آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «23 نفر» تمام قد ایستاد


آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «23 نفر» تمام قد ایستاد

مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «23 نفر» تمام قد ایستادبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز (دوشنبه) ۲۲ بهمن در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

هنرمندانی که برای شرکت در مراسم اختتامیه در سالن همایش های برج میلاد حاضر شده اند می توان به جمشید مشایخی، علی نصیریان، کریستف رضاعی، سیروس الوند، اشکان رهگذر، منوچهر شهسواری، محمدحسین قاسمی، غلامرضا موسوی، هومن بهمنش، احسان رسول‌اف، نیلوفر خوش‌خلق، بهنوش طباطبایی، مهدی زمین‌پرداز، گیتی معینی،مهناز افشار،نرگس آبیار، هوتن شکیبا... اشاره کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره،مرضیه هاشمی و واعظی مشاور دولت در مراسم حضور دارند، اما نکته قابل توجه در اولین دقایق شروع مراسم این است که ظرفیت مهمانان حاضر در سالن بسیار بیشتر از صندلی های سالن همایش های برج میلاد بود.

بعد از پخش سرود ملی و قرائت قرآن کلیپی حماسی از دوران مبارزات انقلاب اسلامی پخش شد.

در صحنه اختتامیه پله هایی تعبیه شده است که داوران و کاندیداها از آن مسیر وارد صحنه شوند که در نوع خود جالب توجه است.

خانواده های شهدای مدافع حرم، هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدای ترور در میان مهمانان اختتامیه حضور دارند.

حضور مرضیه هاشمی در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۹:۴۷

مرضیه هاشمی خبرنگار ارشد شبکه پرس تی وی هم در سالن حاضر بود که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «23 نفر» تمام قد ایستاد

قرائت پیام رئیس جمهوری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۹:۴۴

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم اختتامیه گفت:جشن سینما و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم.

در این فرصت کوتاه بخشی از پیام رئیس جمهور را قرائت می کنم.

هنر هفتم زبانی گویا برای انتقال مفاهیم است. صنعت سینما زبان مشترک تمامی مردم دنیا و یکی از قدرتمند ترین ابزار ارتباطی است.

در چهل سالگی انقلاب، سینمای ایران به همت فعالان این عرصه به درختی ریشه دار و معتبر تبدیل شده که ثمراتش از بلوغ ملت ایران نمایان است.

این سینما در بعد هنری تجلیل‌گاه هنر جوانان و در بعد صنعتی زمینه تحول است.

در روزهایی که بدخواهان با تمام توان در مقابل ملت صف آرایی کرده اند، سینما در عین تعهد به بازنمایی مشکلات مردم می تواند در این مصاف با امید آفرینی مرهم مردم باشد. جشنواره فیلم نه تنها مهمترین رویداد سینمایی می تواند بلکه می تواند فرصتی مغتنم باشد و به جهان هویت ایران را نشان دهد.

ضمن گرامیداشت شهدا و با قدردانی مقدم همه سینماگران را پاس می دارم و تولید آنان را در خلق آثار فاخر و تحقق ارزش‌ها خواستارم.

تجلیل گوهر خیراندیش از فیلم «۲۳ نفر»
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۹:۲۸

گوهر خیراندیش که برای پاسداشت ۲۳ نفر از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به روی صحنه حاضر شده بود، گفت: من امسال رفتم سینما و فیلم ها را دیدم و فهمیدم که چقدر کار داوران سخت است. رفتم فیلم قصر شیرین را در سینما آستارا ببینم و بعد از یک استراحت فیلم ۲۳ نفر را ببینم که متوجه شدم یک فیلم در حد استانداردهای جهانی است و چقدر همه اجزا درست بود.

آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «23 نفر» تمام قد ایستاد

هیچ انسانی را نمی توانید پیدا کنید که از یک وجب از خاکش بگذرد. بازی ها و داستان فیلم به نوعی بود که دوست نداشتم فیلم تمام شود و چراع ها روشن شوند و کسی اشک های من را ببینند.

از دور دست ها و روی این قهرمانان را می بوسم و سر تعظیم مقابلشان فرود می آورم.
حضور 23 اسیر 8 سال دفاع مقدس در مراسم اختتامیه
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۹:۱۸
داروغه زاده:سال ۱۳۹۷ پر مخاطب ترین سال سینمای ایران بود
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۸:۵۱

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فجر در ابتدای مراسم اختتامیه گفت: سال ۱۳۹۷ پر مخاطب ترین سال سینمای ایران و طبعا پر رونق ترین سال دو دهه اخیر سینمای ایران بود.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ سالن سینما در سال گدشته به سینمای ایران اضافه شد و این امکان نداشت مگر با استقبال مخاطبان که سینما را به سمت گسترش برد.

وی افزود:در این دوره از جشنواره فجر همگی اذعان داشتند که کار داوران سخت خواهد بود چرا که دست سینمای ایران پر از آثار برجسته بود و فیلم ها علی رغم خواست دشمنان باعث رشد سینمای ایران شد.

داروغه زاده گفت:سانس های فوق العاده برای بیش از ۱۰ فیلم و صف های طولانی در سینماهای مردمی نشان می داد که فیلم های این دوره برای داوری چقدر سخت خواهد بود و شما و ما می دانیم که داوران این دوره چه کار سختی داشته اند.

وی گفت:فیلم های این دوره علیرغم نمایش در تهران در شهرستان ها نیز به نمایش درآمد و ما شاهد تمرکز خبرها در تهران بودیم اما در برخی شهرستان ها نیز استقبال کمتر از تهران نبود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم سینما در سال آتی با نمایش این فیلم ها در ادوار مختلف سال بتواند یک رکورد دیگر را برای سینمای ایران به ثبت برساند.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک