فرمانده ستاد ارتش آمریکا با «میرضیایف» دیدار کرد


فرمانده ستاد ارتش آمریکا با «میرضیایف» دیدار کرد

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا که برای حضور در نشست دوره‌ای فرماندهان ستادهای کل کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی وارد «تاشکند» شده، با رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جوزف لئونارد ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا که برای حضور در نشست دوره‌ای فرماندهان ستادهای کل کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی وارد «تاشکند» شده، با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گسترش همکاری‌های نظامی را بررسی کرد.

در این دیدار مسائل گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل نظامی، فنی و امنیتی ازبکستان و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد: نشست دوره‌ای فرماندهان ستادهای کل کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی که توسط ستاد مرکزی ارتش آمریکا سازماندهی شده برای نخستین بار در ازبکستان برگزار می‌شود و به بررسی حل و فصل یکی از مشکلات شدید روز یعنی درگیری‌های مسلح در افغانستان می‌پردازد.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا نیز ابراز امیدواری کرد که در پایان مراسم برنامه ریزی شده طرفین می‌توانند استراتژی توسعه و تعمیق همکاری‌های موثر برای صلح و رفاه در منطقه را تنظیم کنند.

گفتنی است، جوزف لئونارد ووتل پیشتر در کنگره آمریکا از تلاش این کشور برای فروش تجهیزات نظامی به کشورهای آسیای مرکزی و ممانعت از خرید این کشورها ار تجهیزات نظامی روسیه خبر داد.

ازبکستان برای افزایش انواع واردات تجهیزات نظامی آمریکا تاکنون اظهار علاقمندی نمود و لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود را ارائه کرده است.

این علاقمندی امکان منحصر بفردی را برای منحرف کردن ازبکستان از خرید تجهیزات نظامی روسیه و تعمیق روابط با آمریکا فراهم می‌کند.

هم اکنون در ازبکستان 189 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا در سال 2017 میلادی در سطح 210 میلیون و 200 هزار دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

فرمانده ستاد ارتش آمریکا با «میرضیایف» دیدار کرد

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی