بازخوانی خاطرات مرحوم استاد معینی در ایکنا


بازخوانی خاطرات مرحوم استاد معینی در ایکنا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحوم سیدعبدالرضا معینی متولد 1342 در یکی از مناطق قدیمی مشهد بود. وی سال‌ها عمر خود را صرف آموزش قرآن به قرآن‌آموزان کرده و سرانجام در سن 55 سالگی بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت. مطالب ذیل بازخوانی خاطرات مرحوم استاد معینی است که باهم مرور می‌کنیم.

بازخوانی خاطرات مرحوم استاد معینی در ایکنا مرحوم سیدعبدالرضا معینی سال گذشته در جمع قرآنیان مشهدی که به عیادت او رفته بودند به ذکر خاطراتی از فعالیت‌های قرآنی خود پرداخته و گفته بود که که به عنوان پزشکیار خدمت می‌کرده و حفظ کل قرآن و استخدام در پالایشگاه نفت شهید هاشمی‌نژاد سرخس را پس از دو سال سختی به دست آورد.
قطعاً توصیه‌های مرحوم اوحدی و استاد محمدزاده، معینی را به حفظ قرآن کریم در این دو سال ترغیب کرد.
معینی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با شروع فعالیت خود در عرصه قرآن بیان کرده بود: سفر حج پدرم سوغاتی‌های زیادی را برای من به همراه داشت اما صفحه گرامافونی که صوت زیبای عبدالباسط را در خود داشت راه ورود من را به دنیای پر نور قرآن باز کرد؛ پدرم که استاد شیمی دانشگاه فردوسی بود مرا بسیار تشویق می‌کرد و به من می‌گفت: «ببین استاد عبدالباسط چقدر قشنگ می‌خواند»، بدین ترتیب پدرم کلمه کلمه قرآن را به من ‌آموخت.
در سال 96 وزارت نفت از استاد سیدعبدالرضا معینی و خانواده ایشان به عنوان چهره برتر قرآنی وزارت نفت تجلیل کرد.
بازخوانی خاطرات مرحوم استاد معینی در ایکنا
مرحوم معینی تا اواخر عمر با برکت خود به برگزاری جلسه قرآن هفتگی کوثر در شهر مشهد اهتمام داشت، جلسه‌ای که در حاشیه آن علاوه بر مباحث تفسیری و حفظ قرآن کریم، آموزش هنر خطاطی نیز برپا می‌شد تا هنر نگارش کلام وحی و متون مذهبی نیز به قرآن‌آموزان تعلیم داده شود و از این جلسه قرآن قاریان جوانانی همچون حمید صفدری، امید رمضانی و حمید و سعید حق‌طب به جامعه قرآنی کشور معرفی شدند.
بازخوانی خاطرات مرحوم استاد معینی در ایکنا
مرحوم استاد معینی پیش از این با حضور در خبرگزاری ایکنا و در مراسم بزرگداشت استاد خود، مرحوم اوحدی بیان کرده بود: استاد اوحدی بر روی رعایت نکات تعلیمی حساسیت ویژه‌ای داشت و تا تسلط کامل شاگردانشان بر نکته مورد نظر، از مطلب عبور نمی‌کرد و به شیوه‌های گوناگون مطلب را به قاری تفهیم می کرد؛ همچنین گاهی اوقات نیز، نکات فنی زیبایی را متذکر می‌شدند به گونه‌ای که یک‌بار در حرم مطهر رضوی استاد به نکته‌ای اشاره کرده و گفت: «خدا می‌داند که علم قرآن در حرم عالم آل محمد(ص) است و مصری‌ها باید الازهر را رها کنند و بیایند اینجا، آن را فرا بگیرند».
بازخوانی خاطرات مرحوم استاد معینی در ایکنا
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه