یبوست نوزاد هفت ماهه، چگونه درمان میشود؟


یبوست نوزاد هفت ماهه، چگونه درمان میشود؟

پسرم هفت ماهشه و سه روز که شکمش کارنکرده بود براش شیاف گلسیرین گذاشتم که مدفوع بریده و سفتی داشت حس کردم زود پاشده از قصریش و مجدد شیاف گذاشتم پوشک کردم بعد از اون داخل پوشکش تکه های سفید رنگی مثل خلط چسبناک بود. ممکنه از شیاف باشه یا غذایی ک میخوره ؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام پسرم هفت ماهشه و سه روز که شکمش کارنکرده بود براش شیاف گلسیرین گذاشتم که مدفوع بریده و سفتی داشت حس کردم زود پاشده از قصریش و مجدد شیاف گذاشتم پوشک کردم بعد از اون داخل پوشکش تکه های سفید رنگی مثل خلط چسبناک بود. ممکنه از شیاف باشه یا غذایی ک میخوره ؟ خیلی نگرانم ممنون از راهنماییتون


پاسخ دکتر عباس شکری، متخصص اطفال:
مادر عزیز بچه ای که شیرمادر میخورد ممکنه است روزی چند بار مدفوع کند و یا ممکن است چند روز یکبار دفع داشته باشد و بچه ای که شیرخشک میخورد احتمال یبوست در او بیشتر است دارو دادن زیاد به بچه اصلا توصیه نمیشود شما می توانید 10 عدد آلو بخارا را خیس کنید و روز بعد آلوها را 5 - 6 دقیقه بجوشاید و سپس آن را از صافی رد کرده و این مخلوط را صبح به صبح 50 - 60 سی سی به بچه بدهید. همچنین میتوانید لابلای شیردهی کمی آب ولرم جوشیده شده به شیرخوار بدهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه