رهگیری موشک های روسی برای آمریکا دشوار است


رهگیری موشک های  روسی برای آمریکا دشوار است

کارشناس روس: موشک های جدیدی که پوتین درباره آن سخن گفت در حالت آماده باش مداوم هستند و این موشک ها چالش جدیدی برای سامانه دفاعی آمریکا به شمار می آید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کارشناسان نظامی روسیه می گویند سامانه های هوایی و دریایی جدید روسیه، چالش جدیدی در برابر سامانه های دفاعی آمریکایی به شمار می روند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، کارشناسان نظامی روس گفتند موشک های جدیدی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره آن سخن گفت در حالت آماده باش مداوم هستند و این موشک ها چالش جدیدی برای سامانه دفاعی آمریکا به شمار می آید.
گزارشگر روسیا الیوم گفت عمل کردن به سخن، رویکردی است که در اولویت کار فرماندهان ارتش روسیه قرار گرفته است. همه تسلیحات جدید در حال آماده باش است و این سلاح ها نه تنها آماده پاسخ به عوامل خطر برای امنیت کشور هستند بلکه آماده پاسخ به کشورهایی هستند که دستور حمله به روسیه را می دهند.

سامانه موشکی سارمات یکی از ستون های راهبردی نیروی هسته ای زمینی به شمار می آید. بیش از پنجاه آزمایش رزمی در طول یک سال با موفقیت انجام شد و این سامانه پیوسته در حالت آماده باش است.
سرلشکر اولگ اوستینکا از کارشناسان آکادمی نظامی پطرس کبیر گفت: "سامانه سارمات می تواند هر سامانه موشکی جدید و حتی سامانه های موشکی آینده را رهگیری کند. این مسئله به عملکرد یگان موشکی راهبردی کمک می کند و باعث می شود تا در همه تحولات مربوط به سناریوهای سیاسی و نظامی، این یگان در سطح بازدارندگی هسته ای، برتر باشد."
گزارشگر گفت طبق گفته کارشناسان نظامی، موشک های مافوق صوت آوانگارد، چالش جدیدی برای سامانه موشکی آمریکایی به شمار می آید و رهگیری این موشک ها برای سامانه های موشکی آمریکا دشوار خواهد بود.
ولادیمیر زاخارو از کارشناسان آکادمی نظامی پطرس کبیر گفت: "در چارچوب یگان های موشکی که اهمیت راهبردی دارند، مقدمات برای ورود سامانه موشکی آوانگارد ادامه دارد. این سامانه شامل تعدادی از موشک های بالدار هدایت شونده خواهد بود که می توانند با سرعت مافوق صوت، اهداف را منهدم کنند. این موشک ها بالستیک نیستند بلکه موشک های هدایت شونده در ارتفاع کم هستند. سامانه های موشکی آمریکا از رهگیری این موشک ها عاجز خواهند بود."
گزارشگر افزود سامانه زیردریایی بدون سرنشین پوسیدون که ابعاد کوچک و عملکرد بالایی دارد و هزینه آن کم است و می تواند همه موشک هایی را که از دریا شلیک می شوند رهگیری کند و این سامانه قدرت بالایی در منهدم کردن رزمناوها دارد.
یک کارشناس ارشد نظامی هم گفت: "سامانه موشک های دریایی پوسیدون در مقایسه با سلاح های تهاجمی دریایی آمریکا، تسلیحات برتری به شمار می آید. ابعاد این سامانه، کوچک است و عملکرد آن طبق برنامه ثبت شده و شناسایی سیستم عملکرد آن و حتی حمله به آن دشوار است. این سامانه صدها بار از سامانه های دفاعی آمریکا، کم هزینه تر است."
گزارشگر گفت در سایه تهدیدهای مداوم غرب و استقرار نیروهای غربی نزدیک مرزهای روسیه، مسئولان مسکو می گویند در رویارویی با هیچ کسی، شروع کننده نخواهند بود اما از این پس همه باید تهدیدهای روسیه را جدی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودتان می‌توانید در سفرهای خانوادگی گیر و گرفت خودرو را رفع کنید