واکنش منفی خالق سری مترو به انحصاری بودن بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز


واکنش منفی خالق سری مترو به انحصاری بودن بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز

به نظر می‌رسد که اعلام انحصاری بودن بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store)، سر و صدای زیادی به پا کرده و واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است. در این بین، واکنش خالق سری مترو به این اتفاق نیز منفی اعلام شده اما آیا این تمام ماجرا است؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت گیمشات همراه باشید. فروشگاه اپیک گیمز در چند وقت اخیر،...

به نظر می‌رسد که اعلام انحصاری بودن بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store)، سر و صدای زیادی به پا کرده و واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است. در این بین، واکنش خالق سری مترو به این اتفاق نیز منفی اعلام شده اما آیا این تمام ماجرا است؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت گیمشات همراه باشید.

فروشگاه اپیک گیمز در چند وقت اخیر، سعی کرده تا با انحصاری کردن عناوین محبوب و مشهور برای خود، به نوعی بزرگ شده و خود را رقیبی برای شبکه بزرگ استیم (Steam) در نظر بگیرد. یکی از عناوینی که انحصاری شدن آن در فروشگاه اپیک گیمز، سر و صدای زیادی را به پا کرد، بازی Metro Exodus بود؛ یکی از مورد انتظارترین عناوین پیش رو که طرفداران سری، مدت‌ها برای آن صبر کرده‌اند. در حالی که همه تصور می‌کردند که می‌توان بازی Metro Exodus را به مانند تمامی عناوین دیگر برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، از طریق شبکه استیم خریداری کرد، اعلام شد که این عنوان اکشن وحشت بقا، در 12 ماه یا یک سال ابتدایی عرضه‌اش، در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود.

حال، در میان این سر و صدا و صحبت‌های مختلفی که پیرامون این موضوع شنیده شد، خالق مشهور سری و فرانچایز مترو، یعنی آقای دیمیتری گلاخوفسکی (Dmitri Glukhovsky) نیز به این موضوع واکنش نشان داده است. آقای دیمیتری گلاخوفسکی که داستان و کتاب‌های نسخه‌های اول و دوم بازی و همچنین کتاب Metro Exodus را نوشته، موضعی مخالف نسبت به قضیه انحصاری شدن این عنوان روی فروشگاه اپیک گیمز دارد.

آقای گلاخوفسکی در حساب رسمی اینستاگرام خود با منتشر کردن پستی، به نوعی مخالفت خود را نشان داد. ایشان تصویر یک موتور بخار از بازی Metro Exodus را پست کردند و به عنوان کپشن، زیر آن نوشتند که:«بخار (Steam) برای قطار بخاری ما کافی نبود». پس از این، آقای گلاخوفسکی در پاسخ به یکی از کاربران و طرفداران بازی که گفته بود شما با انجام دادن حرکتِ فروشگاه اپیک گیمز، در حال کشتن فرانچایز هستید، این گونه نوشت: «من می‌ایستم و کشته شدن آن را تماشا می‌کنم».

این پستِ آقای دیمیتری گلاخوفسکی پس از مدتی حذف شد اما کاربران Reddit خیلی سریع آن را بایگانی کردند. این داستانی که در بالا آن را مطالعه نمودید، ماجرای ابتدایی این خبر است که بسیاری از خبرگذاری‌ها نیز آن را پوشش دادند اما این تمام ماجرا نبوده و به نظر می‌رسد که نباید زود قضاوت کرد!

طبق اسکرین شات‌ها و ترجمه‌هایی که از مدیر روابط عمومی اپیک (Epic) به دست ما رسیده، به نظر می‌رسد که آقای نویسنده، یعنی دیمیتری گلاخوفسکی، آن طور که در ابتدا تصور می‌شد، از حرکت جدیدی که برای بازی Metro Exodus انجام شده، ناراضی نیست و این موضوع در کامنت‌های دیگر آقای گلاخوفسکی، ثابت می‌شود. ایشان در یک کامنت اشاره کرده‌اند که کاربران تنها باید بازی را از فروشگاه اپیک گیمز خریداری نمایند. در جای دیگر، او توضیح می‌دهد که مردم تنها به دنبال بهانه برای دانلود بازی به صورت رایگان هستند. آقای نویسنده در یک کامنت جداگانه این گونه نوشت که :«من فکر می‌کنم که اپیک هر کاری انجام می‌دهد تا کمک کند و من این حس را ندارم که استیم، هیچ اهمیتی نمی‌دهد». او این جمله با لحنی تند و با استفاده از کلمه s**t بیان کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تنها یک سوء تفاهم بوده یا این که فروشگاه اپیک گیمز توانسته در ادامه، آقای گلاخوفسکی را راضی نماید. این قضیه هر طور که ادامه پیدا می‌کند، امیدوار هستیم تا بازی Metro Exodus یک عرضه موفقیت آمیز و عالی را داشته باشد و این بحث‌های حاشیه‌ای و غیر مرتبط با محتوای بازی، آن را تحت تاثیر قرار ندهد. بازی Metro Exodus در تاریخ 15 ماه فوریه سال 2019 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد بازی Metro Exodus و حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون انحصاری بودن آن در فروشگاه اپیک گیمز چیست؟
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
واکنش منفی خالق سری مترو به انحصاری بودن بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید