همایش «بانوی قرآنی»؛ نمایش شکوه همدلی و همنوایی در پرتو قرآن کریم


همایش «بانوی قرآنی»؛  نمایش شکوه همدلی و همنوایی در پرتو قرآن کریم

وقتی بانوی قرآنی حلقه شاگردان را ترک می کرد احساس کردم قلب او سرشار از آرامش باطنی بود؛ تنها درد او نه جسمانی که سوز و دردی قرآنی و واهمه از مهجوریت قرآنی بود که سالها در راه ترویجش به کوچه ها و خانه ها و روستاها سرزده بود تا آیه ای بیاموزاند.

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل: شکوه همدلی و همنوایی در پرتو قرآن کریم و حلاوت تلاش و کوشش خستگی ناپذیر جمعی از قرآنیان برای نکوداشت یک بانوی قرآنی در یک شهر نمونه قرآنی فراموش ناشدنی است.


در شامگاه پنجشنبه آخر بهمن ۹۷ وقتی فوج جمعیت؛ فضای تالار شهید عربیان آران و بیدگل را لبریز از فهم سرشار مردم ساخته بود؛وقتی مجری خوش ذوق مراسم ، ثواب همایش قرآنی را به روح شهیدان همشهری حادثه ترور در منطقه زاهدان تقدیم کرد. وقتی صدای ملکوتی قاری ممتاز شهر با قطعه بی نظیر «حب الحسین» دلها را کربلایی کرد؛ وقتی در طلیعه برنامه از مادران و پدران شهدای حاضر در نشست تقدیر شد؛ وقتی نونهالانی به زیبایی تمام با ترتیل قرآن هنرنمایی کردند؛ و وقتی همه خادمان قرآنی را زیر یک سقف می شد به تماشا نشست، ناخودآگاه معنی «برکت و عنایت قرآنی» در ذهن تداعی می شود.

همایش «بانوی قرآنی»؛  نمایش شکوه همدلی و همنوایی در پرتو قرآن کریم


این همایش به اسم تجلیل از یک بانوی قرآنی بود اما در حقیقت به گفته همان بانوی قرآنی علت حضورش کسب فیض از محضر قرآن بود. بانو طیبه سلطانیفر مدیر موسسه قرآن و عترت جامعه بیت الزهرا آران و بیدگل؛ همان بهانه این اجتماع شکوهمند قرآنی بود که برای پاسداشت چهار دهه خدمت صادقانه و خالصانه ایشان در آستان قرآن و عترت ترتیب یافته بود.


بچه های نجیب و دلسوز بیت الزهرا سنگ تمام گذاشته بودند. در یک چشمشاش اشک شوق بود بخاطر حضور و تکریم استادشان و در چشم دیگرشان اشک اندوه و دلتنگی بود بخاطر بیماری استاد و رنج های فراوانش. آنان می خواستند در این محفل به فراخور توانشان ، دینشان را نسبت به مربی و استادخود ادا کنند.از این نه چشمداشتی به دیگران داشتند نه از سختی این کار بزرگ احساس خستگی کردند.


ترنم کلمات و جملات بانوی قرآنی در گفتار کوتاهش دل انگیز بود. او باز به شاگردان و قرآن آموزان ؛ درس های تازه ای از قرآن کریم را آموزش داد. آنجا که گفت و ملتمسانه گفت و با تاکید گفت، روزی انسان ها با میزان انس با قرآن در ارتباطی مستقیم است. آنجا که توصیه کرد خانواده ها با رزق و روزی چند دقیقه آشنایی با قرآن، زندگی شان را رونق دهند و آنجا که با همه مشقت جسمی که داشت برای «قرآن» آمد و لا غیر.


بی تردید یاوران قرآن کسانی هستند که اول این کتاب نورانی را با همه وجود باور می کنند و وقتی به فهم قرآنی نائل می شوند با زبان و بیان قرآنی مانوس می شوند و چون اندیشه شان قرآنی می شود درصدد تربیت انسان قرآنی، جامعه قرآنی و شهر قرآنی بر می آیند و اینچنین می شود که چلچراغ اندیشه نورانی قرآنی شان رنگ جاودانگی می گیرد.

همایش «بانوی قرآنی»؛  نمایش شکوه همدلی و همنوایی در پرتو قرآن کریم


طیبه سلطانی امشب ثمره چهل سال مجاهدت قرآنی اش را در آیینه حق شناسی شاگردانش به تماشا نشست. شاگردانی که استادوار راه و رسم تواضع و فروتنی ،بی ادعایی و نجابت آموخته از مکتب خانم سلطانی را نشان دادند.


وقتی آن بانوی قرآنی حلقه شاگردان و یاران بیت الزهرا را ترک می کرد احساس کردم قلب او سرشار از آرامش باطنی بود. تنها درد او ؛نه جسمانی که سوز و دردی قرآنی و واهمه از مهجوریت قرآنی بود که سالها در راه ترویجش به کوچه ها و خانه ها و روستاها و شهرها سرزده بود تا آیه ای بیاموزاند و و نور در دلی تابانیده شود./

دکتر میثم نمکی؛ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل

پایان پیام/513

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نشست علمی ازدواج آگاهانه ،فرزندان صالح،جامعه سالم و مومنانه برگزار می شود