آموزش قرآن باید به مراسم نورانی اعتکاف تزریق شود


آموزش قرآن باید به مراسم نورانی اعتکاف تزریق شود

رییس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه در اعتکاف باید کلاس قرآن برگزار شود، گفت: آموزش قرآن کریم باید به مراسم نورانی اعتکاف تزریق شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: کلمه کریم در کتاب نورانی قرآن برای خداوند، انبیا، فرشتگان و انسان‌ها به کار رفته است.

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه بیان کرد: قرآن کریم یعنی اینکه انسان باید قرآن را تکریم کند تکریم قرآن با قرائت، تلاوت، تدبر در آیات، عمل و تبلیغ آیات الهی میسر است. خیلی از انسان‌ها قرآن را سرسری می گیرند، از علامه طباطبایی نقل شده که تفسیر قرآن کریم باید هر دو سال یکبار عوض شود چون دیدگاه انسان‌ها در حال تغییر است.

وی ادامه داد: آیت الله صافی گلپایگانی می فرمایند: زمانی که به حج مشرف شدم و در آسمان قرار گرفتم دیدم که ابرها تپه تپه برروی هم انباشته شده است یاد آن آیه از قرآن کریم افتادم که می فرماید خداوند در آسمان ها نشانه هایی قرار داده است که انسان به راحتی از کنار آن آیات عبور می کند. آسمان سراسر رمز و راز است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه سفره قرآن برای همه باز است، اظهار کرد: انسان آلوده نیز می تواند قرآن بخواند اما تنها کسانی که درون پاک دارند می توانند آیات آن را بفهمند و درک کنند. قرآن کریم است.

رییس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه در اعتکاف باید کلاس قرآن نیز برگزار شود، ابراز داشت: چه اشکالی دارد افراد معتکف گوشه ای از مسجد را برای کلاس قرآن اختصاص دهند برای مثال در دوره اعتکاف سعی کنند قراءت نماز یکدیگر را اصلاح کنند این سه روز بهترین فرصت برای قرآن آموزی است. گاهی هزار جوان در مسجد معتکف می شوند ممکن است با نماز غلط بیایند و با نماز غلط اعتکاف را ترک کنند بنابراین تلاش کنیم که حداقل در دوران اعتکاف همه معتکفین تلفظ نماز را یاد بگیرند.

این مفسر قرآن کریم در ادامه تاکید کرد: در این سه روز اگر ۴ ساعت آموزش قرآن به معتکفین داده شود همه شرکت کنندگان قرائت قرآن را یاد می گیرند این آموزش قرآن باید به مراسم اعتکاف تزریق شود. اگر یک مستحبی انجام شود که به یک واجب ضرر بخورد دیگر آن مستحب، مستحب نیست بنابراین باید به انجام واجب الهی اهمیت داد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه قرآن کریم علم بی نهایت است و انسان به هر مقدار از آن علم بردارد تمام نمی شود، گفت: ما مزه قرآن را نچشیدیم امام رضا(ع) میفرمایند اگر بتوانید زیبایی سخنان ما را به مردم برسانید آنان گروه گروه به ما ملحق می شوند؛ متاسفانه ما نتوانستیم این زیبایی را به مردم منتقل کنیم. قرآن، کریم است و انسان از هر زاویه به آن نگاه می کند یک‌ چیز از آن گیرش می آید. قرآن از نظر علمی نیز کریم است و خداوند در قرآن کریم می فرماید انسان از طریق علم می تواند به مقام و رتبه ای برسد که بتواند در یک چشم بر هم زدنی تخت بلقیس را جابجا کند و نزد حضرت سلیمان نبی بیاورد.

وی افزود: برخی از علوم قرآن فقط در آخر زمان آشکار می شود، دو ماه دیگر ماه رمضان است باید از الان برای آن برنامه ریزی شود تا انسان مزه قرآن را بچشد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس