بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی


رسانه کلیک – برای انتخاب بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی، گزینه‌های زیادی داشتیم چرا که خوشبختانه در سال گذشته میلادی، بازی‌های باکیفیت زیادی در این سبک منتشر شده بودند. با این حال، 10 برتر لیست ما، به بازی‌های اختصاص دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. خوشبختانه یا متاسفانه همیشه ژانر اکشن […] نوشته بهترین بازی های اکشن سال 2018...

رسانه کلیک – برای انتخاب بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی، گزینه‌های زیادی داشتیم چرا که خوشبختانه در سال گذشته میلادی، بازی‌های باکیفیت زیادی در این سبک منتشر شده بودند. با این حال، ۱۰ برتر لیست ما، به بازی‌های اختصاص دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

خوشبختانه یا متاسفانه همیشه ژانر اکشن بیش از سایر بازی‌ها مورد توجه واقع شده و بیشتر علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی، از بازی‌های اکشن استقبال می‌کنند. خوشبختانه سال 2018 میلادی به طور کلی سال خیلی خوبی برای صنعت بازی‌های ویدیویی بود و با تجربه بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 و God of War به وضوح پیشرفت شرکت‌های توسعه دهنده را لمس کردیم. البته بیش از هر ژانر دیگری، سبک بازی‌های اکشن پیشرفت چشمگیرتری داشت. خوشختانه به لطف این پیشرفت‌ها، بازی‌های اکشن داستان محور زیادی در سال گذشته میلادی وجود داشت و در طرف مقابل هم، بازی‌هایی مانند بازی Call of Duty: Black Ops 4 هر چه در چنته داشت را در بخش چند نفره (Multiplayer) رو کرد.

یکی از اتفاقات خوب سال گذشته میلادی که در همین مطلب 10 بازی اکشن برتر سال 2018 میلادی هم به آن اشاره کرده ایم، بازی‌هایی بودند که برخلاف انتظارات‌مان، عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و برای همیشه نام خود را در زمره بهترین بازی‌های اکشن، بر سر زبان‌ها انداختند. البته این مسئله بیشتر در مورد بازی‌های مستقل سال گذشته میلادی صدق می‌کند. در سال 2018 بازی‌های مستقل زیادی داشتیم اما در برابر عناوین بزرگ AAA مجبور شدیم از قید کردن نام برخی از آن‌ها در لیست 10 بازی اکشن برتر سال 2018 میلادی، صرف نظر کنیم.

در ادامه‌ی این مطلب، به 10 بازی اکشن برتر سال 2018 میلادی نگاهی کوتاه داشته ایم:

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

10. Shadow of the Tomb Raider

سازنده: ایدوس مونترئال (Eidos Montreal)

ناشر: اسکوئر انیکس (Square Enix)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

سری بازی‌های Tomb Raider یکی از قدیمی‌ترین و بااصالت‌ترین بازی‌های سبک اکشن ماجراجویی است اما متاسفانه یا خوشبختانه در سال‌های اخیر، بیشتر به سمت صحنه‌های اکشن و مبارزات زیاد متمایل شده است. با این وجود شباهت چند نسخه‌ی آخر این بازی به شاهکار ناتی داگ یعنی سری Uncharted قابل انکار نیست اما از طرفی سازندگان Tomb Raider سعی کردند تا همچنان روی برخی از عناصر این IP تمرکز داشته باشند و تا حد و اندازه‌هایی به ریشه‌های آن، وفادار باشند. بازی Shadow of the Tomb Raider از جمله بازی‌هایی بود که اواخر تابستان گذشته برای تمام پلتفرم‌های رایج منتشر شد تا با یک بازی اکشن و هیجان انگیز، به پیشواز فصل شلوغ بازی‌های ویدیویی یعنی پاییز برویم.

هر چند که تکرار مکررات در بازی Shadow of the Tomb Raider بیش از حد زیاد بود، اما نمی‌توان منکر تکامل بیشتر بخش‌هایی از بازی شد. رخ دادن وقایع بازی در جنگل‌های آمازون و معابد تاریک و ترسناک مایاها و همچنین مناطق مرتفع این جنگل‌ها، به شدت روند بازی را تحت تاثیر خودش قرار داده تا اکشن بازی، حداکثر یک سر و گردن بالاتر از نسخه‌های قبلی باشد.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

9. Assassin’s Creed: Odyssey

سازنده: یوبی‌سافت کبک (Ubisoft Quebec)

