوقف نشود.

و سومین مقطع به «پایداری و استقامت جانانه در برابر استراتژی تحریم» اختصاص دارد که در چهارمین دهه انقلاب به علت یأس و شکست دشمن در دیگر صحنه‎ها، عملا با شدت بیشتر و با هدف سست کردن اراده ملت و از کار انداختن چرخ اقتصاد کشور، از سوی دشمن اعمال گردیده است. در این عرصه، شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، با تدبیر و مواجهه‎ای هوشمندانه، در بسیاری زمینه‌ها، تهدید دشمن را به فرصتی برای شکوفایی و پیشرفت بدل نموده و با طراحی و تولید فناورانه دست‌کم 8000 قلم کالا و تجهیزات راهبردی مورد نیاز استخراج و تولید، بسیاری از تجهیزات راهبردی را از انحصار معدودی از کشورهای صنعتی خارج کرده است.

همچنین دستیابی به شاخص‎های برتر در زمینه فناوری‎های مرتبط با اکتشاف، مطالعات و توسعه میدان‌ها، ازدیاد برداشت، شیوه‎های نوپدید حفاری، کنترل فوران و ساخت و راه‌اندازی پیچیده‌ترین ماشین‎آلات فرآیندی از جمله توربین‎های گازی، محصول این اراده و حاصل تدبیر کارشناسان ایرانی برای عبور از تحریم و بازگردان آثار منفی آن به تحریم‌گران است.

این شرکت همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با‌‌ اجرای گام به گام طرح‎هایی بزرگ از جمله طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، اهداف بلند اقتصاد مقاومتی را در قالب اجرای برنامه توسعه 28 مخزن پی گرفته و ارائه خدمتی کم نظیر به کشور و ملت بزرگ ایران به‌ویژه ساکنان صمیمی استان‎های نفت‎خیز را در دستور کار قرار داده است. امید است در پرتو عنایات پروردگار و همت و تلاش کارکنان و متخصصان این صنعت، اجرای این طرح، ضمن تضمین پایداری و افزایش قابل توجه تولید، بخشی از آمال و آرزوهای مدیریت ارشد کشور را در زمینه ایجاد رونق کسب‌وکار، اشتغال پایدار و توسعه متوازن مناطق کمتر توسعه‌یافته محقق سازد.

اینجانب ضمن گرامیداشت چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از تلاش جهادی، ایثار و جانفشانی کارکنان، مدیران و کارشناسانی که در 40 سال گذشته عهده‌دار رسالت خطیر خدمت و سرآمدی صنعت نفت بوده‎اند، صمیمانه قدردانی نموده و مراتب احترام خویش را نسبت به تمامی تلاشگران این صنعت؛ شهدا، ایثارگران و جانباختگان حوادث و رویدادهای صنعتی ابراز می‎دارم. از درگاه خداوند متعال، پیشرفت و ترقی کشور را در سایه عنایات پروردگار، منویات و رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری و عزم اراده مردم به‌ویژه کارکنان سختکوش صنعت نفت آرزومندم.»


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته