بزرگترین تالاب شهری ایران کجاست؟ + تصاویر


بزرگترین تالاب شهری ایران کجاست؟ + تصاویر

بزرگترین تالاب شهری کشورمان در شهر رشت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به طور حتم همه شما با نام و شکل عینک آشنا هستید؛ البته ممکن است به دلایل مختلف از آن استفاده هم کرده باشید. البته ما نمی‌خواهیم در این گزارش به توصیف عینک بپردازیم و تلاش می‌کنیم که یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر رشت را به شما معرفی کنیم. البته امیدواریم که این معرفی برخلاف نظر برخی از دوستداران میراث طبیعی و گردشگری موجب افزایش و تسریع تخریب سرمایه‌های زیبای کشورمان نشود و این امر فقط با همکاری شما و رعایت ضوابط مرتبط با بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور ممکن است. از این مطلب که بگذریم بهتر است به اصل مطلب بپردازیم و آن چیزی به جز تالاب عینک نیست. تالاب عینک یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر رشت به حساب می‌آید که عکس هوایی‌اش شبیه عینک است.

بزرگترین تالاب شهری ایران کجاست؟ + تصاویر

شایان ذکر است؛ تالاب عینک، بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است. این تالاب زیبا به رغم جذابیتی که دارد، به دلایلی، چون رشد مخرب گونه غیر بومی سنبل آبی و انقراض گونه نیلوفر آبی وضعیت نامناسبی دارد. از دلایل دیگر وضعیت نامناسب تالاب عینک می‌توان به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم قانونی دولت و حاشیه این تالاب طبیعی، مرگ و میر گسترده ماهیان به دلیل انفجار جمعیتی سرخس آزولا در پهنهٔ تالاب، ورود مسقیم فاضلاب و پساب‌های صنعتی و شهری به تالاب، کاهش شدید پرندگان مهاجری، چون پلیکان خاکستری، باکلان کوچک، اگرت کوچک، باکلان بزرگ، حواصیل شب، چرخ‌ریسک سرآبی و اردک سرحنایی و قرار نگرفتن در کنوانسیون رامسر اشاره کرد البته تلاش‌های زیادی برای پیوستن این تالاب به کنوانسیون رامسر شده است.

بزرگترین تالاب شهری ایران کجاست؟ + تصاویر

کنواسیون رامسر، کنوانسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی است. امروزه ۱۶۹ کشور جهان عضو این پیمان هستند.


انتهای پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حکمت‌های چین باستان برای پیروزی در جنگ