ناشر: یوبی‌سافت (Ubisoft)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

باز هم در یک روز پاییزی، نسخه‌ای جدید از فرانچایز Assassin’s Creed منتشر شد! شاید بتوان گفت که این جمله خیلی تکراری است و بیش از حد با اساسین‌ها در بازی‌های ویدیویی سر و کار داریم. یوبی‌سافت هم راه چاره در تحول عظیم این بازی دانست. تحولی به زعم بسیاری خوش نیامد. متاسفانه یا خوشبختانه بالانس روند بازی به هیچ عنوان به نسخه‌های قبلی شباهت ندارد. در بازی Assassin’s Creed Odyssey سعی شده است که این فرانچایز به سمت نقش آفرینی شدن، سوق داده شود و همین مسئله، تنوع جالب توجهی را نسبت به نسخه‌های قبل به وجود آورده است. از طرفی دیگر، وقایع بازی در جریان جنگ تاریخی پلوپونز رخ می‌دهد و برای بار چندم سری Assassin’s Creed را به یک اقلیم کاملا متفاوت دیگر می‌برد.

هر چند سیستم مبارزات بازی پیشرفت خاصی نداشته است اما در عوض دلایل زیادی در روند بازی پیش روی شما قرار می‌گیرد که شما را وادار به مبارزه‌های گوناگون می‌کند. به عبارتی دیگر، این بازی در مقام یک عنوان ماجراجویانه، محیط خوب و جذابی را خلق کرده است اما نتوانسته آن طور که شاید و باید حس و حال قدرت مبارزات اساسین‌های گذشته را در بازیکن القا کند.

با این وجود، نمی‌شود از مکانیک‌های زیاد و جذاب بازی Assassin’s Creed: Odyssey گذشت و از لیست 10 بازی اکشن برتر سال 2018 میلادی اسمی از آن نبرد.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

8. Megaman 11

سازنده: کپکام (Capcom)

ناشر: کپکام (Capcom)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

بازگشت به روز‌های اوج می‌تواند جمله‌ خوبی برای حال و وضع کپکام باشد. این شرکت ژاپنی پس از این که چند سالی افت مشهودی داشت، در یکی دو سال اخیر با زنده کردن دوباره‌ی فرانچایز‌های محبوبش، توانسته یک بار دیگر نام خودش را به عنوان یک شرکت بازیساز بزرگ و بااصالت مطرح کند. البته این بار نمی‌خواهیم از سری Resident Evil یا Monster Hunter صحبت کنیم. سال گذشته میلادی پس از سال‌ها انتظار، نسخه‌ی جدیدی از سری بازی‌های Megaman منتشر شد و بالاخره توانستیم بازی Megaman 11 را تجربه کنیم. این در حالی بود که آخرین نسخه‌ی اصلی از این بازی، در سال 2010 میلادی منتشر شده بود و کپکام به لطف این بازی، باعث شد تا حسابی از شخصیت محبوبی که از دوران کودکی تا به امروز به همراه ما بوده، در قالب یک بازی ویدیویی لذت ببریم.

همان طور که انتظارش را داشتیم، بازی کاملا در سبک و سیاق نسخه‌های قدیمی‌اش است و بالاخره می‌توانیم به لطف بازی Megaman 11 کمی از زرق و برق بازی‌های AAA امروزی دوری کنیم تا به تعریف صحیح سبک اکشن در سال‌های دور پی ببریم. علاوه بر اتمسفر بازی، پلتفرمینگ‌های اوج هیجان در یک بازی دو بعدی را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد و ضمن آن، صحنه‌های اکشن جذابی را در قالب یک بازی دو بعدی به تصویر می‌کشد.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

7. Battlefield V

سازنده: دایس (DICE)

ناشر: الکترونیک ارتز (EA)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

بازگشت به دوران جنگ جهانی دوم، یک راهکار جذاب برای سازندگان بازی‌های شوتر نظامی بود. هر چند که پیش از بازی Battlefield V، الکترونیک ارتز و دایس از این راهکار برای ساخت بازی Battlefield 1 استفاده کردند و با تزریق تفاوت‌هایی چشمگیر در روند بازی، توانستند تحسین بسیاری را نسبت به خود برانگیخته کنند. بازی Battlefield V هم راه نسخه‌ی قبلی سری بازی Battlefield را ادامه می‌دهد. تکراری بودن و داستان نه چندان قوی و عمیق، همان چیزی است که بازی Battlefield V اسیر آن شده است اما با این وجود، اکشن‌های بازی هنوز هم جذابیت زیادی دارد.

خوشبختانه استودیو دایس باز هم در خلق صحنه‌های اکشن و جبهه‌های جنگ جهانی دوم عملکرد فوق العاده‌ای داشته است و در کنار گرافیک چشم‌نواز بازی، توانسته است صحنه‌ها و به خصوص سینماتیک‌های به یاد ماندنی را در بازی Battlefield V به ثبت برساند.

البته از چند سال پیش الکترونیک ارتز تکلیف ما را با سری Battlefield روشن کرده بود. همه ما می‌دانیم که تمرکز سازندگان این بازی برای توسعه‌ی آن، بیشتر روی بخش چند نفره (Multiplayer) بوده، هست و احتمالا هم خواهد بود. بازی Battlefield V برای می‌تواند برای بسیاری از بازیکنان بهترین بازی چند نفره‌ی سال باشد. همچنان در بخش چند نفره، بیشتر مکانیک‌ها جایگاه درستی دارند و با توجه به ظرفیت 64 نفره نقشه‌های بازی، خود بازیکنان می‌توانند از راه‌های زیادی به خلق صحنه‌های نبردی جذاب بپردازند و یک میدان نبرد هیجان انگیز را در بخش چند نفره بازی Battlefield V ایجاد کنند.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

6. Far Cry 5

سازنده: یوبی‌سافت تورنتو (Ubisoft Toronto)، یوبی‌سافت مونترئال (Ubisoft Montreal)

ناشر: یوبی‌سافت (Ubisoft)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

بازی‌های Far Cry همواره در جمع بهترین بازی‌های سال بوده اند و سال 2018 میلادی هم از این قاعده مستثنی نیست. سال گذشته بازی Far Cry 5 برای پلتفرم‌های رایج منتشر شد و این بازی توانست یک بار دیگر، ژانر اکشن ماجراجویی را به سبک خودش تعریف کند.

باز هم مکانیک‌های زیاد و جذابی در بازی وجود داشت که باعث می‌شد روند بازی مثل همیشه از یکنواختی خارج شود و بتواند مسیر درست نسخه‌های گذشته را ادامه دهد تا در نهایت، ارتقای چشمگیری به مفهوم آزادی عمل در یک محیط سندباکس، هدیه کند. از جمله بهبود‌هایی که در این بازی به نسبت نسخه‌های قبلی سری Far Cry وجود داشت، استفاده بیشتر از محیط بازی در روند بازی بود. البته که به سبب سندباکس بودن سری Far Cry همواره محیط بازی نقش چشمگیر و مهمی در روند گیم پلی بازی ایفا می‌کرد اما سازندگان بازی Far Cry 5 پردازش بیشتر و صحیح‌تری داشته اند. از زیاده گویی در رابطه با محیط بازی Far Cry 5 چشم پوشی می‌کنم اما در این حد بدانید که پویایی در محیط این بازی، حرف اول را می‌زدند و همین مسئله تا حد زیادی جریان بازی را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

علاوه بر، لوکیشن وقایع بازی، اتمسفر کاملا متفاوتی را به سری Far Cry تزریق کرده است. انتخاب آمریکا به عنوان لوکیشن بازی Far Cry 5 باعث شد تا کلی حرکات اکشن غافل‌گیرکننده و دیوانه‌وار به بازی اضافه شود؛ چیزی که در نسخه‌های قبل کمتر شاهد آن بوده ایم.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

5. Call of Duty: Black Ops 4

سازنده: تری‌آرک (Treyarch)

ناشر: اکتیویژن (Activision)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

بازی Call of Duty نماد بازی‌های شوتر نظامی در دو دهه اخیر است؛ بدون هیچ اغراقی این حرف را می‌زنم. هر چند باید قبول کرد که این فرانچایز فراز و نشیب زیادی را به خصوص در سال‌های اخیر داشته است اما نکات مثبت زیادی در این فرانچایز همچنان به قوت خود باقی مانده است که باعث شده سری Call of Duty محبوب‌ترین فرانچایز 10 سال اخیر باشد.

سال گذشته شرکت اکتیویژن برای گذر از این فراز و نشیب‌ها و ارائه یک بازی کم نقص‌تر، تصمیم عجیبی گرفت. تصمیمی که کمتر کسی انتظار آن را داشت. برای اولین بار بخش تک نفره داستانی از بازی Call of Duty حذف شد و نسخه‌ی جدید این بازی تحت عنوان Black Ops 4 فقط و فقط به بخش چند نفره محدود شد. وقتی متوجه نبودن بخش داستانی در Call of Duty جدید شدم، ناامیدی از این بازی تمام وجودم را فراگرفت اما بعد از تجربه‌ی Black Ops 4، نظرم صد و هشتاد درجه تغییر کرد. این بازی، یک عنوان چند نفره‌ی بسیار جذاب و لذت بخش است و تری‌آرک موفق شده تا از تجارب چند ساله‌اش به یک فرمول صحیح در بازی Black Ops 4 برسد. بازی BO4 مانند سایر Call of Duty‌ها گان پلی بسیار جذابی دارد و توانسته با قراردادن بخش‌های چند نفره متنوع، مکانیک‌های جذاب و اسلحه‌های کاربردی، یک بازی چند نفره کم‌نظیر را خلق کند که شایسته هرگونه تحسینی باشد و ما را مجاب کند که نام این بازی را در لیست 10 بازی اکشن برتر سال 2018 میلادی قرار دهیم.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

4. Dead Cells

سازنده: موشن تویین (Motion Twin)

ناشر: موشن تویین (Motion Twin)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

بدون شک بازی Dead Cells باید در لیست 10 بازی برتر اکشن سال 2018 میلادی باشد. این بازی، از همان دسته عناوینی است که همه را مجذوب خود کرد و باید اعتراف کرد که کمتر کسی انتظارش را داشت که بازی Dead Cells تا این حد هنرمندانه و زیبا توسعه داده شود. البته ارزش این بازی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم توسط یک تیم مستقل و کوچک (متشکل از 11 نفر) ساخته شده است.

Dead Cells یک بازی اکشن دو بعدی تمام عیار است. به عبارتی دیگر هم از جهت داستان در سطح بی‌نظیری قرار گرفته است و هم موسیقی آن به بازیکن جنون وارد می‌کند! گرافیک بازی برگرفته از بازی‌های قدیمی سبک Roguelike است اما باید اعتراف کرد که طراحی‌ها در بازی Dead Cells فوق العاده عالی هستند.

سکس دیگر از جذابیت‌های بازی Dead Cells سیستم مبارزات آن است. مبارزات در این بازی فوق العاده جذاب، سخت و نفس‌گیر هستند اما به قدری فیزیک بازی و طراحی مبارزات هنرمندانه است که احتمالا همه اقشار بازیکنان از آن لذت خواهند برد. به گفته‌ی خود سازندگان بازی آن‌ها برای سیستم مبارزات بازی سری Souls الهام گرفته اند و به همین دلیل، این بازی به Dark Souls دو بعدی ملقب شده است. برای درک این مسئله، فقط یک راه پیش روی شما است؛ آن هم تجربه بازی فوق العاده‌ی Dead Cells است.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

3. Marvel’s Spider-Man

سازنده: اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games)

ناشر: سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (SIE)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4

یکی از برگ‌های برنده سونی در سال گذشته میلادی، همین بازی Marvel’s Spider-Man بود. بازی که کمتر کسی فکر می‌کرد تا این حد خوب از آب در بیاید. بدون این که به هیچ بُعدی از بازی اشاره کنم، به جرات می‌گویم که بازی Marvel’s Spider-Man یک بازی فوق العاده جذاب و لذت بخش است.

گشت و گذار در منهتن آن هم برفراز آسمان خراش‌های آن، با یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان تمام دوران، احساسی در بازیکن به وجود می‌آورد که در کمتر بازی آن را تجربه کرده ایم؛ اما محیط کاملا Open World و ماجراجویی در منهتن، اوج نقاط قوت این بازی نیست. بازی Marvel’s Spider-Man در بخش مبارزات عملکرد بی‌نظیری داشت. در بیشتر مراحل بازی، مکانیک‌های زیاد و جذاب پیش روی شما قرار می‌گیرد و می‌تواند به هر نحوی که می‌خواهید، دخل دشمن‌تان را بیاورید. حال انتخاب با خودتان است؛ یا جو ابرقهرمان بودن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خیلی ناگهانی به دل دشمن می‌زنید، یا از روش‌های مخفی کاری استفاده می‌کنید یا به لطف مکانیک‌ها و محیط بازی، خیلی خلاقانه از چالش‌های پیش روی‌تان عبور خواهید کرد.

به عبارتی می‌توان گفت که بازی Marvel’s Spider-Man به لطف تلاش‌های سازندگان آن و خودِ شخصیت مرد عنکبوتی، لحظات فوق العاده شاد و البته هیجان انگیزی را با پلتفرم پلی‌استیشن 4 برای من رقم زد. امیدوارم حسرت تجربه Marvel’s Spider-Man روی دل شما نمانده باشد.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

2. Red Dead Redemption 2

سازنده: استودیو راک‌استار (Rockstar Studio)

ناشر: راک‌استار گیمز (Rockstar Games)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

از نظر من بازی Red Dead Redemption 2 چشم انداز پیشرفت عرصه بازیسازی است. بازی که پر از مکانیک‌های گوناگون است که ممکن در چند ساعت ابتدایی تجربه آن حسابی گیج کننده ظاهر شود اما بعد از چند ساعت، روند بازی روی غلتک می‌افتد و ثابت می‌کند که سازندگان این بازی، در کار خود مهارت بالایی دارند و گرنه بازی‌های مانند Grand Theft Auto V و یا همین Red Dead Redemption 2 به دست آن‌ها خلق نمی‌شد.

بازی Red Dead Redemption 2 دنیای غرب وحشی را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است که بازیکن را تا سرحد توان صنعت بازی‌های ویدیویی با چالش‌های اواخر قرن نوزدهم غرب آمریکا، درگیر می‌کند. بدون شک، این بازی اگر در سبک خودش بهترین نباشد، حداقل یکی از بهترین بازی‌های Open World تاریخ است. راک‌استار که استاد ساخت این محیط‌هاست، اوج هنرش را در بازی Red Dead Redemption 2 به نمایش گذاشته است.

به لحاظ هنری و طراحی محیط، باید اعتراف کرد که این بازی بین بازی‌های هم سبک خودش، رودست ندارد! اما چیزی که باعث شده است تا این بازی رتبه دوم لیست 10 بازی برتر اکشن سال 2018 را از آن خود کند، ارتباط مستقیم محیط بازی با روند گیم پلی و داستانی آن است؛ به عبارتی دیگر، یک محیط Open World بسیار وسیع و پرجزئیات، در خدمت شماست تا از تجربه جدیدترین بازی راک‌استار، بیشترین لذت را ببرید.

از طرفی دیگر برخلاف عادت راک‌استار، در این بازی سعی شده که سیستم مبارزات بازی به صورت واقع گرایانه پیاده سازی شود. همین مسئله باعث شده تا بیشتر از بازی‌های گذشته راک‌استار با بازی Red Dead Redemption 2 ارتباط برقرار کنیم و با یک بازی متفاوت‌تر روبرو باشیم.

بهترین بازی های اکشن سال 2018 میلادی

1. God of War

سازنده: سانتا مونیکا (Santa Monica)

ناشر: سونی (SIE)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4

قبل از هر توضیحی دوست دارم بازی God of War را در یک کلمه توصیف کنم: شاهکار! یک شاهکار تمام عیار. شاید این بازی عظمت، وسعت و جزئیات چشمگیر و فوق العاده‌ی بازی Red Dead Redemption 2 را نداشته باشد، اما به عنوان یک بازی هک اند اسلش، اکشن جذاب‌تری را برای به ارمغان می‌آورد.

بازی God of War تحولات چشمگیری نسبت به نسخه‌های قبلی آن داشته است. به خصوص در بخش داستان، با یک بازی کاملا عمیق‌تر و درگیرکننده‌تر طرف هستیم. در روزگاری که بازی‌های چند نفره، به خصوص بازی‌های بتل رویال جولان می‌دهند و همه را مجذوب خود کرده اند، لازم است که بازی‌هایی مانند God of War را تجربه کنیم تا فراموش نکنیم تعبیر هنر در بازی‌های ویدیویی، دقیقا چه چیزی است.

از جمله پیشرفت‌هایی که در این نسخه از سری بازی God of War حاصل شده است، وسعت بیشتر محیط آن است. البته نه به این منظور که با یک بازی Open World طرف هستیم، اما قابلیت‌هایی مشابه این دسته از بازی در محیط بازی و نحوه جابجایی در آن، در بازی God of War تزریق شده است که سبک و سیاقی کاملا متفاوت و منحصر به فرد دارد.

مانند نسخه‌های قبلی، مبارزات در بازی God of War همچنان جذاب، متنوع و بعضا چالش برانگیز است و نبرد‌های حماسی با غولآخر‌ها، حال و هوای خاصی به این بازی داده است. بدون شک بازی God of War شایسته‌ی بالاترین جایگاه در لیست 10 بازی برتر اکشن سال 2018 میلادی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل